Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 996 › 996 2002 maar lijkt eerder een 2001// 996 Carrera 4 gekocht!
- Dit onderwerp bevat 32 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren, 9 maanden geleden door Plumber.
-
MakerDiscussie
-
2 april 2008 om 04:50
hey,
‘k Ben vanavond razend enthousiast naar een 996 Carrera 2 van 2002 gaan kijken.
Dan nog in de kleur die ik wou (groen) en met slechts 55.000km aan een zéér schappelijke prijs.Nu na wat met knoet te zitten babbelen viel ons wel op dat het de lichten niet van de turbo leken; maar die van de boxster. Voor een echte 2002 is dit echter niet mogelijk.
Op de site van de garage zie ik nu inderdaad “1e ingebruikneming 2002”, wat dus niet garandeert dat het een 2002 IS!
En dat het dus een 2001 kan zijn, die ook mogelijks van die motorproblemen kan afzien. Over een nieuwe motor vind ik niks terug en met 55000km zal dat inderdaad nog geen vernieuwd blok zijn.Op zich zit in de prijs wel “1 jaar garantie: werkuren en stukken” en de motor werd hierin expliciet vermeld.
Ik ben natuurlijk bang een “kat in een zak te kopen” en met een carrera te zitten waarvan het blok de soep in draait.
Als dat gebeurt, dekt zo’n garantie die ze me bieden dat geval dan of … ?Afblijven ??
Of wat denken jullie als jullie dit zo horen?In mijn euforie had ik dit allemaal niet eens gemerkt, maar nu herinner ik me (zéér vaag) dat ik op het blad dat op het dashboard lag had zien staan dat hij 300pk heeft (geen 320, die de 3.6 motor heeft…).
-
MakerDiscussie
-
In het begin vond ik PSE iets voor Johny’s.
Maar toen ik mijn 997 kocht in Duitsland stond het er op… 😯Toen nog tegen mezelf gezegd: die optie zal ik wel nooit gebruiken…
Maar nu dat ik het heb staat het meestal aan 😯
En het wordt pas echt leuk als het cabriodak eraf is. Kan je zelf ook genieten van het geluid 😆
Heb mijn vrouw dus niet nodig om het te horen 😆 😆Anoniem22 april 2008 om 22:33[quote=”torig”:1dyvqeok][quote=”fdeville”:1dyvqeok]
Neen neen 😕 , overal uit, behalve in garages of tunnels. Dus aan in tunnels en garages.[/quote]😕
Dan zijt ge wel een van de weinigen die zijn uitknop zo intensief gebruikt, naar wat ik links en rechts lees.Gaat het geluid storen op de openbare weg of zo??[/quote]
Is denk ik zeer persoonlijk. Storend vind ik het niet, maar ik vind het, zeker bij rode licht sprintjes, een beetje overdreven. Ik vind dat de wagen dat niet echt nodig heeft, hij is op zich al mooi, snel en opvallend genoeg.
Ik moet wel zeggen dat ik het alleen maar hoor van binnen in de wagen, ik weet niet wat het buiten de wagen geeft. Ik zal mijn vrouw eens moeten overhalen 🙄 om er eens een “fly-by” voor onze deur mee te doen met de pse ingeschakeld, dan hoor ik het ook eens van buiten.[quote=”fdeville”:1t5uemw8]
Neen neen 😕 , overal uit, behalve in garages of tunnels. Dus aan in tunnels en garages.[/quote]😕
Dan zijt ge wel een van de weinigen die zijn uitknop zo intensief gebruikt, naar wat ik links en rechts lees.Gaat het geluid storen op de openbare weg of zo??
Anoniem22 april 2008 om 20:29[quote=”torig”:tac1iave][quote=”fdeville”:tac1iave]Persoonlijk laat ik die meestal uit (gelukkig heb ik het knopje…) behalve in tunnels of garage 8) [/quote]
De frank valt laat….maar waarom UIT in TUNNELS ??
In je garage kan ik best begrijpen… maar tunnels !
Dat moet wel lekker nazinderen 😉 Toen ik er nog mee op de baan reed vond ik tunnels met de moto altijd zeeeeer prettig. *ril*8) [/quote]
Neen neen 😕 , overal uit, behalve in garages of tunnels. Dus aan in tunnels en garages.[quote=”fdeville”:3lbcsanj]Persoonlijk laat ik die meestal uit (gelukkig heb ik het knopje…) behalve in tunnels of garage 8) [/quote]
De frank valt laat….maar waarom UIT in TUNNELS ??
In je garage kan ik best begrijpen… maar tunnels !
Dat moet wel lekker nazinderen 😉 Toen ik er nog mee op de baan reed vond ik tunnels met de moto altijd zeeeeer prettig. *ril*8)
Bedankt fdeville! Ik vind het echt een superwagen. Je zou er je laten door vangen en soms denken: wat een mak beestje, maar niets is minder waar 😀
PSE met knopje komt er ook op. Ik bestel in de loop van de volgende week 🙂
Anoniem18 april 2008 om 20:48Mooie beschrijving, klopt ongeveer met het gevoel dat ik er ook over heb (ik heb het lampje van de stabiliteitscontrole wel al zien branden bij mij, oa in scherpe bochten op nat wegdek en onlangs in de sneeuw…).
Betreffende het geluid: klopt inderdaad wat je zegt. Maar ook de PSE maakt pas vanaf ongeveer 3000 o/min zijn geluid, daaronder hoor je er ook niet veel van. Persoonlijk laat ik die meestal uit (gelukkig heb ik het knopje…) behalve in tunnels of garage 8)[quote=”Dimas”:90pjnxe6]heel mooi
en hoe rijdt ie?[/quote]Dimas, ik kom nu pas even op je vraag terug.
Nu rijd ik er dus een week mee.Initieel begon ik gewoon spontaan te lachen bij de acceleratie 😉
Uitingen van een aantal passagiers gingen van “whoaaa – wow -FUCK” tot lachen (en een enkeling die zich overal aan vasthield en “niet zo rap, niet zo rap!!!” riep terwijl ik gewoon nog maar de koppeling rustig liet komen, maar die was dan 70+ 😛 ).Qua looks vind ik het een verbetering tegenover de Boxster. De kont van een Carrera heb ik altijd al schoner gevonden. Weliswaar is de afwerkingsgraad binnenin gewoon pakken hoger.
De vakjes in de deuren kennen niet die halve plastieken kleppen meer van de Boxster, maar zijn nu echt wel degelijk sluitende vakken.
Dit verschil ligt misschien eerder aan het leeftijdsverschil tussen de wagens?
De zetels geven ook meer steun en zitten comfortabeler.
Enig minpuntje binnenin: de middenconsole zit tjokvol met airco, PCM e.d. dat ik geen enkel opbergvak heb. Een ideale plek voor mijn GSM bijvoorbeeld heb ik dus nog niet gevonden (ok ik zal mijn deurvakje daarvoor wat meer moeten gaan benutten).Verder rijdt de wagen waanzinnig goed. Zélfs in zijn 6e is optrekken van 120 naar 160 vlot te noemen. Als je terugschakelt begint de motor lichtjes te zingen boven de 4000rpm. Daar ligt dan meteen een ander minpunt: boven de 4000 geeft het geluid me wel een “nog nog nog!! 😀 ” gevoel, maar daaronder vind ik het toch maar matig.
Dit wordt verholpen met de factory sportuitlaat.De auto rijdt alsof hij op rails staat. Ik heb nog géén enkele uitschuiver gehad, en het lampje van de PSM is ook nog nooit aangegaan (dus nog niet moeten ingrijpen). Natuurlijk rijd ik nog vrij rustig door de bocht.
Of ligt het aan de wagen? Het voelt alsof ik elke bocht TE rustig neem, want ik bedenk me steeds dat het harder kon. Veel harder.
De wagen stuur ik precies naar waar ik wil de bocht door, zonder te stuiteren of dweilen of…
De vering lijkt me vrij zacht afgesteld. Niet té zacht, maar gewoon comfortabel zacht. In de Boxster was ik gewoon hard afgeveerd te rijden (19″ banden droegen daaraan bij) en nu is het beduidend minder Spartaans. Ook kan ik effectief hoge vluchtheuvels nemen aan iets hogere snelheden omdat de neus vrij hoog staat. Weliswaar toch nog opletten, maar het kan allemaal vlotter dan bij de Boxster.
De remmen zijn krachtiger, maar dat was te verwachten.Dus ik ben zéér tevreden 8)
Ik moet wel beamen dat het allemaal zo vlot gaat dat ik nu de kritiek begrijp van sommigen die zeggen dat het karakterloos overkomt.
Dat gevoel heb ik niet, maar je kan zo beschaafd met die P rijden dat je niet eens meer zou doorhebben dat je in een sportwagen zit.
Weliswaar is de motor steeds klaar om, als een groot roofdier, zomaar ten aanval te springen 😀Hopelijk heb je iets aan deze zéér subjectieve beleving 😉
[quote=”plumber”:oh6e67b6]Torig, slaag jij er nog in om te slapen van je P?
Als ik het zo zie slaap je weinig de laatste dagen 😆 [/quote]Hahah, slapen lukt, maar het dagdromen is wel een pak toegenomen plumber 😀
Heb alles ivm de 996 dat op een aantal fora te vinden was reeds verslonden 🙂Na een telefoontje met Olivier van CM heeft een van mijn dilemma’s zichzelf opgelost.
De ParkAssistent wil ik sowieso. Die kost ‘maar’ 500EUR. Echter dan moet de achterbumper eraf, kabel getrokken worden doorheen de hele wagen etc.
Dusssssssss. Als ik tegelijkertijd die PSE steek, mét knopke, dan is er minder werk. Of is het werk beter benut, want het is noodzakelijk voor beiden.
Nu we dit voor onszelf weer goed verantwoord hebben is het doorhakken van die knoop weer makkelijker 😛[weinig slaap is de resultante van laat doorwerken en over Porsches dromen 😉 ]
Torig, slaag jij er nog in om te slapen van je P?
Als ik het zo zie slaap je weinig de laatste dagen 😆[quote=”WB”:18cdskkr]Die velgen vind ik er dan ook beeldig bij staan hoor!!!!! 8) [/quote]
Thanks 8)
Ik apprecieer ze eigenlijk ook meer en meer. Wel bekruipt het gevoel me telkens dat hij hoog op zijn pootjes staat. Tijdens ‘t rijden is’t echter zo een big grin dat ik aan dat gedeelte niks ga veranderen.
Kan zelfs vrij stijle vluchtheuvels nemen zonder wat te raken 😀[quote=”Dimas”:1338ltk9]heel mooi
en hoe rijdt ie?[/quote]Kijk zeker ook eens bij de “Porsche foto’s”. Daar staan de full size pics nu ook 😉
Enne bedankt 😉‘k Zal hier morgen uitgebreider op antwoorden: nu in 1 woord:
verbluffend!Enne de kogel is door de kerk ; volgende updates worden uitgevoerd:
– inbouwen van ParkAssistent
– sportuitlaat mét knopje
– upgrade van PCM (waarschijnlijk naar PCM2)1/ van zodra het kan (volgende week al?), 2 van zodra ik eruit ben of ik die in combo neem met X51 of niet (bij de X51 zit de sportuitlaat er ‘gratis’ bij…) en 3 van zodra ze me kunnen bevestigen dat er nog minimum 2j PCM updates zouden verkrijgbaar zijn en men niet plots met iets nieuw komt aanzetten.
Wat zoveel betekent als: op’t eind van ‘t jaar nog eens informeren.
Maar van de velgen blijf ik af, de baanligging is gewoon perfect!Net deze link tegengekomen:
Porsche Option DecoderBlijken die codes toch van dingen te zijn die op de wagen zouden moeten zitten, of zaken die er iets mee te maken hebben.
Zo is Code Option Description dus daar ben je niet vet mee.
225 Version for BelgiumZal nog tijdje duren voor ik alles ontcijfert heb, want ‘t zijn er dus 65 in totaal.
(ok de meeste zaken lijken zelfs niet echt “opties” te zijn waar je zou aan denken als zo. Power steering, electric windows, … )
Edit:
De lijst, heb er toch een aantal zaken uit geleerd 😛
Code Option Description
130 Labelling in English
139 Seat Heating – Left
197 Higher amperage battery
210 Number plate mounting, type II (is reduced space with two rubber protection blocks, which you do not find on the 911 in Europe)
225 Version for Belgium
265 996: Self dimming interior rear view mirror with rain sensor
266 996: Exterior mirror dimming / heat
288 996: Light washers
288 Headlight washer
335 Automatic 3 point rear seat belts
339 All wheel drive
340 Seat heating – Right
411 18″ Carrera Wheels
426 without rear window wiper
437 Comfort seat left
438 Comfort seat right
441 Radio speakers and antenna amplifier
446 996: Colored Wheel Crests
454 Automatic speed control
465 Fastening parts for transportation (Series Equipment overseas)
476 996: Traction control
480 six speed gearbox
490 Hi-Fi sound system
534 alarm system
537 Left seat with positrol and lumbar
562 Airbag driver’s side
563 Airbag passenger’s side
563 Automatic air conditioner
566 Rectangular front fog lights (white)
568 Tinted windshield and side glass
571 Fog tail lamp
573 Air conditioner
601 Litronic Headlights
602 Third brake light “High mount”
651 Electric windows
657 Power steering
659 Onboard computer
662 PCM
685 Divided rear seat
692 Remote CD changer (6-disc)
939 Soft leather rear
981 All leather lining
982 Supple Leather Seats/Trim
P11 996: Self dimming interior rear view mirror with rain sensor
P14 Heated Seat Pkg includes adjustable heating range
P15 Power Seat Pkg includes dual power seats
P74 911 BiXenon/Boxster Litronic
X70 Metal Door Sill with Insignia
XPA 3-spoke sport steering wheel in leather
XME Central console AR in chassis colour
XX1 Embroidered Floor Mats (requires leather interior trim)
XX2 Footwell Lights
En dan zijn er een aantal codes die hij niet herkent.Sorry dat ik der jullie mee verveel, maar een wens moet wat tijdens het wachten 😆
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.