993 Targa of 996 … ?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 993 Targa of 996 … ?

• Maker
    Discussie
  • Ik heb mijn oog laten vallen op een prachtige 993 TARGA 1996 (bij Evoluzione Motors in Berlare). 138.000km, 37.400€
    Voor datzelfde budget vind ik in Affligem (bij Rossignol) een 996 Van 2000 full option met 128.000km
    De wagen zal dagelijks worden gebruikt (35 à 40.000km/jr)

Iemand ervaring met de vermelde dealers ?
    Mijn hart zegt 993, maar qua comfort scoort de 996 hoger…
    Wie kan helpen de knoop door te hakken ?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
  • ken

ola féli met je aankoop hé!!!

ziet er goed uit 🙂 )

veel plezier ermee, maar da zal wel ongetwijfel geen probleem zijn 🙂 )

http://robbykonijn.spaces.live.com/
        Hopelijk hou ik het vol hier af en toe eens iets neer te pennen …

Anoniem

[quote=”RSR”:pyw6oupw]Dit is echter niet het geval voor een 996 en zeker niet voor de 3.4.[/quote]
          Zou kunnen en is inderdaad momenteel het geval, maar werd dat ooit ook niet gezegd van de 964 ? Ik denk dat elke 911 op termijn wel een groep aanhangers heeft die er iets voor over hebben, ook de 996.

[quote=”4s”:70rn21vr]mooi ding, laat ons er in ieder geval eens iets van zien[/quote]

Zodra ik hem heb, maak ik er enkele kiekjes van 🙂 )
              She’s a beauty !!

Proficiat!
                de juiste keuze 😉

4s

mooi ding, laat ons er in ieder geval eens iets van zien

Ik ga voor de 993 !
                    Wish me luck. 🙂 )
                    Bedankt voor de vele input. Was méér dan nuttig.
                    De wagen wordt nu in orde gezet (dakgeleiders vervangen en airco bijgesteld + nog enkele afstellingen.)
                    Met een beetje geluk kan ik binnen een 10-tal dagen m’n eerste Porsche ervaringen delen op dit forum.

Idd een 993 zit altijd goed en zal altijd zijn waarde houden. Dit is echter niet het geval voor een 996 en zeker niet voor de 3.4.

Anoniem

Dringend te koop: porsche 996 van 2001, zwart, full option. Prijs bespreekbaar 😆 😆 😆

Ziet get se 😆 😉 8)

De 993 zonder twijfel , heb ook overwogen bij de aankoop van de mijne.
                            Heb verschillende malen gaan proefrijden met een 996, en ik had ook meer het ‘porsche gevoel’ bij de 993. Bij mijn daeler raden ze mij ook de 993 aan. Ook de waarde blijft van een 993 beter behouden. Maar ieder zijn mening natuurlijk.

Anoniem

[quote=”hansdemeyer”:3bdwsc9c]Ik ga toch ook maar eens naar die 996 kijken maandag
                              🙂 ) [/quote]
                              En wat is het geworden ? Al een keuze gemaakt ?

Anoniem

Ik weet niet of men ergens zei dat een 993 niet comfortabel is. Zelfs mijn 964 vond ik heel comfortabel. Ik denk dat men eerder een 996 met een 993 vergelijkt, en dan wint een 996 het wel qua comfort (naar mijn zeer bescheiden mening… 😉 ). Comfort is niet alleen zit-comfort, maar ook gebruiksgemak, lawaai, werking verluchting, plaatsing instrumenten, … . Maar zoals een wijs persoon enkele posts terug zei, het blijft een heel persoonlijke keuze. Ikzelf zou gerust met beide modellen kunnen leven 😆

Geen idee waarom men schrijft dat een 993 niet comfortabel is.
                                  Ik rij even comfortabel met de Rover 75 luxe editie dan met de 993 cabrio, zetels zijn echt perfect.
                                  Enkele posts geleden schreef ik nog dat je na 500m rijden al warmte hebt in de wagen, is zelden zo met een watergekoelde wagen tenzij je extra gloeiers hebt. Verwarmde zetels zijn er ook nog als je te koud hebt…

En wat de geluidjes betreft kan ik eigenlijk niet veel over zeggen daar je met een cabrio altijd meer omgevingsgeluiden hoort maar niets komt van de wagen zelf in mijn geval, geen last van piepende ruiten of krakend interieur zelfs niet van zeurende vrouwen naast mij 😆

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.