993 Targa

  • Maker
    Discussie

  • Anoniem

      Ik heb es een vraaske ivm de targa.

      Zijn er bepaalde voordelen of nadelen waar je rekening mee moet houden bij dit model? Heb al gemerkt dat de meeste een motor hebben met 285pk tov 272 pk. De 96 zou de korte boite hebben tov de 97, goed of ni? Dus eigenlijk de boite van die met 272pk in die met 285pk?

      Hoe zit het met de sluiting van dat glazen dak? Lekken of ni? etc….

      op wat te letten bij een eventuele aankoopvan zo eentje??
      Hoe rijd een 993 eigenlijk en wat met het verbruik?

      thx guys

    6 reacties aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
      • Bij ons in de buurt rijden er enkele rond, ook een 993 Carrera 4S.

        Ik denk wel niet dat die op het forum zitten…

        Bij Raes Racing in wommelgem staan er ook… Misschien moet je daar eens naartoe gaan om een testritje te doen hé 😉

        Anoniem

          hetgeen ik mij ook afvraag ishoe hard dat ding blijft doortrekken. stopt dat op 200 of trekt ie verder door. Volgens het boekje zou ie een 275 effectief moeten halen. Maar tot waar trekt het nog vlotjes etc.

          zijn er hier in de omstreken van A’pen met een 993?

          Anoniem

            het zou er ene zijn van 96 met de 285 motor met de korte boite denk ik, de lange is pas vanaf 97 in gebruik…. (heb ik toch gelezen). Die kats dan moeten ze dat toch zien op de TC wanneer de wagen gekeurd wordt?

              [quote=”mark986″:lrh93vtx]Ik heb es een vraaske ivm de targa.

              Zijn er bepaalde voordelen of nadelen waar je rekening mee moet houden bij dit model? Heb al gemerkt dat de meeste een motor hebben met 285pk tov 272 pk. De 96 zou de korte boite hebben tov de 97, goed of ni? Dus eigenlijk de boite van die met 272pk in die met 285pk?

              Hoe zit het met de sluiting van dat glazen dak? Lekken of ni? etc….

              op wat te letten bij een eventuele aankoopvan zo eentje??
              Hoe rijd een 993 eigenlijk en wat met het verbruik?

              thx guys[/quote]µ

              Er is soms een lek achteraan het dak maar dit is vrij zelden, en normaal durven de cats al eens breken daar moet je ook goed op letten. Wat de versnellingsbak betreft is het wel waar dat de eerste versie niet zo vrij goed was, doch zijn er wel niet zo veel problemen aan als er word verteld.

              Luc

              Anoniem

                kweet het die gele is af maar die vind je bijna niet en anders aan een 😯 prijs…. dus ik vrees voor het geel.

                  Wel er was een mooie targa vandaag op de herfstrit. Dat glazen dak blijft toch wel iets speciaals als ge dat ziet.

                  Ik kan wel zeggen dat mijne cabrio 15,4l gemiddeld verbruikt maar ik trek niet zo heel veel door en ik zit met tiptronic. Ik had hem eigenlijk vandaag eens moeten resetten om te weten wat hij verbruikt als men meerdere malen stevig gas geeft. Hebben er eens extra van genoten… Dikke 270 km gereden en tank was over de helft leeg dus zal eerder naar de 16l gegaan zijn vandaag.

                  Ik ken nog iemand met een 993 4S en die verbruikt ook zo rond de 15 a 16l bij normaal gebruik, zo heb je al een idee.

                  Ik heb de 272pk motor (eerste cabrio van de 993 serie), maar voor technischere dingen laat ik het woord aan de specialisten…

                  Voor de rest rijdt dat heel goed natuurlijk 😀 Ook mijn bijrijder (vroegere boxster en 911 cabrio rijder) van vandaag was aangenaam verrast van de ophanging (comfort) en het niet kraken en kloppen van de wagen. Ik heb wel de standaard 17″ originele velgen met de 205x40x17 en 255x40x17 banden

                  Voor mij blijft knalgeel de mooiste kleur voor de targa met z’n typische targa velgen. 8)

                6 reacties aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.