993 TURBO

  • Dit onderwerp bevat 73 reacties, 23 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 jaren geleden door Anoniem.
  • Maker
    Discussie
  • Ben vorige vrijdag naar deze zwarte beauty van 1997 -84000 km-gaan zien in Oostrozebeke.Staat al een tijdje te koop-1 jaar garantie.Hij is visueel echt prachtig,het enige wat mij al 3 maanden doet twijfelen is dat groen interieur.Enkel interieurkleur aanpassen lijkt mij wel belachelijk en waarschijnlijk ook belachelijk veel geld.De huidige eigenaar heeft hem 3 jaar in zijn bezit en 10.000 km gereden in die 3 jaar.Splinternieuwe S-spoiler vooraan wegens klein ongevalleke,S-uitlaten,de velgen zien eruit als nieuw……..
    Mijn madame vindt dat groen ook maar niks,dat is dus ook al geen stimulans voor aankoop.http://www.2dehands.be/porsche-993-bi-turbo-80-000-km-17108251.html?qq=993%

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 73)
    • Volledig mijn gedacht 🙄 😉

      4s

        [quote=”4s”:3cebp2lz]ging het juist neerschrijven:

        ondermeer in de adverstentie:

        mit spanischem Kfz-Brief – Fzg. mit reparierter Unfallschaden – Motorrevision notwendig – Verkäuf nur an Händler bzw. Wiederverkäufer – nicht an Privat!

        mag dus volgens de verkoper niet verkocht worden aan een particulier,
        normaal zal die nadien toch weer aan een particulier verkocht worden … wat een geschoemel zeg +

        mit spanischem Kfz-Brief in combinatie met een km-stand … die advertentie stinkt dat het geen naam heeft, km zal wel hoger liggen (negen kansen op tien)[/quote]

        een wagen als een porsche die correct onderhouden wordt en waar er met kennis van zaken mee wordt omgegaan mag zeker en vast geen motorrevsie benodigen voor 250 000km tenzij er iets is misgelopen (te weinig olie, oliepompen deffect, verkeerde luchtaanzuig of noem maar op)

        van die zilvere zou ik toch maar afblijven

        4s

          ging het juist neerschrijven:

          ondermeer in de adverstentie:

          mit spanischem Kfz-Brief – Fzg. mit reparierter Unfallschaden – Motorrevision notwendig – Verkäuf nur an Händler bzw. Wiederverkäufer – nicht an Privat!

          mag dus volgens de verkoper niet verkocht worden aan een particulier,
          normaal zal die nadien toch weer aan een particulier verkocht worden … wat een geschoemel zeg +

          mit spanischem Kfz-Brief in combinatie met een km-stand … die advertentie stinkt dat het geen naam heeft, km zal wel hoger liggen (negen kansen op tien)

            Uit de advertentie blijkt nu ook dat de wagen hersteld is na een ongeval.Vandaar de verlaagde prijs wellicht.Not my piece of cake.

              Als dat alles is wel ja.
              Maar deprijs die ik opgegeven heb is voor de revisie van een normaal aircooled blok.
              Hoe zit het met de turbo’s ❓
              Remmen nog in orde etc ❓
              Wat is er mee gebeurd dat de motor zo snel een revisie nodig heeft 💡

              Anoniem

                Ja OK maar stel dat je uitkomt op 45K + 15K = 60 K dan heb je hiervoor wel een wagen die tiptop in orde is, nog geen 100.000 km heeft en een hoop S-opties heeft.

                Ik zou er toch maar eens over nadenken, kan m.i. toch nog een goeie zaak zijn.

                  [quote=”911-lover”:1n1auq5t]En dat bij geen 90.000km 😯

                  Dure wagen dan want er komt bij een revisie al vlug 12 tot 15.000€ bij 😥 [/quote]

                  En als hij verder zo perfekt is als hij eruit ziet,komt 57000,00 € ( 45000+12000 revisie) aardig in de buurt van een normale prijs,zeker in Duitsland.
                  Het risico van particulier verkoop zullen we maar zeggen. 😮

                    En dat bij geen 90.000km 😯

                    Dure wagen dan want er komt bij een revisie al vlug 12 tot 15.000€ bij 😥

                      [quote=”4s”:3pkpb1nm]……..groot onderhoud betekent niet een motorrevisie anders zouden er hier al een pak met een gereviseerde motor rondrijden……[/quote]

                      Het zou toch niet de eerste zijn die een motorrevisie nodig heeft beneden 100.000 km.Op dezelfde site staat er nog eenje (grijs metallic) voor dezelfde lage prijs met als vermelding : “motorrevisie notwendig”.
                      http://www.mobile.de/SID3jp4faW3tt4IBJfPDV7j7A-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1182516696A1Iindex_cgiD1100CCarX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B44%81S-t-vCaMkMoQuSeUnVb_X_Y_x_ysO~BSRA6D1100E20100I993%FF%A0turboBGNCPKWA0HinPublicA2A0A0A0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=14&id=11111111262623333&

                        Het hout komt op foto idd niet zo over dan dat je er echt inzit.
                        Het zou idd een tweelingszusje van de wagen van Chris kunnen zijn

                        Anoniem

                          [quote=”jokke”:2i6tkehj]Beige interieur vind ik prachtig maar het zou wel eens kunnen dat ik voor die zwarte in Oostrozebeke ga met nephritegroen interieur.Ik weet het,je bent er voor of je bent er tegen maar na een bezoekje kan ik niet zeggen dat ik het lelijk vind.Voor het overige is een diagnose bij POrsche Ingelmunster toegestaan.En over dat “glanzschwarz”,tja daar hadden we het al eens over.Het is voor mij ook geen wagen voor dagelijks gebruik ,wel tweede wagen.[/quote]
                          Voor mij is m’n TT dat ook niet, komt zelfs niet buiten al het nat is. Maar ik herhaal het, om zo’n zwarte echt netjes te houden ga je serieus mogen poetsen. Facon à la Denis. 😆 Das de hoofdreden waarom ik die kleur nooit zou willen hebben. Want persoonlijk vind ik dat zwart wel héél mooi. Maar zoveel uren poetswerk…nee na een uurtje of 5-6 is het voor mij wel voldoende geweest en moet alles gedaan zijn… 🙄

                          [quote=”4s”:2i6tkehj]tevens vind ik de prijs zeer gunstig, daarvoor koop je een goede 4s (en die heeft dan meer dan 100 000 km op de teller), hierbij stel ik me de vraag of de turbo 993 na verloop van tijd pijlsnel naar beneden gaat in prijs, waarde (misschien is het de kleur die velen doet afschrikken maar daar vind ik persoonlijk niets mis mee)

                          in ieder geval veel succes met de zoektocht en finale aankoop[/quote]
                          Langs de ene kant misschien een beetje te gunstige prijs maar anderzijds veel kans dat het dus ook door de kleur komt. Ik weet niet meer van wie ik het gehoord heb maar die arena-rode kleur zou echt niet in de smaak vallen in Duitsland. Heb ik persoonlijk wel lak aan want ‘t was mijn 2de favoriete kleur waardoor ik geen moment getwijfeld heb.

                          Tja : wat je mooi vind moet je gewoon voor gaan, als de rest tenminste in orde is.

                          4s

                            [quote=”jokke”:i3o37n9j][quote=”chris_lbr”:i3o37n9j]Hmmmmm… opletten. Héél lage prijs terwijl er toch wel wat opties opzitten, zeker die Turbo S achtervleugels. Daarnaast is het van een privé-bezitter dus je zou hem zeker moeten kunnen laten keuren. Anderzijds kan de prijs ook aan de lage kant zitten omdat 1. de arena-rode kleur in Duitsland blijkbaar weinig gewaardeerd zou worden en 2. het interieur de meeste mensen afschrikt. Op de foto’s is dit niet zo mooi maar je moet het wel in het echt zien. Moest je hem kopen, haal het dan in godsnaam nooit in je hoofd om dat hout eruit te laten halen. Dat maakt het interieur nu net zo prachtig.

                            Hij heeft ook een 450pk-kit. Hoor eens na – vraag desnoods je de optie-lijst door te faxen – of deze origineel van Porsche is of er later pas werd opgezet ?

                            Heeft 89.000 km dus heel waarschijnlijk zal er een groot onderhoud aan moeten gedaan worden. Vraag ook eens of hij onderhoudsfacturen heeft ?[/quote]

                            Betekent die lage prijs misschien dat er een motorrevisie zit aan te komen.Ik wacht nog altijd op zijn antwoord.
                            Beige interieur vind ik prachtig maar het zou wel eens kunnen dat ik voor die zwarte in Oostrozebeke ga met nephritegroen interieur.Ik weet het,je bent er voor of je bent er tegen maar na een bezoekje kan ik niet zeggen dat ik het lelijk vind.Voor het overige is een diagnose bij POrsche Ingelmunster toegestaan.En over dat “glanzschwarz”,tja daar hadden we het al eens over.Het is voor mij ook geen wagen voor dagelijks gebruik ,wel tweede wagen.[/quote]

                            groot onderhoud betekent niet een motorrevisie anders zouden er hier al een pak met een gereviseerde motor rondrijden,

                            in principe moet de wagen juist +/- 9000 km een groot onderhoud gehad hebben, dat is na te gaan in het onderhoudsboekje, wat er dikwijls dient te worden vervangen is de koppeling en drukgroep, zonodig remblokken en schijven …

                            eerlijk gezegd zou ik voor het budget dat jij eraan wil geven eens goed zoeken in duitsland, eventueel met een paar xxxx eur erbij en dan zal je wel echt iets naar wens vinden

                            tevens vind ik de prijs zeer gunstig, daarvoor koop je een goede 4s (en die heeft dan meer dan 100 000 km op de teller), hierbij stel ik me de vraag of de turbo 993 na verloop van tijd pijlsnel naar beneden gaat in prijs, waarde (misschien is het de kleur die velen doet afschrikken maar daar vind ik persoonlijk niets mis mee)

                            in ieder geval veel succes met de zoektocht en finale aankoop

                              Beschreibung:
                              Porsche Exclusivausstattung. Das Fahrzeug wurde seinerzeit vom Kunden so bestellt. Leistungsstufe 2 mit 450 PS. Turbo S Lufteinlässe. Xenon. Bremsen und Verschleissteile neu.

                              Voertuig werd destijds zo nieuw besteld bij Porsche.
                              Dus alles zou moeten af fabriek zijn.
                              Remmen en slijtageonderdelen zijn vernieuwd.

                              De prijs is idd. lager dan hetgeen men op de 2dhandsmarkt kan vinden.
                              Wat mij betreft is het wel een heel mooi kleur !

                                [quote=”chris_lbr”:1m28mfjk]Hmmmmm… opletten. Héél lage prijs terwijl er toch wel wat opties opzitten, zeker die Turbo S achtervleugels. Daarnaast is het van een privé-bezitter dus je zou hem zeker moeten kunnen laten keuren. Anderzijds kan de prijs ook aan de lage kant zitten omdat 1. de arena-rode kleur in Duitsland blijkbaar weinig gewaardeerd zou worden en 2. het interieur de meeste mensen afschrikt. Op de foto’s is dit niet zo mooi maar je moet het wel in het echt zien. Moest je hem kopen, haal het dan in godsnaam nooit in je hoofd om dat hout eruit te laten halen. Dat maakt het interieur nu net zo prachtig.

                                Hij heeft ook een 450pk-kit. Hoor eens na – vraag desnoods je de optie-lijst door te faxen – of deze origineel van Porsche is of er later pas werd opgezet ?

                                Heeft 89.000 km dus heel waarschijnlijk zal er een groot onderhoud aan moeten gedaan worden. Vraag ook eens of hij onderhoudsfacturen heeft ?[/quote]

                                Betekent die lage prijs misschien dat er een motorrevisie zit aan te komen.Ik wacht nog altijd op zijn antwoord.
                                Beige interieur vind ik prachtig maar het zou wel eens kunnen dat ik voor die zwarte in Oostrozebeke ga met nephritegroen interieur.Ik weet het,je bent er voor of je bent er tegen maar na een bezoekje kan ik niet zeggen dat ik het lelijk vind.Voor het overige is een diagnose bij POrsche Ingelmunster toegestaan.En over dat “glanzschwarz”,tja daar hadden we het al eens over.Het is voor mij ook geen wagen voor dagelijks gebruik ,wel tweede wagen.

                                Anoniem

                                  Hmmmmm… opletten. Héél lage prijs terwijl er toch wel wat opties opzitten, zeker die Turbo S achtervleugels. Daarnaast is het van een privé-bezitter dus je zou hem zeker moeten kunnen laten keuren. Anderzijds kan de prijs ook aan de lage kant zitten omdat 1. de arena-rode kleur in Duitsland blijkbaar weinig gewaardeerd zou worden en 2. het interieur de meeste mensen afschrikt. Op de foto’s is dit niet zo mooi maar je moet het wel in het echt zien. Moest je hem kopen, haal het dan in godsnaam nooit in je hoofd om dat hout eruit te laten halen. Dat maakt het interieur nu net zo prachtig.

                                  Hij heeft ook een 450pk-kit. Hoor eens na – vraag desnoods je de optie-lijst door te faxen – of deze origineel van Porsche is of er later pas werd opgezet ?

                                  Heeft 89.000 km dus heel waarschijnlijk zal er een groot onderhoud aan moeten gedaan worden. Vraag ook eens of hij onderhoudsfacturen heeft ?

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 73)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.