993 terugroepactie

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 993 terugroepactie

  • Maker
    Discussie
  • Hallo,

    Dit is misschien interessante info voor eigenaars van ’95 en ’96 993’s : blijkbaar loopt er (nog steeds) een terugroepactie voor deze wagens.
    Het betreft het vervangen van de kabelboom in de motor, die in deze eerste jaren niet voldoende geïsoleerd was en tot volgende mogelijke problemen leidde:

    Rough engine running, stalling, inability to start the engine due to a dead battery, starter malfunction, …

    Deze terugroepactie (W301) staat in de lijst van TSB’s van deepee, maar alleen voor de Turbo’s. Onderaan heb ik een link toegevoegd met de TSB voor de Carrera en Carrera 4.

    Je kan in deze TSB terugvinden of je de nieuwe kabelboom al hebt (en de terugroepactie dus is uitgevoerd) maar je kan ook naar een Porsche dealer bellen en adhv je VIN kunnen ze dan zeggen of je Porsche OK is (dit heeft alleen zin als je een ’95 of ’96 hebt uiteraard).

    Ik heb dit laatste gedaan en toen bleek dat ik volgens hun bestanden nog met de oorspronkelijke kabelboom rondreed. Aangezien de terugroepactie uiteraard gratis is heb ik een afspraak gemaakt om de kabelboom te vervangen.
    Bij mij bleek uiteindelijk dat de kabelboom ooit toch al vervangen was… Waarschijnlijk dus niet door een Porsche dealer.

    Toch een geruststelling dat de kabelboom OK is. In het ergste geval ontstaat er brand en blijkbaar zijn er in het verleden al zo gevallen geweest.

    Minder leuk was dat ik toch nog een rekening kreeg gepresenteerd! Voor het rechtzetten van 3 gerelateerde probleempjes… Zal dit in een andere post toelichten anders wordt deze te lang 😆

    W301 factory recall

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • Mijn ’94 “niet turbo”viel wel nog onder de serviceactie en is inderdaad verleden jaar nog vervangen door Porsche Brussels.
      Ik heb de oude kabels gezien en was om schrik van te krijgen, de isolatie brak gewoon af zowel in als buiten de kabelbundels.
      Stel je voor wat er kan gebeuren als er zo een zware stroomdraad zoals die van de alternator die geen zekering heeft aan de massa komt Vuurwerk verzekerd, of als 2 kabels die verbonden zijn met de modules elkaar raken dan zijn deze modules gegarandeerd stuk.
      Ik geef de raad dat iedereen toch nog eens nakijkt of de kabels zijn vervangen, ook de 94 modellen.
      Je kan ook manueel eens controleren door vb de kabeltjes van de motorsensors die gemakkelijk te bereiken zijn eens te plooien, bij mij viel de isolatie er dan, gewoon af.

        Is gewoon een batch kabels die in die periode gefabriceerd zijn die ondermaats waren, maar niet alle kabels of wagens uit die periode zijn slecht enkel bepaalde serienummers of van een bepaalde leverancier … gebeurt de dag van vandaag toch ook nog bij haast alle merken 😉

          Die van 94 ook niet? Hoe komt het dat die ouwere ok zijn en de 95 en 96’ers niet?

            Wist er van en toch maar ff gevraagd, mijn 993 is van 1997 en die had daar geen last van :up:

          4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.