993 Rudporsche

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht 993 Rudporsche

• Maker
    Discussie

• Crabbé Ruddy
    Deelnemer

Hallo,

Heb wat problemen met de foto op te laden, ik doe bij deze een poging.

Het is een 993 van 09/1994
      KM op de teller 179456, volledig onderhoudsboekje en facturen aanwezig
      Kleur: Antracit metalic
      Zwart leder, mooie velgen met bijna nieuwe banden.
      Hier en daar wat krasjes, heb al een product gekocht om de 993 volledig op te poetsen.
      Technischecontrole gebeurt morgen, als alles goed zit staat hij vrijdag bij mij thuis.
      Dus het volledige weekeinde zal het poetsen worden.

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 56)
    • len

Het oliepeil kan volgens mij enkel gemeten worden in stilstand als de motor warm is. Dan moet de meter naar het maximum gaan. Tijdens het rijden kan dit bij de meeste wel schommelen.

Hallo, daar zijn we dan weer,

vraag 1:

Als ik de motor koud start geeft de oliepeilmeter niets aan, beweegt een klein beetje naar omhoog, maar staat wel in de rode zone.
          Zodra ik wat heb gereden komt de meter regelmatig een beetje omhoog.
          De temperatuur en de oliedrukmeter geven een juiste stand aan.

Hoe moet de oliepeilmeter eigenlijk staan bij:

Koudstart?
          Tijdens het rijden?
          Tijdens het wachten vb. aan een rood licht?

Vraag 2:

Welke olie doe ik best in mijn 993, moet ik tussen de oliewissels olie bijvoegen?

Rudporsche

Wat die paus betreft, heb hem door de uitlaat gebalzen :-)))

Bedankt voor de meerdere recaties, is tof!!!

Heb ondertussen mijn nummerplaat bekomen en jawel heb alle dagen deze week een toerke gedaan.

Rijdt zalig, een plezier dat ge alleen in een P kunt ervaren.

Groeten,

En wie weet tot later

Rudporsche

Wim

Heb met mijn 3.2 altijd 95RON getankt, nooit geen problemen daarmee gehad. 💡

En dat was tegenover de 993 een echt oudje. 😉

Proficiat!

Btw ik raad steeds aan om 98 te tanken.

maar lichte witte rook.
                  Na een paar minuten was de rook weg……is normaal is gewoon condens, niets met benzine te maken……

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Dan hebben we een nieuwe paus !! 😯 😆 😆 😉

Goed nieuws,

De arico werkt perfect, gas opzetten gaat snel, slecht 17 minutjes en alles was klaar.
                        Ik heb vrijdag mijn nieuwe nummerplaat aangevraagd en wat hoop gekoestert dat ze vandaag zou worden bezorgd, maar neen de postbode heeft geen nummerplaat afgeleverd.
                        Waarschijnlijk morgen of woensdag.

Mijn weekje verlof zit erop, morgen weer aan de slag.

PS: heb deze morgen met de Z-plaat van mijn buurman een toerke gedaan, ik was erg ongerust, na het koudstarten vanmorgen kwam er vrij veel rook uit de uitlaat, geen blauwe rook maar lichte witte rook.
                        Na een paar minuten was de rook weg, wat paniek maar volgens mijn buurman zou het aan de benzine liggen, ik heb 95 getakt, dat zou volgens hem de oorzaak zijn. Gelukking was de tank bijna leeg, effe wat km’s gemaakt tot het lapmje van de tankstand is gaan branden en dan 98 in de tank gedaan.
                        Net opnieuw gestart, motor was koud en geen rook meer.

Rudporsche

Hello,

Morgen wordt er nieuw aircogas op de 993 gezet.
                          Mijn buurman heeft een garage van Peugeot en volledig
                          gesteld om aircogas te vernieuwen.

Ben benieuwd of de airco daarna zal werken.

Rudporsche

Dat blinkt weer .
                            Ik wil vandaag ook (als ik tijd heb) de 968CS polieren .
                            Is weer twee jaar (of 5000km) geleden .

Hallo,

Heb de wagen afgehaald op donderdagavond, een ritje van ca. 65 km, super gevoel, de wagen loopt zeer goed, een mooi geluid (door een tunneltje gereden met open dak) en eens je over de 3000 toeren gaat is het net of er een tweede motor start, gaat goed vooruit.

Vrijdag en gisteren heb ik de ganse dag gepoetst, binnen, buiten, kofferruimte en de motorruimte alles blinkt. Wat een verschil.

Voor zover ik kan vaststellen is alles OK.

Hebt tijdens het poetsen de normale foutjes vastgesteld, kleinen krasje, maar die zijn zo goed als verdwenen met het polieren. Onder de voorkant wat licht schade van het schuren over de drepels op de weg, moet ik zeker wat bijwerken en behandelen tegen roest.

Wat de spoiler betreft, het is de originele spoiler die automatisch open gaat.

Ik zet nog een foto bij van na het poetsen.

Rudporsche

Attachments:
                              • 993_V2.jpg

Thx voor de tip,
                                heb ook een paar tips gekregen namelijk;
                                -stickers volledig onderdompelen in water,
                                -oppervlakte flank met beetje dreft oplossen in water ,deze sproeien op
                                de flank en de sticker er nat op plaatsen en corrigeren,vervolgens
                                met een spateltje het vocht tussenuit trekken.
                                Grtz pascal911

Anoniem

Pascal911 schrijft:

ik ga de mijne binnekort voor de eerste keer reinigen,is pas helemaal gespoten
                                  en moet er de spatbordstickers nog ophangen ,en dan reinigen maar…

Zorg zeker dat de stikkers op de juiste plaats gekleefd worden.
                                  Op mijn Porsche zijn ze te ver voor gekleefd 🙁
                                  Ik durf ze er echter niet aftrekken, ben bang de lak te beschadigen.

Ziet er mooie kar uit, graag foto van achterkant ook is !

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 56)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.