993 tandwieltje

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 993 tandwieltje

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • Beste Forummers,

Het is weeral héél lang geleden dat ik hier nog eens reageerde, maar ik blijf wel trouw lezen….

On topic: ik had onlangs hetzelfde euvel met mijn rechter cabriodak-sluitingsmotor van mijn 993. Tandje ook afgebroken.
      Het motortje is inmiddels hersteld en ik had zo’n tandwieltje laten komen uit de USA, dat echter niet gebruikt is geworden.

Indien er iemand van bovenstaande lezers interesse heeft in dat ongebruikte en nieuwe tandwieltje mogen ze even PM’en.
      Dat mag van eigenaar verwisselen voor een zacht prijsje. 🙂

Groeten,
      Boxer.

Beste Forummers,

Het is weeral héél lang geleden dat ik hier nog eens reageerde, maar ik blijf wel trouw lezen….

On topic: ik had onlangs hetzelfde euvel met mijn rechter cabriodak-sluitingsmotor van mijn 993. Tandje ook afgebroken.
        Het motortje is inmiddels hersteld en ik had zo’n tandwieltje laten komen uit de USA, dat echter niet gebruikt is geworden.

Indien er iemand van bovenstaande lezers interesse heeft in dat ongebruikte en nieuwe tandwieltje mogen ze even PM’en.
        Dat mag van eigenaar verwisselen voor een zacht prijsje. 🙂

Groeten,
        Boxer.

Ik heb toch een versie gevonden en besteld op Rose Passion die enkel de tandwieltjes bevat en niet de ganse motor. Omdat de 993 op de operatietafel lag bij mijn mecanicien heb ik de tandwieltjes bij hem binnengebracht en weet ik dus niet hoe simpel het was maar aan zijn montagesnelheid vermoed ik dat het een makkie was 😉

Dit zijn de tandwielkasten van de kap, hij zocht denk ik tandwiel in de motor van sluitingsmechanisme 😉

Mocht je hiermee het probleem kunnen verhelpen wil je dan later nog eens iets posten of het meeviel om te vervangen, zit zelf met zo’n gebarsten tandwiel en heb de motor al eens open gemaakt om te kijken maar verder nog niks aan gedaan

Oh super ! Een wereld vol tandwieltjes gaat voor mij open 😉 ! En stukken goedkoper !

Bedankt !

Nee niet los verkrijgbaar bij Porsche, maar er zijn op ebay.de wel een aantal die ze maken en verkopen, prijs hangt af van kwaliteit materiaal dat gebruikt wordt :

http://m.ebay.de/sch/i.html?_nkw=porsche+993+cabrio+zahnrad&isNewKw=1&_sop=12&_pgn=1&epp=24&itemId=&fads=1&mfs=SBCLK&acimp=0&sqp=porsche+993+cabrio+za

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.