993 vs GT4

Home Forum Porsche Talk 993 vs GT4

• Maker
    Discussie
  • Enkele maanden geleden kwamen de eerste GT4 foto’s op het web. Oh wat was dat een mooi ding.
    Vorige week passeerde ik bij RS Motors te Ingelmunster en daar stond ze te blinken… een grijze GT4… toch maar eventjes
    gestopt en oh ja, nog mooier in ‘t echt dan op foto :-). Stilletjesaan de vrouw deze week overtuigd dat het mooi wagentje is en misschien wel eens de moeite om te gaan bekijken. Onverwacht zei ze (als ferme GT3 tegenstander… te spartaans, te veel rolkooien, te veel spoiler,… :-/) ok, ik ben mee.

Alzo op pad gegaan en zeer goed en vriendelijk ontvangen geweest bij RS Motors, veel uitleg gekregen en een kort testritje gedaan.
    Meer kan je niet verwachten van een (nieuwe) Porsche. Snel, super grip, prachtig geluid… Geen enkele negatieve opmerking van mijn kant maar nu komt de kat op de koord… Zou ik hiervoor mijn 993 cabrio inwisselen… ?? :-/ Momenteel zijn de financiën zo dat er niet zomaar een GT4 kan bijkomen dus de 993 inleveren zou noodzakelijk zijn… Ok, de wagens zijn niet te vergelijken maar toch wil ik de afweging voor mezelf maken welke wagen me meer voldoening zou geven… de uitstraling en charmes van de oudere dame of de het geweld van een jong ding … Ooh god, waarom ben ik gewoon niet 100.000 euro rijker ?! :-/

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 34)
    • Toch geen krokodil als je ne aircooled 993 hebt zeker?
      😉

Ik verbaas mij er idd ook over hoeveel stemmen de GT4 krijgt ! Waar zitten al die die hard luchtgekoelde fans om mij te steunen geen geld uit te geven aan die Cayman 😉 🙂

Verder volg ik Rocco’s redenering en vind ik het (voorlopig) teveel opleg. En ik zou zeker de geur van oud leder en warme olie missen tijdens mijn zomerse zondagochtend uitjes. Ik denk ook dat de staat en de geschiedenis van mijn 993 te mooi is om hem nu snel van de hand te doen.

Wel gaan we ‘sparen’ en ga ik volgend jaar eens uitkijken naar een mooie tweedehands GT4 . En mocht ik er geen vinden koop ik wel een GT3 van iemand hier op het forum 😉 🙂

Het getwijfel van Vonheist lijkt me logisch want ik zou ook niet weten hoe je beide auto’s moet vergelijken. De voorkeur voor de ene of de andere is strikt persoonlijk. Ben je nostalgisch qua inborst of heb je liever het nieuwste?

Een upgrade naar de GT4 zou in mijn geval logischer zijn. Ik ben altijd geïnteresseerd in de techniek der dingen en ik zweer bij vooruitgang (waarmee ik niet de charme van een luchtgekoelde 911 ontken). Maar in dit geval voel ik niet de minste aandrang. Mijn Cayman 2.7 PDK is nagenoeg perfect, op de te beleefde uitlaat en matige speakers na. Meer pk is altijd welkom maar met het budget dat vastlag heb ik gewoon de beste auto ter wereld gekocht. Geen enkele andere (sportieve) auto komt in de buurt voor de prijs die ik betaalde.

En als mijn totaalbudget wel 100K zou zijn? Daar heb je natuurlijk ook een (licht gebruikte) 991 Carrera 2S met dezelfde motor voor. Moeilijk. Dan zou het wel de GT4 kunnen worden vermoed ik.

@rocco
            Ik vrees dat wanneer geld een rol gaat spelen, je überhaupt geen auto zal kopen van +100k. Indien zakelijk etc zal er leasing gebeuren en is de privaat Porsche geen issue.

Zou eerder kijken naar het toekomstig gebruik van de wagen:
              voornamelijk cruisen -> 993
              zo nu en dan circuit -> GT4

Zal nog maar eens advocaat van de duivel spelen, de vraag was eerder wie heeft/doet er zijn 993 of gelijkwaardige luchtgekoelde weg voor een GT4 die dubbel zoveel kost als geld wél een rol speelt ?

Hoeveel gaan er hier hun huidige Porsche gaan verkopen en er pakweg 50k-60k bovenop leggen, wie heeft er hier zijn bestelbon al getekend ? Ik denk wie het geld heeft was er al klaar mee …

Ja ik kies ook direct voor de GT4, als 3e wagen en als een ander betaalt, maar om mee in de file naar het werk te staan om hem af te betalen, nee dan liever genieten van mijn 993 cabrio en 60 k drinkgeld 😉

Porsche is de markt aan het verzuipen met trendy kleine oplages, vorig jaar was het de 911 ’50’ jubi en daar spreekt nu niemand nog over … wat zal volgend jaar het hebbeding zijn ?

Daar ging de 993 toch zeker voor buiten (als ik er eentje had :-)) Qua investering gaat hij volgens mij ook niet slecht zijn.

Allicht is de Cayman moderner, veiliger, sneller, comfortabeler en beter uitgerust dan die goeie ouwe 911 luchtkoeler.
                    Maar die laatste is een icoon met een onwaarschijnlijke geschiedenis en bovenal heeft ie een ziel !
                    Ik zou me daarom nooit de vraag stellen; een 993 OF een Cayman.
                    Het weze een GT4 or whatever . Just my two cents.

IMG_29371.jpg

IMG_2940.jpg

Zou geen seconde twijfelen : GT4 !
                      Indien een 993 RS of Clubsport dan zou ik twijfelen.
                      Volgens mij ga je vele malen meer plezier beleven aan die GT4.

GT4 zowiezo!!!

S2

Luxe probleem, maar voor mij: GT4 !!

(Sta er trouwens van versteld dat er zoveel GT4 “stemmen” zijn, had onmiddellijk een “laatste van de luchtgekoelde” betoog verwacht).

De keuze is trouwens één, maar er ook echt één bemachtigen lijkt me moeilijker (tenzij je veeeel geduld hebt).

Alhoewel ik de 993 een hele mooie 911 vind zou ik toch opteren voor de GT4.
                              Gisteren een gele GT4 zien staan bij Carrera Motors, man wat is dat een prachtig mooi machien.

Dus geef mij maar de GT4; ben trouwens sterk aan het overwegen om mijn Cayman S weg te doen voor een GT4…

ik vind de 993 een super mooie wagen maar zo’n gt4 toch wel een beest denk ik

+1 bye bye 993 of eentje met een km stand die belachelijk laag is fulltime ohbk…… Maarja dan is het ni inruilen maar omruilen 🙂

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 34)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.