993 met roest ???

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 993 met roest ???

• Maker
    Discussie

• Anoniem

Kijk eens op http://www.autoscout24.be/nl-be/detail. … d=54781345
      Die 993 heeft al enkele “gekende roestplekken aan voor- en achterruit”. Hoe kan dat nu ? Mijn 944 van 1990 heeft nog niets van roest, mijn vorige 944 van 1986 had ook niets, en zelfs de 935 van 1981 die ik toen ook had, had niets van roest.
      Is dat een bekende ziekte van de 993 ?

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • Anoniem

Oude liefde ROEST NIET. Toepasselijk spreekwoord hier… 😆

[quote=”Setakira”:28fg4xqo]Ik vrees het ook, wagen is van metaal en roest (of oxidatie) en metaal hangt nu éénmaal samen en dat is een feit dat je niet kan omkeren.

Dat is bij een vrouw ook zo, met de tijd oxideren ze ook. Je kan voor een goed onderhoud zorgen om het proces te vertragen en af en toe onderdelen vervangen of laten bijwerken maar uiteindelijk zal je toch moeten beslissen of je een recenter model moet aanschaffen… 😆 [/quote]

Inderdaad, heb ik 2 jaar geleden dan ook gedaan en zeer tevreden over 😉 😉

Ik vrees het ook, wagen is van metaal en roest (of oxidatie) en metaal hangt nu éénmaal samen en dat is een feit dat je niet kan omkeren.

Dat is bij een vrouw ook zo, met de tijd oxideren ze ook. Je kan voor een goed onderhoud zorgen om het proces te vertragen en af en toe onderdelen vervangen of laten bijwerken maar uiteindelijk zal je toch moeten beslissen of je een recenter model moet aanschaffen… 😆

…hmmm…vochtige lucht werkt roestvorming minstens even hard in de hand als wat water hoor…wees gerust 🙄 …om goed te zijn zou je’m z’n hele leven in een geventileerde cel moeten zetten…tja

Anoniem

[size=150:3dxl5zfr]ZIEDETWEL ![/size] [size=200:3dxl5zfr]ZIEDETWEL[/size] da ze roesten ! Al dat gelul over dat ze tegen water kunnen, jaja …
                Eindelijk het officiële bewijs ! De mijne zal NOOIT meer een lek water krijgen, goe geweten !!!

[quote=”fdeville”:1849841t]Is dat een bekende ziekte van de 993 ?[/quote]

Een bekende ziekte van alle (minder goed onderhoude) 911’s. Een maat van me met een 964 had net hetzelfde voor. Dit bewijst enkel dat je steeds prachtexemplaren hebt gehad!

En ziekte zou ik het echt niet durven noemen, een van de redenen is dan ook wel als ze een nieuwe ruit monteren dan durven van al eens kappen met hun machine in die rand. Achteraan is het de zelfde rede, en om weer over die voorkant te spreken is het ook omdat is de stijl de afwatering loopt van het open dak en als het onderaan niet weg kan krijg je vocht met alle gevolgen van dien. Ik heb zelf al eens op een 993 2S de stijl moeten vernieuwen omdat deze echt rot was op meerdere plaatsen.

Luc

Anoniem

Vorige week hier in de carrosserie naast de deur ook nog gezien, de onderste boord van de voorruit veel roest maar hij dacht dat het van het slordig uitzagen van de (geplakte) voorruit was bij een vroegere vervanging.

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.