996 4S ( 2004) PCM gebruik???

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 996 4S ( 2004) PCM gebruik???

• Maker
    Discussie
  • Is er iemand die ons even kan verder helpen met advies inzake het gebruik van het grote navigatiesysteem van een Porsche 996 Carrera 4S van 2004?

Het betreft het inputten van de stad. Dat lukt!

Vervolgens moet je doordraaien naar straat. Dit lukt niet!

Huisnr ingeven lukt ook niet!

M.a.w. we kunnen enkel de steden ingeven.

Via officiele concessiehouder Kronos te Gembloux is het onmogelijk om nog cd’s te bestellen voor PCM van 2004. Er zou een volledige nieuwe PCM inmoeten van 1700 Euro??

Is er iemand die ons kan verder helpen??

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
      • Volgens mij heb je de verkeerde cd inzitten. Wanneer je bijv de Duitse cd geladen hebt, kun je Belgische steden invoeren, maar geen straat. Detail van alle straten heb je dan enkel op de Benelux cd.
        Ik heb dit toevallig vorige week gehad toen ik vanuit Duitsland terug naar een Belgisch adres wou navigeren en vergeten was dat ik de Duitse cd had ingestoken met het heenrijden ..

En, ben je al verder geraakt ? 😕

bladerunner schrijft:

Natuurlijk zijn er nog cd’s te vinden, ik heb even gezocht en dit gevonden;

http://www.ebay.de/sch/Navigations-CDs-Software-/57296/i.html?_nkw=porsche+996&_catref=1&_dmpt=DE_Autoteile&_fln=1&_trksid=p3286.c0.m282

Ik heb juist vorige week mijn CD voor 20 euro verkocht. Als ik de prijzen zie van bovenstaande link dan heb ik natuurlijk een slechte zaak gedaan. Vraagprijzen van 150 tot bijna 300 euro, jawatte !!

Ook ik heb destijds 250 euro betaald voor de mijne maar wie geeft nu nog zoveel geld aan een navigatie CD van een 996.

Voor dat geld heb je tegenwoordig een supermodern meeneembaar navigatie systeem.

ik heb er de mijne uitgegooid en kenwood laten instaleren

bij mijn huidige 996TT zat de navigatie-CD er niet meer in bij levering. Mijn schoonbroer heeft deze gewoon van het internet gedownloaded, het systeem was ongeveer een kwartier bezig met ‘initializing system’, en nadien werkte het weer… Misschien toch de moeite om ook eens op het net te zoeken en uit te proberen…

Dit gezegd zijnde, het blijft een achterlijk systeem, zowel qua bediening als qua weergave. Mijn onnozel TomTommeke van tegenwoordig amper nog 80 euro is stukken beter… maar het blijft een stom zicht hé; zo’n TomTom in zo’n auto als je een navigatiesysteem hebt! 🙄

Neen meneer, cd’s voor uw Porsche zijn er niet meer. Tja, meneer, u rijdt dan ook al met een oude Porsche rond, wij kunnen eventueel een nieuw systeem inbouwen van 1700 euro + inbouwkosten natuurlijk. Met de ronde som van +/- 2.200 euro is meneer gesteld!

Is meneer dan niet beter af met ineens een nieuwe Porsche? U gaat toch niet nog grote kosten doen aan zo’n oude auto. Deze is toch volledig gedateerd! Ik kan u een mooie aanbieding maken, gaat u even zitten. Blablabla….. 😈 😈 😈

Natuurlijk zijn er nog cd’s te vinden, ik heb even gezocht en dit gevonden;

http://www.ebay.de/sch/Navigations-CDs-Software-/57296/i.html?_nkw=porsche+996&_catref=1&_dmpt=DE_Autoteile&_fln=1&_trksid=p3286.c0.m282

Of het deze zijn weet ik niet, desnoods met deze verkoper contact opnemen.

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.