996 4S (coupe/cabrio) of 997 4S (cabrio/targa)

Home Forum Porsche Talk 996 4S (coupe/cabrio) of 997 4S (cabrio/targa)

• Maker
    Discussie
  • Een vraagje die hier reeds zal gesteld zijn , maar ik vind het niet direct terug dus stel ik het nog eens opnieuw.
    Ik heb geen noemenswaardige voorkeur voor cabrio of coupe , voor mij hebben ze beiden hun sterke punten .

Op de pagina “ik stel me voor” heb ik reeds een topic lopen met enkele overwegingen, maar het lijkt me beter hier verder te doen .
    Momenteel sta ik voor de keuze tussen een aantal 911’s

Oorspronkelijke was ik op zoek naar een 2004 996 4S coupe (144D km) of cabrio (nieuwe motor 37D km)
    Nu zijn hierbij gekomen 2007 997 4S targa met nieuwe 2010 motor erin met 27000 km
    Of een 2007 997 C2 cabrio die blijkbaar een 4S blijkt te zijn en slechts 45000 km heeft

Zelf heb ik wat schrik van de 997 mk1 3,8 motoren. HIer is weinig goeds over geschreven.
    Ook is 45000 km voor een wagen van 10 j oud erg weinig … moet ik dat possitief of negatief zien ?
    De targa bezit dan wel terug een nieuwe recente 2010 motor
    De 996 4S is zijn goed ouwe zelve met sterktes en gebreken.+ taksmatig ook minder zeker gezien een wagen voor weekendgebruik.

Vraag is nu welk is de beste keuze ?
    Welk zal mogelijks in de toekomst nog zakken in waarde en welke stabiel blijven of stijgen ?
    Wat met de 997 mk1 3,8 motoren ??

alvast bedankt voor alle feedback .

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
    • Hier hetzelfde verhaal, een 997 4S cabrio van 2007… nog geen problemen mee Gehad … op een platte batterij na.

Beste Boohm,

Ik ben sinds 5 jaar eigenaar van een 997 4s met 3,8 motor.
        Hij is van dec 2006.
        Gekocht met 48.000 km op de teller.
        Nu bijna 120.000 km.
        Ik kan niet voor anderen spreken maar heb in die 5 jaar geen enkel motorisch probleem meegemaakt.
        Geen olieverbruik.
        Loopt als een zonnetje.
        Ik kan enkel oordelen over mijn ervaringen.
        Suk6 met de keuze.

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.