993 @ Porsche days

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Crash Foto’s 993 @ Porsche days

• Maker
    Discussie
  • toch niet zo’n leuk zicht…

Attachments:
    • DSC_1256.JPG
    • DSC_1256-20110524.JPG
15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
    • Ik heb wat filmkes gezien van een vriend van me, en dat leek me op puur racen hoor. Ik rijd zelf toch heel regelmatig op circuit, maar wat ik daar zie is voor mij eerder koersen.

Als je nog een Porsche of meer in de garage staan hebt en je zit er niks mee in eentje te plooien kan je je daar amuseren.

Maar als liefhebber die uiteindelijk een droom heeft gekocht of de tracker die (veel) geld steekt in zijn hobby begrijp ik dat je daar niet meer rijdt.

Ik had zelf bv heel graag meegereden maar de manier van rijden en de vele deelnemers hebbben me anders doen beslissen. Ik ben de dag erna met MLR gaan rijden. 200 ingeschreven wagens, nooit druk druk on track, met de nodige discipline…..

En ik was niet de enige Porsche rijder die zo dacht…..

ik denk niet dat we gewoonweg 500/3 mogen doen, integendeel; ik schat eerder dat er per groep (‘fun, ‘sport’ en ‘race’) op de zondagnamiddagsessies eerder een 25 à 30 auto’s waren die rondreden per sessie, zeker geen 100+! Bij de parade is inderdaad het officieuze rekord verbroken met 669 auto’s, maar die 500 inschrijvingen voor het circuit lijken me wat hoog gegrepen, zelfs indien men nog gewoon een optelling maakt van de drie dagen. Ik zou het eigenlijk zelfs kunnen tellen, want ik heb videoopnames gemaakt van de zondag, waarbij ik de doorgang van alle deelnemers op de Raidillon gefilmd heb…

Anoniem

500 / 3 = een kleine 170 Porsches per sessie

😯 😯 😯

Da begint al meer op een parade te lijken dan op circuit rijden… 🙄

Het was idd erg druk op het circuit en zo te horen het hele weekend overbevolkt .
            Kassa kassa hé

Je moet ook relativeren. Hoeveel zaten er niet op circuit ? Een 500 tal. Ik denk dat er een 5-tal crashes zijn, valt toch nog mee. Uiteraard spijtig als je één van de ongelukkigen bent…

Anoniem

Ja, maar toch… eens je serieus gebeten bent door die mug met dat circuitvirus dan blijft die beet toch jeuken. En soms heel hard ! 😆

…tis veel leuker om te genieten van je wagen dan te breken met je wagen…

+1

Om Mettet (RACB) of via Skylimit (Zolder) gaat het in elk geval beter. Het is geweten dat het gehalte aan dwazen op de Porsche Days behoorlijk hoog ligt. En dan kom ik er ook niet op!

Dat kan ik inderdaad beamen .

Anoniem

rjf schrijft:

Al die crash foto’s hier 😕

Pff je moet goesting hebben om op een circuit te gaan rond hossen … ❓

Porsche is en blijft aantrekken om ermee ‘t circuit op te gaan. Alleen moet je goed beseffen dat je je wagen heel snel in de vernieling kan rijden. Dat is dan ook de hoofdreden waarom ik mij een circuit-951 heb aangeschaft. Als ik daar iets mee zou tegenkomen, al is het maar een licht tikje ergens tegenaan, zal ik het veel minder erg vinden dan als dit zou gebeuren met mijn 993TT.
                        Maar er hangt ook veel af van de organisatie. Ik rij heel veel trackdays met mijn 951 maar op de Porsche days zul je mij nooit meer tegenkomen. ‘t Zit er op zo’n dag vol idioten die denken dat ze kunnen rijden en die je zelfs van de baan zouden duwen als je niet snel genoeg uit de weg gaat. Koen (911 lover) en ik hebben dit een paar jaar geleden meegemaakt. Onze goesting om op Porsche days ‘t circuit nog op te gaan was toen wel rap over. Er zijn organisaties genoeg waar het er een stuk deftiger aan toe gaat.

porschky schrijft:

Of zich inschrijven bij een organisatie die trackdays organiseert, en waar je een auto kan huren natuurlijk!! Kost best wel wat geld, maar is wel zorgenloos rijden!

ik heb recent nog publiciteit ontvangen voor trackdays @ silverstone

Attachments:
                          • SStrackdays.JPG
                          • SStrackdays-20110526.JPG

[video type=youtube]Kh3A1ERsvY4[/video]

Of zich inschrijven bij een organisatie die trackdays organiseert, en waar je een auto kan huren natuurlijk!! Kost best wel wat geld, maar is wel zorgenloos rijden!

ik heb het al gezegd: sinds ik mijn zus en schoonbroer met hun Z3 het decor zag ingaan op de Nordschleife, was mijn goesting om met de daily driver op circuit te gaan zeer bekoeld! Maar toen ik zondag tijdens de parade weer op het circuit rondreed, kwam de goesting toch weer snel terug om nog eens circuit te rijden…. maar het zal nooit meer met de daily driver zijn… Ooit toch eens een ‘goedkopere’ auto kopen (oudere M3 of zo), en dan weer eens genieten. Of men moet inderdaad een speciale 1-dags circuitomnium genomen hebben! Kost veel geld, maar veeeeel minder dan dit te moeten herstellen!

ik doe dat niet hoor,gewoon om die reden…
                                  Grtz pascal911

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.