993: Toerenteller uitbouwen + stuurwiel demonteren

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 993: Toerenteller uitbouwen + stuurwiel demonteren

• Maker
    Discussie
  • Ik wil mijn toerenteller, met boordcomputer, uitbouwen omdat ik de BC moet laten reviseren. De verlichting ervan werkt niet meer. (Komt kennelijk nogal eens voor.)
    Ik heb op dit en andere fora al wat rondgesnuffeld en begrijp alvast dat dit uitbouwen het meest gemakkelijk is wanneer het stuur gedemonteerd is.

Ik wil dit werk wel zelf doen, maar ga liever goed beslagen op het ijs.
    Her en der lees ik over de werkwijze hoe het stuur (met airbags) gedemonteerd moet worden.
    Vermits ik nogal 2 linkse handen heb, wil ik de handige Harry’s van jullie vragen of er bepaalde punten zijn waar ik zéker op moet letten? Ik weet al dat ik moet beginnen met de batterij los te koppelen vanwege de airbags. Ik wil niet dat ze in mijn gezicht ploffen….

Dus…. alle tips en hints zijn zeker welkom. En dan durf ik er mss aan beginnen!
    Is er misschien toevallig iemand die zijn stuur op dit eigenste ogenblik er al afgehaald heeft?

Alvast bedankt !

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
  • PB

+ = – 12V 6V – = + pfffff

En kijk ook eens of het 5V of 12V moet zijn :mrgreen: :mrgreen: :happy:

Uw batterij?
          Opletten met de + en de – hé! :relaxman:

PB

*Plat*

:mrgreen:

‘k Had toch beter een slotje gezet zeker? :sarcastisch :happy:

wie weet doet ge een ‘mushroomke’ dan staat ge hier snel terug :mrgreen:

In principe sluiten we ook alleen af in een verkooptopic.

Dit topic kan ook in de toekomst verder gebruikt worden ipv telkens een nieuw topic te moeten opstarten.

.. wacht daar maar even mee – mss kom je er niet helemaal uit, bij het weer terug inbouwen :sarcastisch

Okay, bedankt aan iedereen voor de reacties.
                      Ik zal me er binnenkort eens aanzetten, en dan kan de toerenteller gereviseerd worden.

Wat mij betreft mag dit topic op slot!

Wim

Heb het er wel bij vermeld hoor waarom. 😉

[quote=”cabrio wim” post=92870]
                          Zal het wel wijzigen ….[/quote]

Jammer … :mrgreen:

Wim

:relaxman: een mis kam mens zijn. 😉

Ik lees hier zoveel dat ik het soms ook niet meer weet en alles door elkaar haal. 😉
                            Maar wat wil je ook van een oude man. 😳

Zal het wel wijzigen voor we ruzie krijgen.

Ach, we kunnen ‘m nog wel even verder helpen ➡

[list][*]Accu loskoppelen, zoals hier eerder beschreven[*]Imbus (of torqs?) boutjes aan de achterkant van het stuur losdraaien[*]airbag module uit het stuur nemen – en voorzichtig loskoppelen[*]Stuur in de middenstand plaatsen[*]Moer die het stuur op de as houdt, losdraaien[[*]Stuur wegnemen[*] met een brede en platte schroevendraaier de teller uit her dashboard wippen[/list]

Dat laatste, daar zit het venijn …. doekje op de steel van de schroevendraaier en tevens je vingers, zodat je niet de ringen van de andere klokken beschadigd 💡

Enne, Wim – het gaat hier toch om ‘n 993 :wtf: … of steek je nu de draak met TS ❓ … een technisch boek kopen van ‘n Boxster :happy:

Wim

Ik denk dat door het linkje en het antwoord van NL_911 de antwoorden al gegeven zijn van uitbouw.
                                De rest zul je toch zelf moeten doen als je eraan durf te beginnen.

Anders eens een technisch boek kopen van de 993, kun je ontzetten veel van leren als beginnend sleutelaar. 💡

Bedankt voor de on-topic antwoorden tot hiertoe.

Maar van de andere reacties ontgaat mij de “pointe” toch een beetje.
                                  Humor vind ik altijd wel goed, maar toch graag on-topic blijven, aub.

Zo gaat mijn toerenteller nooit uitgebouwd geraken!! 😕

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.