993 vs GT4

Home Forum Porsche Talk 993 vs GT4

• Maker
    Discussie
  • Enkele maanden geleden kwamen de eerste GT4 foto’s op het web. Oh wat was dat een mooi ding.
    Vorige week passeerde ik bij RS Motors te Ingelmunster en daar stond ze te blinken… een grijze GT4… toch maar eventjes
    gestopt en oh ja, nog mooier in ‘t echt dan op foto :-). Stilletjesaan de vrouw deze week overtuigd dat het mooi wagentje is en misschien wel eens de moeite om te gaan bekijken. Onverwacht zei ze (als ferme GT3 tegenstander… te spartaans, te veel rolkooien, te veel spoiler,… :-/) ok, ik ben mee.

Alzo op pad gegaan en zeer goed en vriendelijk ontvangen geweest bij RS Motors, veel uitleg gekregen en een kort testritje gedaan.
    Meer kan je niet verwachten van een (nieuwe) Porsche. Snel, super grip, prachtig geluid… Geen enkele negatieve opmerking van mijn kant maar nu komt de kat op de koord… Zou ik hiervoor mijn 993 cabrio inwisselen… ?? :-/ Momenteel zijn de financiën zo dat er niet zomaar een GT4 kan bijkomen dus de 993 inleveren zou noodzakelijk zijn… Ok, de wagens zijn niet te vergelijken maar toch wil ik de afweging voor mezelf maken welke wagen me meer voldoening zou geven… de uitstraling en charmes van de oudere dame of de het geweld van een jong ding … Ooh god, waarom ben ik gewoon niet 100.000 euro rijker ?! :-/

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 34)
    • Ik heb de GT4 ook aan het werk gezien op de Nordschleife en da’s idd een prachtige machine.
      Maar zoals reeds deze voormiddag gezegd, ik zou er je 993 cabrio (zeker niet nu hij volledig op punt staat) er voor inruilen met dan nog een opleg er bij.
      Nog een paar jaar wachten en dan gewoon de GT4 bij de 933 🙂

Ik zou mijn 993 4S zeker niet weg doen voor een cayman GT4,
        eens een weekend met de cayman GT4 mogen ze me wel kado doen! Ik vind het zeker een prachtige wagen!
        Gewoon eens je hart volgen en niet je verstand, dan kom je er vast wel uit…

Ongeacht het tijdsverschil van de GT4 met de GT3 blijf ik hem een supermooie circuitbom vinden !
          Zeker in prijs/kwaliteit verhouding zeer moeilijk te kloppen !

Dat denk ik ook. Heb tijdens de Porsche Days de 991 GT3 kunnen timen op 2:30! De GT4 helaas niet, maar was op vrijdag flink trager (logisch ook gezien het verschil in pk’s, PDK, sturende achterwielen). 15s zou dus kunnen kloppen.

Bij Flat 6 zette de GT4 op het kleine en bochtige circuit van Abbeville de 3de tijd ooit neer voor Porsches voor de weg (de GT2 RS en 918 is er weliswaar nooit getest geweest). Enkel de Carrera GT en 991 GT3 diende hij voor te laten. Het verschil met de GT3 was nog wel relatief groot, 1,3s op de kleine omloop (1:16,7 vs 1:18). Was dus wel sneller dan alle 997 GT3’s en RSjes op die kleine omloop!

Kan kloppen,kan ook net wat meer of minder zijn 😉

Dus pvdw, die 15 secs verschil lijken jou realistisch op basis van je waarnemingen ?

GT4 met pro-piloot, net niet te volgen met 997 GT3, paar ronden achter gehangen…
                  991 GT3 met pro piloot, is na twee bochten uit het zicht….

GT4 prestaties volgens mij in lijn met 997GT3, misschien net wat beter, valt nog te bezien met evenwaardige piloten.
                  Gezien gewichtsverdeling en midmotor concept moet het wel iets makkelijker te controleren zijn,

Work hard to go fast => 997GT3
                  Have fun while going fast => GT4
                  Going fast while having fun => 991 GT3

Volgens mijn – ongeconfirmeerde – bron was het verschil in rondetijd 15 seconden tussen GT4 en 991 GT3.
                    Tot nu toe heb ik niemand kunnen vinden die dit kon en/of wou bevestigen of ontkrachten …

Ik heb de GT4 in actie gezien en gehoord op Francorchamps.
                      Gaan goed vooruit ongeveer even snel als de 991 Gt3, al zal dat ook van de chauffeurs afhangen.
                      Enkel het geluid vond ik minder.

Zonder iemand willen tegen de borst te stoten, ik ben het helemaal eens met PiWi. De 991 wordt ten onrechte door velen afgeschilderd als zijnde een te grote en te zware GT, geen sportwagen meer. Niks is minder waar, met de juiste opties en de juiste knopjes geactiveerd is het een monster. Een monster dat toevallig ook nog eens fluisterstil en supercomfortabel is als je eens niet in the mood ben voor monstertime ! Newer is (almost) always better. Dus ik stem volmondig GT4 ipv 993 !
                        En ook voor mij geld, graag een PDK in de GT4 ! PDK is 50 pk waard !

Ive

Ik zou persoonlijk voor de GT4 gaan, gewoon omdat ik de 993 één van de minst mooie modellen vind van Porsche. Mocht het een 964 jubi of 964 turbo geweest zijn, zou ik er zelfs niet over durven nadenken.

Ok dan… een krokodil en een 993

Stelde mij enkele jaren geleden de vraag een 993 of iets nieuws. Ben gaan testritten maken met 993 die in zeer goede staat waren. Ik ga eerlijk zijn en persoonlijke mening, het was werken in die 993 wagens. Maar dan 991pdk testgereden, direct gevoel van lekker rijden. Nu na bijna jaar rijden met mijn 991 kan ik stellen dat die voor mij beste keuze was, in sport stand en sportief tempo is deze fantastisch en het typische sportuitlaat geluid gaat niet wennen. Dus nieuwe topic, waarom geen pdk in die GT4?

Rij zelf al 3 jaar rond in 993 targa en heb de laatste tijd met wat “powercars” gereden

997 gts
                                panamera E hybrid
                                tesla P 85 D

Stuk voor stuk topauto’s, technisch ook fenomenaal op hun manier

Als day to day zou ik geen auto van 20 jaar of meer overwegen. Als fun car daarentegen kan niets op tegen gevoel van 993
                                Is uiteraard persoonlijke mening maar na 3 jaar ben ik m’n 993 nog niet beu, integendeel en laatste nieuwe technologie ben ik misschien na 3 maand beu en is na 9 maand al achterhaald door nieuwer nog beter speelgoed.

Geef mij dus maar de lange termijn “ziel” van 993 (overall package qua design, prestaties, gevoel, interieur, geluid, etc…)

993…say no more;;;

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 34)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.