- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 10 maanden geleden door .
-
Discussie
-
25 oktober 2014 om 01:55
Hallo,
Dit is misschien interessante info voor eigenaars van ’95 en ’96 993’s : blijkbaar loopt er (nog steeds) een terugroepactie voor deze wagens.
Het betreft het vervangen van de kabelboom in de motor, die in deze eerste jaren niet voldoende geïsoleerd was en tot volgende mogelijke problemen leidde:Rough engine running, stalling, inability to start the engine due to a dead battery, starter malfunction, …
Deze terugroepactie (W301) staat in de lijst van TSB’s van deepee, maar alleen voor de Turbo’s. Onderaan heb ik een link toegevoegd met de TSB voor de Carrera en Carrera 4.
Je kan in deze TSB terugvinden of je de nieuwe kabelboom al hebt (en de terugroepactie dus is uitgevoerd) maar je kan ook naar een Porsche dealer bellen en adhv je VIN kunnen ze dan zeggen of je Porsche OK is (dit heeft alleen zin als je een ’95 of ’96 hebt uiteraard).
Ik heb dit laatste gedaan en toen bleek dat ik volgens hun bestanden nog met de oorspronkelijke kabelboom rondreed. Aangezien de terugroepactie uiteraard gratis is heb ik een afspraak gemaakt om de kabelboom te vervangen.
Bij mij bleek uiteindelijk dat de kabelboom ooit toch al vervangen was… Waarschijnlijk dus niet door een Porsche dealer.Toch een geruststelling dat de kabelboom OK is. In het ergste geval ontstaat er brand en blijkbaar zijn er in het verleden al zo gevallen geweest.
Minder leuk was dat ik toch nog een rekening kreeg gepresenteerd! Voor het rechtzetten van 3 gerelateerde probleempjes… Zal dit in een andere post toelichten anders wordt deze te lang 😆
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.