993 – Zijruit moet helemaal naar beneden – Advies?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 993 – Zijruit moet helemaal naar beneden – Advies?

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Na het oplossen van het probleem met m’n rechter zijruit die niet helemaal naar boven ging (zie andere thread) is het nu aan de beurt van de linker zijruit die niet helemaal naar beneden gaat. Zo blijven we bezig… 😉

Ik heb een filmpje gemaakt om het probleem uit te leggen (zie onderaan). Zoals je kan zien gaat de ruit naar beneden tot op het punt dat de regulator ergens lijkt te blokkeren. Het is misschien niet goed te zien, maar de ‘arm’ van de regulator die naar het motortje gaat plooit dan iets naar buiten (drukt tegen de deur die wat bol komt te staan). De motor wil dus wel verder maar iets blokkeert de arm. Ik kan echter niets verkeerd zien in de deur. Alle geleidingen lijken vrij van blokkage en ik heb ook met alle stopdeeltjes en moeren gespeeld maar daar zit het probleem duidelijk niet. Ik heb ook een foto toegevoegd van hoe ver de arm normaal nog moet doorgaan (dit is van de rechter zijruit).

Heeft iemand dit al ooit eens meegemaakt? Eventuele tips waar ik nog zou kunnen naar kijken?
    Zo’n regulator is nogal moeilijk om er effe helemaal uit te halen om te checken, anders had ik dat al gedaan…
    Kan ik eenvoudig checken of het de regulator zelf is die blokkeert of zo ?

Alvast bedankt!

[video width=425 height=344 type=vimeo]111312182[/video]

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
    • @cabriowim: bedankt. Ik vrees dus dat er niets anders op zit dan de regulator te demonteren… 😕

Weet iemand een goede link waar zo iets wat wordt toegelicht? Google levert nml niet veel op.
      Of andere tips voor ik er aan begin? :respect2:

Wim

Ik hoor krakjes en dan een grotere krak in het filmpje, dus lijkt mij toch iets ergens aan te lopen of kapot te zijn.

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.