Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Te Koop › 993 porsche
- Dit onderwerp bevat 25 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 2 maanden geleden door BRABANS JEAN.
-
MakerDiscussie
-
8 juli 2018 om 12:06
Ik heb een vraagje;Mijn 993 is voor het laatst ingeschreven dit jaar ,en we willen hem verkopen volgend jaar .Ik heb zo eens rond gezien op de 2hands markt en zie daar prijzen staan die niet realistisch zijn en er ook al lang opstaan.Mijn 993 is gelijk nieuw,116.000km verellen geleverd, alle boekjeso(nderhoudboekje) en sleutels aanwezig, en verschillende opties ook de facturen van de laatste 10 jaar.Wat is de prijs dat ik voor deze wagen kan vragen is een TiptronicS??grtje JB
-
MakerDiscussie
-
[quote=”Mushroom” post=269838]Zet die 993 op het Nederlandse forum.
Een 993 heeft daar quasi mythische allures en ze worden daar niet gekl**t zoals bij ons qua taxen.
[/quote]Jij hebt duidelijk nog nooit van BPM tax gehoord?
Bij elke nieuwe auto heffen ze 50% BPM tax op de verkoopwaarde
Bij elke occasie die uit het buitenland komt doen ze een na-heffing van de BPM taxDie is aanzienlijk , BIV is maar een prul vergeleken met BPM
Het enige verschil, is dat die BPM eenmalig is, en dus in de prijs van de auto meegenomen wordt bij verkoop binnen NL
of terug gevorderd kan worden als die auto NL verlaat.
Terwijl BIV per inschrijving is (wat voor enige eigenaar dus goedkoper is, maar bij veel verkopen telkens kassa is voor de staatskas)[quote=”TRIUMPH1″ post=269884]NU wordt de 993 en de BOXSTER van mijn vrouw voor ieder aannemellijk bod verkocht, voor mij eindigt nu na 35 jaar het Porsche verhaal.En ik garandeer u het zijn Belgishe wagens met weinig km en op geen euro gezien zou ze Graag beide tegelijkertijd verkopen om de pijn te verzachten De wagens zijn echt top,.Mijn telfnr is 0475770234 fotos staan er genoeg op het forum.Heb tevens een volledig gerestaureerde MINI van 1993 staan die ook te koop is en een TTRIUMPH TR6 gerestaureerd bj 1976.Het zijn een deel van mijn verzameling.[/quote]
Ik denk dat je dan best gewoon een deftige beschrijving van je auto(s) neerzet, met goeie foto’s (niet zoek maar eens, ze staan hier ergens), details over onderhoud, opties, etc etc.
En een vraag prijs, dat is vereist per forum regels hier.NU wordt de 993 en de BOXSTER van mijn vrouw voor ieder aannemellijk bod verkocht, voor mij eindigt nu na 35 jaar het Porsche verhaal.En ik garandeer u het zijn Belgishe wagens met weinig km en op geen euro gezien zou ze Graag beide tegelijkertijd verkopen om de pijn te verzachten De wagens zijn echt top,.Mijn telfnr is 0475770234 fotos staan er genoeg op het forum.Heb tevens een volledig gerestaureerde MINI van 1993 staan die ook te koop is en een TTRIUMPH TR6 gerestaureerd bj 1976.Het zijn een deel van mijn verzameling.
De 993’s worden moeilijk verkocht, zelfs in Nederland.
Mijn ex 993 staat daar al bijna een jaar te koop, wel wat meer km’s maar in tip top conditie en alle papierwerk maar geraakt toch niet verkocht. Vraagt mijn inziens zeker niet teveel maar zelfs dan geraakt hij blijkbaar niet weg.
voor de nieuwsgierigenZet die 993 op het Nederlandse forum.
Een 993 heeft daar quasi mythische allures en ze worden daar niet gekl**t zoals bij ons qua taxen.
Vraag ietsje meer dan 50k zodat je nog wat kan zakken :up:
Ik zal daar al eens een ballonnetje oplaten 😉Ik vind 50k voor een nette 993 met weinig kilometers zeer redelijk geprijsd.
Dat de markt op z’n gat ligt en er momenteel geen interesse is of kopers zijn, wil niet zeggen dat de auto het niet waard is!!
Wat koop je nu helemaal (nieuw) voor 50K. Een kever? Een fordje K? een mini? Of een 993?
Een goed product voor een nette prijs heeft alleen soms tijd nodig om de juiste koper te vinden.
Maar als niemand weet dat ie te koop staat, ga je hem natuurlijk nooit verkopen!
Snappen doe ik het alleen nog niet helemaal die huidige markt. De hypotheek rente is zo laag, dat voor velen die herfinancieren er genoeg vermogen tegen lagere kosten vrij zou moeten kunnen komen om er een leuke Elf van te kopen. Maar wellicht dat velen zich wezenloos zijn geschrokken toen de huizenmarkt plofte en er niet meer werd gefinancierd. Dat velen dus zo zijn geschrokken dat ze hun geld in de aflossing van hun huis steken in plaats van in de FUN factor.
Bedankt Deepee.Deze 993 is echt in orde graag had ik er 50.000 euro voor gehad anders laat ik hem staan Ik vind alleen spijtig dat er niet mee gereden wordt ,heeft in totaal nog geen 117000 km gereden gaat in sept naar de TC en amper 200km mee gereden,en gaat dan in winterberging En het is juist inschrijving is verhoogd en rijtaks ook!Ik wil hem niet op het internet zetten want dan komen er raar mannen heb ondervinding toen ik mijn2 HD heb verkochtMisschien mettertijd op het forum, zal hem ook op het Duitse forum zetten deze winter.gr JB
Jean, je krijgt niet veel antwoorden omdat dit moeilijk te bepalen is en de forumleden u niet willen schofferen.
Laat een degelijk expert een waardebepaling doen en zet je verkoopprijs daar iets onder want de volle 100% krijg je toch niet.Ik kan je enkel mijn ervaring meegeven;
Ik laat een waardebepaling maken van mijn Targa vorig jaar door een expert in Wommelgem (yep, vlakbij).
Ik geef zelf aan dat ik 45 een eerlijke schatting vond, maar hij ging de markt nog eens controleren qua vraagprijzen.
Die lagen vorig jaar rond de 70, zot hé.
Hij schrok zich een bult toen ik mijn twee mappen met foto’s en historiek boven haalde, ik vond ze onervaren.
Resultaat; geschat op 45, op mijn eerste documenten had was het een SC met 3.0… nu staat het correct op 3.2 en Carrera… kiekens!
Voor mij was het belangrijkste om hem op waarde te verzekeren en dat is nu ok.Dus, volg de raad van Rollie, die is thuis in deze materie.
In ieder geval, succes Jean :salut:er staan momenteel 65 stuks te koop in Duitsland, coupé BJ’95 – < 125dkm - tiptronic voor de goedkoopste zit men net onder de 50K euro. is de vraag of je voor dat geld de auto wil zien vertrekken OF meer vragen en er in Belgie mee blijven zitten omwille van de schandalig hoge BIV en VB. er staan er voor zover ik weet momenteel nog twee te koop hier op het forum: ene aan 45k en ene aan 49,5k; voor geen van beide is er interesse van enige betekenis.
Laat eens een waardebepaling doen door een expert,Gert Beets bvb,en vertrek van zijn oordeel om je vraagprijs te bepalen
Tot hiertoe nog geen enkel antwoordt gekregen op mijn vraag wel spijtig.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.