996 3,4

  • Maker
    Discussie

  • Anoniem

      Hallo,
      een kennis wil een 996 , tiptronic met 3,4 motor aankopen.
      Zijn er (gekende) problemen met dit type?
      Waar moet hij voor uitkijken?

    9 reacties aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
      • +1 wat betreft een aardige spaarpot aan de zijlijn. Zonder die spaarpot is aanschaffen van een P voor mijzelf geen optie. En dan doel ik niet op de roest waar ik nu mee zit. Iedere onderhoudsbeurt kost al het nodige en met 2 rechterhanden kom je een eind. Maar een goedkope auto om in te rijden en te onderhouden zal het nooit zijn.

          AKK (ofte : AanKoopKeuring) is ook niet zaligmakend hoor…
          De mijne heeft ook een AKK gehad bij een OPC, maar er zijn dan ook nog twijfels genoeg, zelfs met de uitslag van de AKK in handen. De mijne viel zelfs nog onder verlengde Porsche garantie, maar van sommige dingen konden/wilden ze me echt niet zeggen of die überhaupt wel onder die garantie gingen vallen of niet. Daar sta je dan met je AKK, een motor die 90 keer in “bereich2” getrokken is, niet werkende airco (roest? Of steenslag? = garantie, of geen garantie) en een lekkende krukaskeerring.
          Gezond boerenverstand brengt een mens ook al ver, en ook een volledige Porsche-onderhouden wagen kan ploffen.

          Onderhoudsboekje is interessant, maar dan nog…
          De mijne is reeds een 4-tal keer bij een OPC geweest, en toch staat er maar 1 stempel in het boekje.
          “Er wordt alleen een stempel gezet bij onderhoud meneer…”
          Dus als je je olie laat verversen bij een OPC en voor de rest alles ergens anders of zelf doet/laat doen heb je ook een mooi ogend onderhoudsboekje.

          ‘t Is een loterij, en shit happens.
          Als je geen 15.000 Euro opzij staan hebt begin je beter niet aan een Porsche, eender welke Porsche, want dan kan het wel eens zeer doen.

          Anoniem

            Zoals bij elke aankoop ,uitkijken ,rijden en laten keuren door eventueel Porsche centra of dealer .
            Na 10 jaar zullen de probleem gevallen er wel uit zijn .
            Zelf 996 3.6 rijder geweest en nooit problemen gehad .
            Funny

              Voorheen ging er bij een ploffer een nieuwe dure motor in, nu hebben we resto. KLIKHIER

                Mushroom schrijft:

                De eerste hadden dan ook hun smoeltje niet mee en ook dat draagt ertoe bij, denk maar aan de parachutemoord met Els Clottemans waarbij quasi iedereen blij was dat “het kreng” in de gevangenis vloog en Amanda Knox met haar angel eyes die het “bijna niet kon gedaan hebben met zo’n lief smoeltje”.

                Helemaal eens met mushroom. 😆

                  Of … van dat ene spook dat nog een ander ziet…

                  😕 😕 😕

                    Er zijn problemen (geweest), maar IMO wordt het op bepaalde fora dik overroepen door mensen die in de luchtgekoelde periode blijven hangen.
                    De eerste hadden dan ook hun smoeltje niet mee en ook dat draagt ertoe bij, denk maar aan de parachutemoord met Els Clottemans waarbij quasi iedereen blij was dat “het kreng” in de gevangenis vloog en Amanda Knox met haar angel eyes die het “bijna niet kon gedaan hebben met zo’n lief smoeltje”. Hierbij wil ik me over geen van beide zaken uitspreken, alleen maar aanstippen dat dit er allemaal toe bijdraagt.
                    De 996 is ook uitgekomen toen internet en allerhande fora zijn intrede deden, allezja, toen het gemeengoed begon te worden. Vroeger zou je ‘n probleem gehad hebben en wist alleen je buurman ervan, nu ineens heel de wereld.

                    Ondertussen meer dan 2 jaar tevreden 996-rijder en ‘t is de fijnste die ik ooit gehad heb. Verleden weekend naar Reims geknald, en gisteren zonder ook maar iets van voorbereiding naar de technische keuring : met vlag en wimpel erdoor, 171.000 km en bijna 10 jaar oud. Ik ken er die ‘t slechter doen 😉

                    Wel een 4S (met de dikke poep) en dus een 3.6

                      Als je “996 plof” intikt bij Google, komt er een waslijst aan info over dat onderwerp.
                      Er is veel over geschreven, waaronder pesterijen over en weer.
                      Ken genoeg eigenaren van de 996 en deze zomer heeft er één de beruchte plof meegemaakt. Het gebeurt dus, maar zeer sporadisch. Verder zeggen we in NL altijd: AKK laten doen voordat je overgaat tot eventuele koop.

                      een mening

                      http://www.autofarm.co.uk/pdf/Total911_July06.pdf

                      Succes met de zoektocht

                        hier is al veel inkt over gevloeid… dit zijn de beruchte ‘plofmotors’ die nogal eens stuk zouden zijn gegaan (naar schatting 5% van die blokken)… Anderzijds zijn de meesten het er wel over eens dat nu na 10 jaar, de motorblokken die echt met een probleem zitten/zaten er nu echt wel allemaal uitgegaan zijn, en diegenen die nu nog rondrijden ofwel dus al vervangen zijn, of gewoonweg dat probleem niet hadden! Maar door die reputatie die ze gekregen hebben, zijn de prijzen ook vaak net iets lager, en dus interessanter… Dus gewoon uitkijken naar de gewoonlijke zaken die men met dergelijke auto’s dient te bekijken, en het kan een even goede koop zijn als een ander… en vice versa natuurlijk

                      9 reacties aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.