996 2002 maar lijkt eerder een 2001// 996 Carrera 4 gekocht!

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 996 2002 maar lijkt eerder een 2001// 996 Carrera 4 gekocht!

• Maker
    Discussie
  • hey,

‘k Ben vanavond razend enthousiast naar een 996 Carrera 2 van 2002 gaan kijken.
    Dan nog in de kleur die ik wou (groen) en met slechts 55.000km aan een zéér schappelijke prijs.

Nu na wat met knoet te zitten babbelen viel ons wel op dat het de lichten niet van de turbo leken; maar die van de boxster. Voor een echte 2002 is dit echter niet mogelijk.

Op de site van de garage zie ik nu inderdaad “1e ingebruikneming 2002”, wat dus niet garandeert dat het een 2002 IS!
    En dat het dus een 2001 kan zijn, die ook mogelijks van die motorproblemen kan afzien. Over een nieuwe motor vind ik niks terug en met 55000km zal dat inderdaad nog geen vernieuwd blok zijn.

Op zich zit in de prijs wel “1 jaar garantie: werkuren en stukken” en de motor werd hierin expliciet vermeld.

Ik ben natuurlijk bang een “kat in een zak te kopen” en met een carrera te zitten waarvan het blok de soep in draait.
    Als dat gebeurt, dekt zo’n garantie die ze me bieden dat geval dan of … ?

Afblijven ??
    Of wat denken jullie als jullie dit zo horen?

In mijn euforie had ik dit allemaal niet eens gemerkt, maar nu herinner ik me (zéér vaag) dat ik op het blad dat op het dashboard lag had zien staan dat hij 300pk heeft (geen 320, die de 3.6 motor heeft…).

2 reacties aan het bekijken - 31 tot 32 (van in totaal 32)
    • Afgaande op hetgeen je schrijft zal het inderdaad om een 2001 gaan die allicht maar is ingeschreven in 2002…. (3.4 l – 300 pk)
      We hebben vroeger ook een 3.4 gehad (van 2000) met slechts 39000 km op de teller….nooit problemen gehad gelukkig maar toch dubbel voorzichtig zijn met de gekende voorgeschiedenis van dit type.
      Bij de latere verkoop speelde dit toch een rol… dus mijns inziens is +-35000 misschien een betere prijs…anderzijds heb je toch de garantie, die ook eventuele motorproblemen dekt ! Bij een particulier heb je dat niet ! Succes !

Nog eens naar de foto’s gekeken en ‘t stuur is ‘t zelfde als dat van mijn Boxster.
        De neus (waarvan ik het vermoedde) lijkt toch dezelfde te zijn als die van de Boxster.

37 000EUR voor een 996 3.4 lijkt mij dan toch ook wel zwaar over de prijs …of ben ik mis?

2 reacties aan het bekijken - 31 tot 32 (van in totaal 32)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.