Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 996 › 996 2002 maar lijkt eerder een 2001// 996 Carrera 4 gekocht!
- Dit onderwerp bevat 32 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren, 9 maanden geleden door Plumber.
-
MakerDiscussie
-
2 april 2008 om 04:50
hey,
‘k Ben vanavond razend enthousiast naar een 996 Carrera 2 van 2002 gaan kijken.
Dan nog in de kleur die ik wou (groen) en met slechts 55.000km aan een zéér schappelijke prijs.Nu na wat met knoet te zitten babbelen viel ons wel op dat het de lichten niet van de turbo leken; maar die van de boxster. Voor een echte 2002 is dit echter niet mogelijk.
Op de site van de garage zie ik nu inderdaad “1e ingebruikneming 2002”, wat dus niet garandeert dat het een 2002 IS!
En dat het dus een 2001 kan zijn, die ook mogelijks van die motorproblemen kan afzien. Over een nieuwe motor vind ik niks terug en met 55000km zal dat inderdaad nog geen vernieuwd blok zijn.Op zich zit in de prijs wel “1 jaar garantie: werkuren en stukken” en de motor werd hierin expliciet vermeld.
Ik ben natuurlijk bang een “kat in een zak te kopen” en met een carrera te zitten waarvan het blok de soep in draait.
Als dat gebeurt, dekt zo’n garantie die ze me bieden dat geval dan of … ?Afblijven ??
Of wat denken jullie als jullie dit zo horen?In mijn euforie had ik dit allemaal niet eens gemerkt, maar nu herinner ik me (zéér vaag) dat ik op het blad dat op het dashboard lag had zien staan dat hij 300pk heeft (geen 320, die de 3.6 motor heeft…).
-
MakerDiscussie
-
[quote=”knoet”:3tqrdc2s]mooie keuze roger!
allessinds pakken beter dan die groene die je eerst op het oog had 8)
veel plezier ermee[/quote]
Een ander Porchist in hart en nieren heeft mij daar met raad bijgestaan. Je komt hem vaak in de spiegel tegen 😉
Bedankt hé Gunther 8)Ja, en een iets jongere 4 zelfs 😉
Het moet geloof ik één van de allereerste 2e generaties betreffen. Officieel is hij van 12/2001 maar wél model 2002. Heb ik op de oorspronkelijke bestelbon en de gescande documenten die ik ontving wel goed nagegaan 🙂Zal zéker lukken 😀
mooie keuze roger!
allessinds pakken beter dan die groene die je eerst op het oog had 8)
veel plezier ermee
[quote=”Setakira”:1d14gg9q]Ziet er inderdaad perfect uit.
Alvast proficiat.[/quote]Bedankt!
Hij staat zelf nog op Pirelli zero’s die amper gereden hebben 😉Toen ik hem milimeter per milimeter nakeek bespeurde ik niet één kras!
Zelfs de neus is blijkbaar krasvrij.EDIT:
De optielijst is nu ook volledig in detail bekend. Kronos Porsche heeft ze me net doorgestuurd.De juiste kleuren zijn lapislazula blauw (bleu lapislazula in elk geval 😛 ) métalissé.
Interieur is natuurleder: “Gris grap” (een grijstint 😛 )Hier is de optielijst:
411 Jantes Carrera 18″
446 Enjo roue concave avec blason (Porsche embleem velgen)
454 Régulateur de vitesse (Cruise control)
490 Pack audio Porsche
662 PCM
692 Chargeur 6 CD
982 Sièges Cuir Souple (Soft look leder dacht ik?)
P11 Rét int/ext anti-eb/capt plui (zelfdimmende binnen/buitenspiegels en regensensor )
P14 Sièges chauffant G/D (Van die G/D ben ik niet zeker…)
P15 Sièges élec/mémo conducteur
P74 911 BiXenon/Boxster Litronic
X70 baguette seuil acier spéc+logo (deze weet ik niet direct? )
XME Console centrale AR coul. car. (middenconsole in kleur carrosserie)
XPA volant sport 3 br. cuir
XX1 tapis de sol cuir logo Porsche
XX2 Eclair. Plancher/commut. centr.‘t Volgende is echt verwarrend in dat document. Er staat onder bovenstaande lijst nog “+” gevolgd door een hele lijst codes.
De bovenstaande komen daarin terug. Is dit gewoon de lijst van bestaande codes of zit dat allemaal op die wagen?
En… wat is het dan wel?029
071
130
139
197
210
219
225
226
265
266
271
273
274
288
335
339
340
411
426
437
438
441
446
454
465
(Ik stop ze hier, want bovenstaande verklaarde codes inbegrepen, zit ik aan 65 items in totaal… dat kan toch niet? Zal wel een “index” betreffen.)Ik had eergisteren al getekend “onder voorbehoud” (vandaar dat ik nog niks gezegd had) maar vandaag is de bevestiging van de bank gekomen.
Ik ben dus de trotse eigenaar van een 996 Carrera 4, full option, met 77000km. Althans vanaf 14/4, datum van levering 😉
De wagen wordt nog technisch gekeurd voor verkoop en ik heb er een gratis 80.000km onderhoud bij verkregen (groot onderhoud).
Volledig OHB.Ik plaats straks even een paar fotootjes vanop de site van de garagist maar toch al even het blijde nieuws 😉
8) 8) 8)
Edit:
De foto’s (ze zijn helaas miniscuul 🙁 )[url=http://img176.imageshack.us/my.php?image=82154162pw6.jpg:2gyr3753]
[url=http://img530.imageshack.us/my.php?image=68029399lj0.jpg:2gyr3753]
[url=http://img530.imageshack.us/my.php?image=52433755cm3.jpg:2gyr3753]
[url=http://img530.imageshack.us/my.php?image=70823954sx8.jpg:2gyr3753]
[url=http://img176.imageshack.us/my.php?image=63728548hl9.jpg:2gyr3753]Die koetswerkkleurige accenten in het interieur geven het wel een HEEL stijlvolle look.
Het interieur is ettelijke malen mooier dan deze slechte fotootjes weergeven.
Als ze thuis staat zal ik er eens leuke foto’s van maken 8)[quote=”fdeville”:3ae8y6il][quote=”torig”:3ae8y6il]
Mogelijkse motorproblemen of niet, ik zal blij zijn als hier een C4 voor de deur staat 😀
[size=59:3ae8y6il]Niet die van Citroën hé 😛 [/size][/quote]
En hopelijk ook niet die van uw werkgever 😆 [/quote]Net wél, want dat ben ik zelf 😆
Anoniem3 april 2008 om 19:47[quote=”torig”:25bneqra]
Mogelijkse motorproblemen of niet, ik zal blij zijn als hier een C4 voor de deur staat 😀
[size=59:25bneqra]Niet die van Citroën hé 😛 [/size][/quote]
En hopelijk ook niet die van uw werkgever 😆Omtrent die motorproblemen heb ik nu besloten er gewoon niks meer over te lezen 😈
Ze komen blijkbaar inderdaad ook voor op de 3.6, maar het begint erop te lijken dat het wagens waren die niet persé via het Porsche netwerk onderhouden zijn en/of waarvan geen historiek bekend is.
Niet altijd natuurlijk, maar veelal zo.Mogelijkse motorproblemen of niet, ik zal blij zijn als hier een C4 voor de deur staat 😀
[size=59:280coo4n]Niet die van Citroën hé 😛 [/size]Die 2001 heb ik al van mijn lijstje gedropt.
Dus nu moet ik de URL niet meer geheimhouden 😆http://www.vynckier.be/ned/includes/pro … 41&merk=10
Zelf opgemerkt: krassen op neus (dichtbij spiegel) links, op deur links, op de “balk” tussen het achterraam en de achterruitwisser links, krassen rechts en vanachter zit een blutsje van tegen iets te rijden. ‘t Is een kleintje maar het is er.
Op zich wel een knap kleur (heb ik steeds gevonden) en een knap interieur.
Ah ja, hij stond ook nog op winterbanden. Was ik niet mee opgezet maar ze gaven wel aan “misschien” een andere set banden te willen geven.En ik heb gisteren mijn droomwagen gezien. Wordt vervolgd 8)
En profiteer er maar van zolang het duurt …
Ooit komt het er wel van dat we ook daar niet meer snel mogen rijden 😕
eerlijk gezegd is voor mij elk excuus om een paar uurtjes met een Porsche op de Duiste snelwegen (zeersnelwegen 😆 ) te gaan rijden goed… 😉
Anoniem2 april 2008 om 22:44– Het motorprobleem doet zich ‘naar het schijnt’ ook voor op de recentere modellen, zie andere posts. Dus niet alleen op de 3,4 modellen. Maar ik denk dat het probleem in zijn geheel overroepen is. Zolang er echter geen officiele cijfers van Porsche komen, zal er wel geen einde aan de verhalen komen. (Was de 964 trouwens ook niet één van de slechtste porsches vroeger 😕 )
– 37,000 euro lijkt me ook redelijk veel, voor die prijs vind je er al eentje bij het officiele net.
– C4 is aan te bevelen (door mij toch 😆 ), vooral een week geleden toen er hier 15 cm sneeuw lag…Ik heb mijn P gekocht in Duitsland bij Porsche Pforzheim
http://www.porsche-pforzheim.de/Zeer tevreden, super service en hebben steeds heel recente (en “relatief” goedkope) occasies staan.
Wel, dat is het dus.
Ook is hij “ongevalvrij”, maar vanachter (toen ik op mijn knieën rond de wagen kroop 😆 ) bemerkte ik dan een kleine bluts. Ik kreeg er amper een vingertop in, maar hij stoort mij mateloos.Nu ja, er zit geen PDC op, dus denk ik direct: andere bumper met PDC, laten spuiten en we zijn klaar. Het geheel laten Protechen (om alle krassen links en rechts eruit te krijgen) en die staat proper.
Alleen: dan heb ik er nog eens ~2200EUR tegen gegooid en dan zit ik nog met het risico omtrent die motor.
Als ik dan op termijn toch een facelift zou laten uitvoeren (op goede wijze) dan mag ik er zeker nog eens 5k EUR bij rekenen. Dan kan ik mezelf beter die moeite (en kosten!) besparen vind ik.Plus dat ik als ik eerlijk ben de 2002 toch mooier vind ogen 😉
Vanavond ga ik dus naar Namen, waar een mooie Carrera 4 van 2002 staat te blinken. Deze ziet er veelbelovend uit! 😛
Zoals men zegt “het kost wat, maar dan heb je ook wat” 8)
P.S. Ben inderdaad in Duitsland ook aan het kijken, via het officiële net, en der staan hele mooie bij. Alleen pik ik er al diegene uit die op 6-7-8-9u rijden zijn van hier. Damn it 😯
Bedankt voor jullie antwoord 🙂
tja, 37000 is inderdaad niet zo heel erg weinig als het daadwerkelijk een model 2001 is, maar ze zullen natuurlijk altijd teruggrijpen naar die 55000 km! Uiteraard hopende dat het ook de werkelijke kilometers zijn natuurlijk, maar daar hebben we het hier al genoeg over gehad…
Tevens zie ik ook steeds vaker dat mensen die in België een Porsche willen verkopen verwijzen naar de restwaardes die gesuggereerd worden door Flatsix Magazine… maar we moeten wel realistisch zijn; de prijzen die daar (in Frankrijk) gehaald worden, liggen veeeeel hoger dan wat wij hier doorgaans in België halen, dus ook dat is een scheve vergelijking.
En wat de kans op motorschade betreft, ook daar zijn al vele liters inkt over gevloeid! Sommige tijdschriften suggereren dat nu, bijna 10 jaar na introductie, de meesten met een fout er wel uitgehaald zijn. Porsche wist ook wel dat er iets scheelde, en heeft daarom de ruilmotors toen zo goedkoop gemaakt! Een nieuwe 996-motor kostte soms minder dan een complete revisie, daarom zie je ook zoveel 996’s in okkazie staan waarbij een ruilmotor vermeld wordt. Een ruilmotor voor een 996 kostte om en bij de 300.000 frank. Nu zijn we vele jaren verder, en zijn de meeste dus vervangen, MAAR wat de meeste mensen niet weten (enkel het Engelse tijdschrift Purely GT heeft er een boos artikel aan gewijd!) is dat Porsche heeeeel stilletjes zijn prijzen vorig jaar opgetrokken heeft, en voor een complete 996-blok ben je nu weer meer dan een half miljoen frankjes kwijt!!!! Dus ik begrijp je twijfel…. Voor 37000 euro zijn er trouwens in Duistland al meer dan genoeg eerste 3.6 liter 996’s te vinden…
En ook niemand van ons kan de toekomst voorspellen!! Het kan een goede wagen zijn… en… het kan ook…
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.