993 Parts om in zijn oude glorie te herstellen

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht 993 Parts om in zijn oude glorie te herstellen

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Aangezien ik de auto volledig gaat laten hespuiten ben ik nog opzoek naar onderdelen voor de
    993.
    De rodereloctor en 2 achterlichten achteraan heeft de vorige eigenaar met een verkeerd produkt gereinigd en is nu volledig mat getrokken. 😐
    Dus de 2 achterlichten + rode reflector achteraan.
    De rubbers van de beide spatborden + rubber tussen bumper.
    De rubbers van de deurklinken L+R
    Er ontbreekt ook een siersutk op de uitlaat achteraan links.Mocht dit iemand liggen hebben en
    willen verkopen laat het mij maar weten.

Mvg
    Costa

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
    • Hallo,

Een vraagje aan de Forumleden.
      Dit komende weekend is er in Ciney een beurs, zijn er daar onderdelen te vinden voor een 993?
      maw is het de moeite om eens langs daar te gaan om aan onderdelen te geraken?

Mvg
      Costa

Nee toch niet met een spuitbus maar gespoten zoals het moet. 😉

… niet duur, ookal zijn ‘t die met oranje knippers :coolness:

Aan de links in enkele posts terug te zien gebruikt 🙂

[quote=”Porschemodels” post=129479] Als ik zie dat ze voor zo’n setje lichten 120 euro vragen [/quote]

Nieuw of gebruikt :wtf:

Ik denk dat je het dan gedaan hebt met vernis in een spuitbus?

In de spuiterij voegen ze nog een professionele verharder toe. De lak van je auto mag ook niet plots gaan mat trekken hé als ie net gespoten is 😉

Dus gewoon even meegeven in de spuiterij. Als ik zie dat ze voor zo’n setje lichten 120 euro vragen dan is het mee vernissen van de lichten echt het proberen waard!

Ik heb zelf het vernis-trucje ook ooit geprobeerd op de koplampen van een Hyundai.
                  Koplampen werden na een tijd terug dof/mat en lelijk! 🙁
                  Is dus niet de beste oplossing, of we hebben iets fout gedaan. :mrgreen:

Als je de wagen laat herspuiten moet je de lichten laten meespuiten in de vernis. De lichten heel licht schuren (600 of 1000) met water tot ze mooi mat staan en dan gewoon overlakken. Zo mooi zul je ze nog nooit gezien hebben. Ik heb het zelf ook een paar keer gedaan en nog nooit teleurgesteld geweest van het resultaat…

Hoe loopt de motor? Of staat deze al heel lang stil?

en HIER (bijna aan je achterdeur) heeft men een stel achterlichten teveel aan een heel redelijke prijs

jullie zitten vlakbij de grens en de E17, dus Roubaix enz is dan niet zo ver weg.
                          je kan HIER een 2dehands rode lichtbalk vinden. op deze site is vaak goed spul te vinden voor een 993.

later toegevoegd:
                          sorry, te laat gezien dat deze een scheurtje heeft. maar ik kan aanraden deze site mee in de gaten te houden.

Hallo,
                            het is zoals ik reeds gemeld had, een renovatie project.
                            En ik zal wel een haat-liefde verhouding
                            hebben zeker met de 993 zoals nog meer forumleden denk ik.

Costa.

stuurhuis kan je laten reviseren, heb wel eens ergens een advertentie gezien daarvoor

als je de bumpers er afhaalt ga je merken dat de metalen bevestigingsstrips wellicht verroest zijn, best ineens mee vervangen

ik zou nu nog niet meteen gaan vloeken want dan hou je dit niet vol, zeker niet met een 993

Cabrio Wim heeft me verleden week nog aan het lachen gebracht toen hij me vertelde waarvoor de ‘3’ in de 993 nu eigenlijk staat en ik vrees dat hij gelijk heeft … =kost 3x zoveel :mrgreen:

[quote=”Costa” post=129270]Hallo Fabian,

I.v.m de rubbers heb je wel gelijk.
                                Ik wacht wel op de foto.
                                Enige tips i.v.m herstellen stuurhuis zijn ook welkom , de teef lekt!. :bounce:

Mvg
                                Costa[/quote]
                                Oeps Costa niet zo goed nieuws met dat stuurhuis :bounce: een veel voorkomend probleem met de 993 ik dacht dat er op Kapaza een stuurhuis aangeboden word check maar even :salut: ik hoop voor jou dat er geen lijken meer uit de kast vallen veel succes met je nieuwe aanwinst

Ik heb je pb beantwoord dus dat komt wel goed met de onderdelen 😉 Voor de mee-lezers, klikhierop voor nieuw en klikhierop voor gebruikte onderdelen.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.