993: Toerenteller uitbouwen + stuurwiel demonteren

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 993: Toerenteller uitbouwen + stuurwiel demonteren

• Maker
    Discussie
  • Ik wil mijn toerenteller, met boordcomputer, uitbouwen omdat ik de BC moet laten reviseren. De verlichting ervan werkt niet meer. (Komt kennelijk nogal eens voor.)
    Ik heb op dit en andere fora al wat rondgesnuffeld en begrijp alvast dat dit uitbouwen het meest gemakkelijk is wanneer het stuur gedemonteerd is.

Ik wil dit werk wel zelf doen, maar ga liever goed beslagen op het ijs.
    Her en der lees ik over de werkwijze hoe het stuur (met airbags) gedemonteerd moet worden.
    Vermits ik nogal 2 linkse handen heb, wil ik de handige Harry’s van jullie vragen of er bepaalde punten zijn waar ik zéker op moet letten? Ik weet al dat ik moet beginnen met de batterij los te koppelen vanwege de airbags. Ik wil niet dat ze in mijn gezicht ploffen….

Dus…. alle tips en hints zijn zeker welkom. En dan durf ik er mss aan beginnen!
    Is er misschien toevallig iemand die zijn stuur op dit eigenste ogenblik er al afgehaald heeft?

Alvast bedankt !

8 reacties aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
    • 8) 😉

😆 :respect2: De max Bart

Anoniem

[IMG]http://i40.tinypic.com/16775hv.gif[/IMG] fantastisch gevonden Bart!!!!!!

PB

@reys

:mrgreen:

Anoniem

[quote=”911_NL” post=92727][quote=”Boxer” post=92713]
                Accu loskoppelen ➡ eerst de dan de +

Accu aankoppelen ➡ ➡ eerst de + dan pas de [/quote]

Of effen bellen naar Mushroom [IMG]http://i40.tinypic.com/16775hv.gif[/IMG]
                (1-1)

[quote=”Boxer” post=92713] Ik weet al dat ik moet beginnen met de batterij los te koppelen vanwege de airbags. Ik wil niet dat ze in mijn gezicht ploffen….[/quote]

Klok en klepel verhaal :music:

… de batterij loskoppelen is niet om te voorkomen dat de airbags ploffen, maar om een airbag-storings-melding te voorkomen als de airbag weer aangesloten wordt 😉

Accu loskoppelen ➡ eerst de dan de +

Accu aankoppelen ➡ ➡ eerst de + dan pas de

De accu onder geen beding aankoppelen als de airbag niet aangesloten is 💡

PB

Neem alvast eens een kijkje op deze LINK, misschien is deze wel nuttig voor je. 😉

8 reacties aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.