993 Turbo verschil EU en VS

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 993 Turbo verschil EU en VS

• Maker
    Discussie
  • Ik vraag mij eingelijk af, bij een 993 turbo of erop gebied van motorisatie verschil zit bij een Europese en een Amerikaanse?

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • Ik heb er ruim 20 jaar geleden ooit een kwartiertje mee gereden. Werd door Autogids georganiseerd. Onvergetelijk! De duw in de rug had ik nooit eerder gevoeld. Reed als op rails ook. Daartegenover was de ook aanwezige basic 996 maar een bezadigd en stil beestje…

Rechtzetting.

Geen ENKEL verschil in motorisatie.

993 Turbo was voorzien van TWEE KKK K 16 – Turboladers (de vorige 911-Turbo hadden steeds slechts één enkele lader).
        Door deze dubbele turbo werd het gevreesde/geliefde “turbogat” weggewerkt. Ook bij laag toerental was er een uitstekend koppel.
        Bijvoorbeeld bij 2500 tpm was er een koppel van 450 Nm !
        Topsnelheid 290 km/u – van 0 naar 100 km/u in 4.5 sec.

my2cents: als er verschil zou zijn, dan ga je uit goed hout gesneden moeten zijn om het er aan/achter het stuur uit te halen.
          we spreken van een auto met een bad ass reputatie uit een era dat het turbogat groter was dan dat van Margriet.
          dus ik veronderstel dat het een kwestie is van (herverkoop)waarde voor jou?

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.