Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 996 › 996 3,4
- Dit onderwerp bevat 24 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 3 maanden geleden door
Erik.
-
MakerDiscussie
-
Anoniem18 oktober 2011 om 10:17Hallo,
een kennis wil een 996 , tiptronic met 3,4 motor aankopen.
Zijn er (gekende) problemen met dit type?
Waar moet hij voor uitkijken? -
MakerDiscussie
-
blijkbaar weten ze dat ze daarvoor niet meer de bak ingaan, waarom zou je anders iets riskeren voor zo’n onnozelheid als een paar deuren 😕
en heb me ook maar een handgeschakelde gekocht nadat ik eens gegoogeld had naar ‘DSG problem’, mijn goesting was direct over …
Collega van me rijdt met een A5, ongeveer 3 jaar oud, reed dit weekend 160/u op de autosnelweg en kreeg ineens een “gearbox malfunction” op het display. Hij kon niet meer schakelen en kreeg hem niet meer in versnelling.
Nuja, wel een beetje zijn fout van een automatique te kopen hé? 😈
Anyway ‘t spel laten afslepen en “ze gingen hem eens aan de computer hangen”…En dan nu way off topic : er komen bij ons camionetjes leveringen doen. Bij één van die Vito’s hebben ze laatst de 2 achterdeuren gestolen (!)
Auto opengebroken, voor de rest alles laten liggen, gewoon netjes de 2 achterdeuren eruit gevezen. Ne mens hoort toch wat hoor.ikzelf ben van audi tevreden heb een 2.5 jaar een nieuwe A4 gekocht en nog niks van
mankementen ofzo gehad dus ikke tevreden 😀Anoniem19 oktober 2011 om 20:01Persoonlijk vind ik Audi vrij betrouwbaar 4x A6 en 1x A5 .
Weinig of geen probleem enkel het enorm verbruiken van Olie heeft me doen veranderen van merk .
Ooit eens meegemaakt met een nieuw gekochte A6 dat ik elke 1500 km een liter olie kon opgieten 👿 .
Het waren allen diesel wagens .Audi gaf het probleem toe en ze gaven me een reuze korting als ik een andere kocht .Toch maar niet meer gedaan .plumber schrijft:
Ik weet de ideale combinatie:
Een Panamera als daily driver en een 991 als weekend wagen 8)Moest ik morgen 270.000 euro vinden dan waren het idd. die twee die op de oprit staan. Panamera 4 F.O. met sportpackage en 991 carrera (al dan niet S-versie maar zou zelfs niet echt moeten). Maar ondanks ik altijd goed rondkijk heb ik de centen nog nergens zien liggen 😥
k’Heb ook al veel Audi’s gehad.
2x een Audi A6, een A4 (wagen van mijn vrouw) en ik nu een A5.Probleem is zeker niet mechanisch; t’is de electronische rommel die het hem doet.
Bij mijn huidige wagen (1,5 jaar oud) is het volgende al vervangen:
– 2 buitenspiegels omdat de motoren lawaai maken
– 2 deurklinken omdat de centrale vergrendeling niet werkt (kan de wagen op slot doen zonder de sleutel te gebruiken en door op de deurklink te duwen)
– Probleem detectie oliepeil
– Probleem iPod aansturing (nog steeds niet opgelost)
– Probleem met “gordel aangeef systeem”. Al 5x binnen geweest hiervoor en nog steeds niet opgelostVoor een wagen van 1,5 jaar oud en slechts 32.000 km is dat toch teveel van het goede…
Ik heb voor de Sub (die ik sinds vrijdag heb) twee Audi’s gehad .
Ik heb er super ervaringen mee en vond ze superbetrouwbaar .
Eentje een A4 avant 2.6 Quattro en eentje een A6 avant 2.8 Quattro .Mijn daily driver is een Audi A5 en heb er tal van problemen mee gehad …
Voor Audi zou ik ook al niet meer kiezen in de toekomst …Ik weet de ideale combinatie:
Een Panamera als daily driver en een 991 als weekend wagen 8)idd. nu reeds de 144.000km gepasseerd en wagen is van bouwjaar 2002 (ingeschreven 2003 👿 ). En na gisteren nog eens op vroemdag geweest te zijn terug naar zijn garage verhuisd. Ik zit of zat met hetzelfde dilemma als mushroom. Wegdoen omdat je het beu bent gezien maar voor wat? Het eeuwige gezaag thuis van een panamera? Een 997 (vind ik al geen meerwaarde meer t.o.v. een 996, sorry gasten 😳 )? Een ander merk genre audi, mercedes, jaguar (ik haat BMW, wederom sorry BMW rijders die hier aanwezig zijn)? Veel geld voor in mijn ogen hetzelfde als een dacia 😈 Dus het zou al een 991 moeten zijn 😆 Daarom dat ik het nu ook niet weet en gelukkig komt de winter eraan. Alhoewel? Gisteren in het terugkomen nog snel langs de selfcarwash gereden en daar stond een ferrari F430 naast mij. Het is al duizendmaal gezegd het zijn prullen maar toch begon ik al erover te fantaseren om zoiets in de garage te zetten 😕
Over de 3.4 motoren is idd. ook al heel veel gezegd en geschreven.
Goed nieuws dus (misschien minder voor Jimbo , maar die geraakt de wagen wel kwijt) 😉
Awel 🙂
‘t Is met die van Audiotronics dat heel mijn miserie begonnen is…Ik verklaar 😉
Hoewel ik heel tevreden ben van de mijne vond ik dat hij veel km’s begon te hebben, ik dacht dat die van Jim rond de 120.000 km had en van 2003 was, daarom dacht ik de mijne weg te doen, beetje opleg, BIV en voor een paar 1000 Euro had ik dan weer een auto met 50.000 km minder op de teller. Echter bleek die van Jim even oud te zijn dan de mijne en had hij ook al wat meer dan 120.000 km. Mijn ballon ging dus niet op.Maar ja, kende dat? Da’s zo ne klik die je gemaakt hebt van “er moet iets anders komen”, en zo ben ik dan beginnen uitzien voor iets anders en de mijne dan toch te koop gezet, tot ik verleden week een standaard 997 zag staan en mijn vriendin tegen mij zei dat de mijne wel ouder was en tralala, maar dat hij toch “iets” had die die andere niet had (997-rijders niet in hun gat bijtende doel ik/zij hiermee vooral op de brede poep, de velgen, de reflector, etc…)
Toen ik dan in Reims ook het ene compliment achter het andere kreeg ben ik terug beginnen beseffen wat ik had en dat een nieuwere dan ook maar “dat” was, nl. nieuwer, daarom niet beter, mooier of specialer (allezja, toch in mijn prijsklasse ;))Levenslessen mannen!!! Gratis en voor niks! 8) 😆
‘t Ding is ook dat de originele 996 misschien ook zo smalletjes was dat de 996 4S er echt uitspringt qua looks, iets wat je minder hebt met de 997 die standaard al serieus dik staat, maar zoals het spreekwoord zegt : in het land van de blinden is eenoog koning 😉
En ja, een mooi pleidooi, maar ik neem het nogal dikwijls op voor de underdog, en als die underdog dan ook nog eens niet de plaats van underdog verdient dan moet ik zeker mijn klep roeren 😉
Anoniem18 oktober 2011 om 22:37Mushroom dat heet ‘zich weren als een duiveltje in een wijwatervat’
Mooi pleidooi Man!
Vandaag nog naar de 4S van Audiotronics staan kijken, idd een ferme miskende machine!Ik zou voor een 996 4S gaan, en gaan kijken, kijken, kijken, testen, testen, testen 😉
De 996 rijders hier zullen U wel de juiste raad geven!
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.