993 Targa

• Maker
    Discussie

• Anoniem

Ik heb es een vraaske ivm de targa.

Zijn er bepaalde voordelen of nadelen waar je rekening mee moet houden bij dit model? Heb al gemerkt dat de meeste een motor hebben met 285pk tov 272 pk. De 96 zou de korte boite hebben tov de 97, goed of ni? Dus eigenlijk de boite van die met 272pk in die met 285pk?

Hoe zit het met de sluiting van dat glazen dak? Lekken of ni? etc….

op wat te letten bij een eventuele aankoopvan zo eentje??
      Hoe rijd een 993 eigenlijk en wat met het verbruik?

thx guys

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
      • ik heb die tiptronic op manueel nu goed onder de knie (zou wel moeten eigenlijk na een dikke 4000km 😛 lol:

PS. Collegarijder van zondag Peter (PCP op nl forum) heeft vroeger een boxster en 911 cabrio gehad (nu even zonder maar zal niet lang meer duren na zondag 😆 ). Als mijn bijrijder had hij nog nooit een tiptronic in gebruik gezien en blijkbaar was hij wel onder de indruk. Denk wel dat ik het vrij goed onder de knie heb nu 😉

[quote=”Setakira”:1hg8vdxw]hmmm, rij ik dan toch niet zo kalm als ik denk 😆
          Cabrio weegt wel 100kg meer dan de coupe (50kg voor cabriouitvoering en 50kg voor de tiptronic) maar of dat zo’n verschil maakt?

Ik tank toch altijd excellium van Total waar men normaal gezien meer kilometers mee zou moeten kunnen rijden 😥 [/quote]

Heb dat eens uitgetest met die excellium,volgens mij is die slogan gebakken lucht. 😆

[quote=”jokke”:2qsbunz1]Het verbruik van mijn 993 ligt een heel stuk lager dan dat van de cabrio van Setakira nl. tss de 12 en 13 liter (” gewoon” verkeer)
            “Eind augustus naar Italie gereden-Comomeer- 860 km met een gemiddeld verbruik van slechts 10,5 l.Snelheid lag rond de 150-160km/uur waar mogelijk.[/quote]

Ik heb zelf ook een tijdje met de cabrio gereden die Setakira van mij gekocht heeft, verbruik viel heel goed mee, snelweg tegen 125 à 130km/u zelfs maar 8,5 tot 8,9 l/100km. Heel veel hangt af van de rijstijl met de tiptronic… en een automaat verbruikt altijd meer dan een handgeschakelde versie he…

hmmm, rij ik dan toch niet zo kalm als ik denk 😆
              Cabrio weegt wel 100kg meer dan de coupe (50kg voor cabriouitvoering en 50kg voor de tiptronic) maar of dat zo’n verschil maakt?

Ik tank toch altijd excellium van Total waar men normaal gezien meer kilometers mee zou moeten kunnen rijden 😥

Het verbruik van mijn 993 ligt een heel stuk lager dan dat van de cabrio van Setakira nl. tss de 12 en 13 liter (” gewoon” verkeer)
                “Eind augustus naar Italie gereden-Comomeer- 860 km met een gemiddeld verbruik van slechts 10,5 l.Snelheid lag rond de 150-160km/uur waar mogelijk.

Ah mijne is van ’94 en ik heb van Johan toch mooi 1j garantie gekregen. Dat moest nu zo zei hij mij in april, mooi meegenomen ook al is dat niet altijd nodig 😛 .
                  Was zo’n papier bij dat ingevuld werd en dat ik mocht tekenen, staan vele onderdelen met hun staat op (nieuw, gewone normale gebruiksslijtage zoals remblokken, ge kunt er ook opzetten dat sommige onderdelen vervangen moeten worden (door koper) maar dat was bij een Porsche van Johan natuurlijk niet het geval 🙂 )

Tja kwa optrekken, ben 1keer tot 230km/u geweest en heb dan maar gelost maar was maar 1x en ik keek meer of er nergens geen vallende sterren stonden dus kan ik niet meer zeggen of ze echt blijft trekken 😕

Ik zal er volgende week eens naar zien, gaan rijden op Zolder en (ken circuit zo niet maar) er zal wel een lang recht stuk zijn zekerst?

Zondag effe tegen de 930 van Chris zitten optrekken met z’n 340Pk maar was het nu omdat hij 2 passagiers had of dat hij effe mis geschakeld had maar hij bleef gewoon rechts achter mij hangen 😯
                  Nu ge mocht daar maar 70 ook dus toch maar voor 3de vitesse gestopt. Mijne trek in 2de tot 135km/u stevig door (tiptronic weliswaar)

Anoniem

das een feit maar als ik iets beslis dan moet ge maar meegaan en dan gaan we ineens eens een goei pint pakken 🙂 )

Je kan enkel zeker zijn van je waarborg als de verkoper hiervoor een verzekering afsluit of als hij alles duidelijk op papier zet, zonder vrijstellingen enzo bv; onderdelen voor de koper en het werk voor de verkoper dan snap je al dat ze je bij je pietje aan het pakken zijn.

Anoniem

ik denk dat johan eens heeft gezegd dat het er vanaf hangt hoe oud de wagen is etc. Das een hele lijst waaraan de wagen moet voldoen vooraleer de handelaar 1jaar of meer moet geven.

zijn ze niet verplicht een jaar te geven nu? weet dat je in belgië, zelfs al zeggen ze 6 maand, ze je toch een jaar moeten geven op elk tweedehands stuk dat je koopt en op nieuwe stukken of wagens zelfs 2 jaar, dus de consument kan er niet slecht bij varen, de zelfstandige daarentegen…

Anoniem

geven 6mnd garantie dus zou wel ok moeten zijn denk ik

[quote=”mark986″:2g151pzy]hoor je dan nikx in de cats van geluid ofzo?[/quote]

als je er tegen slaat met een hamertje dan hoor je wel dat er iets los zit.

Anoniem

hoor je dan nikx in de cats van geluid ofzo?

[quote=”mark986″:2v2tbqab]hetgeen ik mij ook afvraag ishoe hard dat ding blijft doortrekken. stopt dat op 200 of trekt ie verder door. Volgens het boekje zou ie een 275 effectief moeten halen. Maar tot waar trekt het nog vlotjes etc.

zijn er hier in de omstreken van A’pen met een 993?[/quote]

Ik zal u eens bellen als er eentje binnen komt voor groot onderhoud en kom dan eens langs. Trouwen Marc ik ga er ook eentje kopen maar dan wel een 2S en hij moet zeer zuiver zijn als je me verstaat met alles er bij en geen gefoefel deze keer.

[quote=”mark986″:c6lghsjg]het zou er ene zijn van 96 met de 285 motor met de korte boite denk ik, de lange is pas vanaf 97 in gebruik…. (heb ik toch gelezen). Die kats dan moeten ze dat toch zien op de TC wanneer de wagen gekeurd wordt?[/quote]

Nee dat zien ze niet je verliest een pak vermogen wel door die breuk.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.