Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Gezocht › 993 Rudporsche
- Dit onderwerp bevat 56 reacties, 19 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 8 maanden geleden door SL33PY.
-
MakerDiscussie
-
27 april 2011 om 07:25
Hallo,
Heb wat problemen met de foto op te laden, ik doe bij deze een poging.
Het is een 993 van 09/1994
KM op de teller 179456, volledig onderhoudsboekje en facturen aanwezig
Kleur: Antracit metalic
Zwart leder, mooie velgen met bijna nieuwe banden.
Hier en daar wat krasjes, heb al een product gekocht om de 993 volledig op te poetsen.
Technischecontrole gebeurt morgen, als alles goed zit staat hij vrijdag bij mij thuis.
Dus het volledige weekeinde zal het poetsen worden. -
MakerDiscussie
-
Anoniem21 december 2011 om 16:56
Ben je deze zomer op reis geweest naar een Oosters land aan de foto te zien ? Een spoilerlip is perfect afzonderlijk te vinden .Gelukkig is dat zo voor de gt3 rijders ,het zou anders heel duur zijn telkens een andere bumper 😥 😥 .
Je kan eens op deze link gaan kijken :
http://www.porscheshop.co.ukIk heb er mijn originele GT3 kit besteld de service was zeer goed.
en ongeveer 20 tot 30% goedkoper dan hier in België.Anoniem21 december 2011 om 15:16Waarom zou je een nieuwe bumper monteren, steenslag is toch perfect te herstellen?
Lip is wel te vinden, misschien 2de hands?
Hallo, ondertussen heb ik van de 993 de ganse zomer kunnen genieten, valt super mee.
De wagen heeft een groot onderhoud gehad en loopt prima.
Ondertussen staat de 993 stil, als het slecht weer is komt mijn bakske nie buiten.
Ik maak van de gelegenheid gebruik om wat te sleuetelen, ik zou graag de voorbumper willen in orde zetten, heeft steenslag en is onderaan wat afgeschuurd door te snel over een drempel te rijden, de kunststof deeltjes zijn beschadigd waarin de linker en rechter ondervleugel zijn geklikt.Ik ben nu op zoek naar een nieuwe bumper en zou daaraan graag een spoilerlip hebben zoals op bijgevoegde foto.
Kan iemand mij een paar tips geven waar ik best kan gaan zoeken?
Bedankt,
Rudporsche
Goed morgen,
Ik zou eens een diagnose willen laten maken van mijn 993,
ik woon tussen Tienen en Sint-truiden, ik ben eens langs geweest bij Hermens in Lanaken voor ik de 993 heb aangekocht, kent iemand deze of waar zou ik best terecht kunnen?Heeft iemand een ideé waar ik een kataloog kan vinden met onderdelen zoals voorbumper, achterbumper enz.?
Rudporsche
Kan bestand niet zien. 🙄
Maar dit zit inderdaad aan een andere plaat vast binnen in de A stijl, en met wel maar liefst 4 punt lasjes, en 1,5 mm dik. 👿
Wij gebruiken er dan een 2,5 mm plaat voor net als de dikte van de A stijl, en lassen die door, nooit geen problemen meer.
maar onderschat het werk niet voor deze klus. 💡
Goede morgen Wim,
Bedankt voor uw info, dat stukje beweegt als ge de deur open en dicht doet,
zit dit dan aan een ander deel gemonteerd dat is vastgelast?Rudporsche
PS: heb een Pdf bijgevoedg als voorbeeld van TEF5 CD, hopelijk leesbaar.
Rudporsche schrijft:
Ik wilde dit herstellen maar weet niet hoe ik het stuk in de deurstijl kan demonteren.
Het voorste wiel en de binnenkap heb ik gedemonteerd maar langs daar geen toegang.Iemand hiervan op de hoogte? Kan iemand mij hierover wat uitleg bezorgen?
Ook nun goeie morgen. 😉
Je hebt een ander probleem. 🙁
Dat stukje wat je hebt is een inlas stuk van de A stijl, jammer dat ik het moet zeggen, maar dit is een kwaaltje van de 993, slechte constructie en is binnenin afgescheurd.
Dus deur zal eruit moeten, het stuk uit de A stijl slijpen en dan het nieuwe erin lassen.
Daarbij komen de kosten van spuitwerk nog bij.Reactie op de stand van de oliepijlen enz.
Heb alles eens goed nagekeken, de oliedrukmeter geeft na starten direct 4,5 bar aan, na een 15 minutjes rondrijden zit de temperatuur ook goed.
De oliehoeveelheid staat net onder maximum, als ik eens goed gas geeft zakt deze een stukje maar blijft wel rond het midden staan.
Dus alles normaal.
Rudporsche
Goede morgen voor de vroege vogels,
Heb van een vroegere kennis uit Stuttgart een volledige CD kunnen verkrijgen over alle Porsches die zijn gemaakt. De CD, PET5 heeft een bijgevoegd programma om de CD te kunnen lezen en moet eerst worden geïnstalleerd. De beste man is ondertussen spijtig genoeg overleden, hij was verkoper voor Bosch en had zeer goede contacten bij Porsche in Stuttgart-Feuerbach.
De CD is een bron van info die normaal alleen voor hoofdverdelers ter beschikking staat, alle details staan erop inclusief de nummers van de onderdelen, de deurstoppen staat op de CD maar hoe deze te demonteren heb ik niet gevonden.
Als ik de deur aan de bestuurders zijde open, klikt halfweg de deurstopper, de deurstopper zorgt dat de deur niet te ver opent, het is een soort scharnier dat in de deur zit en is verbonden met een stuk dat in de deurstijl zit. Net dat stuk in de deurstijl zit los en moet hersteld worden. Ik vermoed dat de deur door de wind hard is open gevlogen en binnenin de stukje is afgebroken.
Ik wilde dit herstellen maar weet niet hoe ik het stuk in de deurstijl kan demonteren.
Het voorste wiel en de binnenkap heb ik gedemonteerd maar langs daar geen toegang.Iemand hiervan op de hoogte? Kan iemand mij hierover wat uitleg bezorgen?
Beste dank vooraf,
Rudporsche
Oef,
De info die van ieder van jullie heb gekregen stelt mij gerust, dacht al dat ik problemen had met mijn baby.
Ik zal het nog eens volgens jullie aanwijzingen nakijken,
ik meld mij daarna wel weer op deze side met het resultaat.Alvast bedankt voor de goede info,
Rudporsche
Anoniem22 mei 2011 om 15:35Mij heeft het ook even geduurd vooraleer ik de meter goed kon aflezen.
Als bij de mijne de temperatuurmeter 1/3 staat klopt de verhouding meter en peilstok.
Als de temperatuurmeter lager staat blijft de oliepeilmeter in het rood.
Ik moet daar toch zeker 25 a 30 km voor rijden vooraleer de motor warm genoeg is.Wat Wim schrijft, op een gegeven moment weet je of je je meter kan vertrouwen, motor warm en dan peilen en meter in de gaten houden, als die 2 kloppen kan je er vanuit gaan dat alles goed werkt, ik rij altijd op de meter en hoef dus nooit meer te peilen.
Wat je schrijft is normaal.
Bij koude motor zal de olie hoeveelheidsmeter nog niks aangeven.
Dus als motor goed warm is (ong.15km) zal tijdens het rijden de olie meter half weg staan.
Tijdens het accelereren zal de olie meter weer naar het rode vlak gaan, om bij constante snelheid weer ongeveer in het midden te gaan staan.
Tijdens de stops en stationair draaien van motor, zal de naald omhoog gaan en zo de hoeveelheid aangeven die erin zit.
Peil de olie eens, met stationair draaiende warme motor op vlakke ondergrond, en kijk of olie op peilstok overeen komt met hoeveelheid op de meter, dus 3/4 op de stok moet 3/4 op de meter zijn.
Als dit klopt heb je een perfect werkende meter, en kun je daar ook van op aan.
Als je olie bijvult, altijd met warme motor doen, en nooit volledig bijvullen, maar tot 4/5 op de stok.
Ervaring leert, als je hem 100% op de stok gelijk zet, hij er toch een beetje uitgooit.Olie dikte/viscositeit gebruiken die voorgeschreven staat in je boekje.
Olie bijvullen tijdens de interval, ligt gewoon aan verbruik van je motor.
Ik moest bij de 3.2 nooit bijvullen, verbruikte op 10000 km maar een kwart liter olie.
Volgens Porsche is een olie verbruik van 1 ltr op 1000 km normaal.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.