993 importeren uit Duitsland….the saga continues….

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 993 importeren uit Duitsland….the saga continues….

  • Maker
    Discussie
  • Afgelopen zaterdag mijn zilveren 993 C2 gaan ophalen in Duitsland…zondag even het nieuwe lid van de familie gewassen…maandag langs douanekantoor Genk gegaan met de factuur (was gewoon een ingevuld voorbeeldfactuur van de mobile.de site) en de Zulassungsbescheinigung = Fahrzeugbrief (teil 1 und 2) en de wagen ingevoerd. Een Europees coc heeft de wagen niet, zal hij ook nooit krijgen omdat Porsche pas sinds 1998 werkt met europees coc. Wat ik wel ga krijgen bij Porsche import d’ieteren is een nationaal gelijkvormigheidsattest. Daarvoor moeten echter mijn orginele veren terug onder de wagen ipv de verlaagde H&R veren. Gelukkig heb ik nog de originele schokdempers eronder staan. Even bij Porsche Bulen in Kortessem langsgeweest die dit even nagekeken heeft en afspraak gemaakt de wagen komende zaterdag binnen te brengen voor klein onderhoud en de vervanging vd veren. Zal jullie op de hoogte houden van de volgende stappen maar gaat nog een aantal weken duren eer dat verzekering, keuring en inschrijving in orde zijn…
    Nu vrijdag ook even langs Geert Bets (http://www.classiccarsurvey.eu) voor een taxatie om de verzekering van Marsh zo snel mogelijk in orde te hebben, deze zouden me dan op chassisnummer verzekeren omdat ik nog geen nrplaten heb.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 39)
    • voor Limburg weet ik de verschillen niet maar voor de kempen moet je zeker wegblijven uit Geel. Autoveiligheid nv, heeft hoofdkantoor daar. samen met BTC uit Deurne hebben ze zestien keuringscentra en vijf examencentra in de provincies Antwerpen, Limburg en Vlaams-Brabant; goed voor ongeveer een kwart van de autokeuringen in België.
      In het hoofdkantoor komen de meeste tijdelijken in opleiding. willen die hun contract verlengd zien of muteren naar een ander station dichter in de buurt van hun woonplaats, dan moeten ze het spelletje mensen kloten meespelen en het doen zoals hun bazen zeggen, statistiekjes halen mbt het aantal herkeuringen en dus de kassa doen rinkelen.

        Ok wagen vandaag afgehaald bij Porsche Bulen:

        * achterste remblokken vervangen
        * 1 achterste remklauw zat wat roest aan waardoor ie klemde, ook gerepareerd, hierdoor was 1 kant feller gesleten
        * luchtfilter vervangen
        * remolie vervangen
        * HR veren vervangen door de originele veren
        * wagen uitgelijnd
        * olie koppeling ververst en ontlucht

        hij is nu klaar voor DIeteren en de keuring..afspraak met D’ieteren staat op 30 juli….ga proberen dag erna direct naar de keuring te gaan…iemand een suggestie welk keuringsstation het best in Limburg of niet te ver van Limburg? en liefst 1 waar ze een beetje normaal doen als er ne Porsche komt die uit Duitsland geïmporteerd is….

          maak ook al maar een afspraak bij dwieteren want de eerstkomende vrije datum kan ook een paar werken vooruit liggen.
          mocht je auto tegen die datum nog niet klaar zijn, dan kan je altijd nog eenvoudig annuleren.

            De wagen is sinds zaterdag bij Jurgen binnen, hij gaat me bellen wanneer ie klaar is. Ik weet echter dat hij het zeer druk heeft, heb eigenlijk al een beetje geluk dat hij me er nog tussen heeft geduwd…we zullen het horen dus…

            Gisteren nog de verzekering aangevraagd van Marsh dmv aanvraagformulier vergezeld met het taxatierapport van Gert Beets…voor de rest kan ik momenteel weinig doen dan wachten tot ie klaar is en dan een afspraak maken met D’ieteren…khou jullie alleszins op de hoogte…

              @ Roosenr, onderhoud van de wagen hopelijk wat meegevallen?

              Jurgen Bulen is alleszinds een zeer bekwame technieker.

                sinds januari 1999 is het Belgisch gelijkvormigheidsattest verplicht vervangen door het Europees gelijkvormigheidsattest (COC)
                auto’s met een europese typegoedkeuring hebben een sticker met een E13*…. nummer, verkrijgbaar bij de invoerder of elke officiële dealer.

                  Top, krijg dus een nieuwe sticker 🙂

                  Hoe zit het met wagens van na 1998 als je die sticker niet meer hebt?

                    voor een 993 van dat jaar die je invoert uit een land binnen europa krijg je van de invoerder een gelijkvormigheidsattest + sticker om in de deurstijl van de passagier te kleven. op beide staat hetzelfde PVG nummer

                    DSC04781.jpg

                      Even een vraagje, dient een 993 uit 1994 ook een identificatiestickertje te hebben voor de keuring op de dorpel aan de rechterkant want bij mij ontbreekt deze (wagen is herspoten geweest)…

                      En indien nodig, hoe geraak ik eraan, gaat dit samen met het nationaal gelijkvormigheidsattest waarvoor ik langs D’Ieteren moet gaan?

                        Even een vraagje, dient een 993 uit 1994 ook een identificatiestickertje te hebben voor de keuring op de dorpel aan de rechterkant want bij mij ontbreekt deze (wagen is herspoten geweest)…

                        En indien nodig, hoe geraak ik eraan, gaat dit samen met het nationaal gelijkvormigheidsattest waarvoor ik langs D’Ieteren moet gaan?

                          Hahaha zo dacht ik er ook over want achterste remblokken zijn zo goed als op en koppeling volgens mij ook dus ik verwacht me zowiezo aan een stevig eerste factuurtje bij Bulen…nu dan zijn we er ook een tijdje vanaf en hebben we weer wat factuurtjes bij de onderhoudshistoriek…

                            houd dus die 4K maar in je zak tot de factuur van Bulen betaald is 😉

                              Deze namiddag taxatie uitgevoerd door Gert Beets, geen verrassingen naar boven gekomen….wagen heeft geen sporen van accidenten en heeft zijn 4 originele spatborden nog. Wagen was wel volledig herspoten (lakdikte gemeten) maar dat wist ik van de verkoper, was ook niet abnormaal bij die kmsstand en ouderdom en het herspuiten was netjes en professioneel uitgevoerd…

                              Uiteindelijk taxatiebedrag lag toch ruim 4000 euro hoger dan wat ik er voor betaald heb….geen kat in de zak dus…

                              Morgen gaat ie binnen bij Bulen in Kortessem (www.bulen.be) voor onderhoud en terugplaatsen originele veren voor de passage bij D’ieteren voor het gelijkvormigheidsattest.

                                Mooizo, M6 en 993…een mens naar mijn hart!

                                Blijkbaar gaat het tegenwoordig een pak vlotter bij de DIV voor PVG-nummer enig voertuig. En gelukkig maar, want bij d’ieteren zijn ze nog altijd even ongewillig.

                                  als de auto ver van standaard staat is dat idd een logische keuze. maar deze is duurder en duurt langer.
                                  indien de auto ouder is dan 1300 weken, dan kan je wel al beginnen rijden op O-plaat terwijl de procedure “typegoedkeuring” loopt.

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 39)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.