- Dit onderwerp bevat 2 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 9 maanden geleden door .
-
Discussie
-
3 maart 2016 om 03:02
Mijn 993 turbo rookt enorm blauw na lange periodes stilstaan.
Zodra de motor warm is loopt en trekt hij perfect.
Voordat ik van alles ga vervangen en controleren zou ik graag beroep doen op mensen die dit probleem ook al hebben meegemaakt en succesvol hebben kunnen oplossen.
Na tal van opzoekwerk lijkt het me te gaan om olie dat via de turbo’s naar binnen komt. Blijkbaar is dit een meer voorkomend probleem bij dit soort motoren.
De rookt komt vooral uit de rechter uitlaat .
Er worden verschillende oplossingen voorgesteld op internet gaande van het vervangen van de oliefilters , turbo’s tot het aanpassen van de olietoevoerleidingen richting de turbo’s .
Nochtans dat de originele Porsche oliefilters nog maar een 1000 km in gebruik zijn wou ik mss beginnen met deze te vervangen .
Er zou schijnbaar ook een modificatie zijn van de olietoevoerleiding richting de turbo’s . Wat houd dit precies in ? In bijlage een foto van welke leidingen nu zijn gemonteerd , zijn dit de originele of zouden deze al gemodificeerd zijn ?
Mss nog belangrijk om te vermelden is dat de wagen is uitgerust met een origineel WLS 2 pakket sinds vele jaren . De km stand is 148000 kmalvast hartelijk dank voor het meedenken
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.