- Dit onderwerp bevat 37 reacties, 14 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 7 maanden geleden door .
-
Discussie
-
20 april 2016 om 14:11
Heren,
allereerste post hier op het forum! Ondertussen lees ik al een paar maandjes met veel interesse jullie posts mee 🙂
DE absolute droomwagen uit mijn kinderjaren is een 996 4S. Toen ik een jaar of 16 was kon ik er mijn ogen al niet afhouden… en dat is nu zo’n kleine 20 jaar laten nog altijd niet veranderd! Love at first sight.
Ondertussen ben ik eindelijk zover dat ik de aankoop van mijn droomwagen kan overwegen (de kosten van de creche vallen binnenkort weg, etc. Dit klinkt vast herkenbaar voor sommigen hier :))!Nu ben ik al sinds oktober vorig jaar heel actief alle verkoopssites in de gaten aan het houden. Ik merk dat de prijzen zelfs op die korte tijd aan het stijgen zijn. In en topic van 2 jaar geleden hier wordt er gesproken over 25k voor een 4S met iets meer dan 100.000 km. Nu 2 jaar later is het duidelijk dat die prijzen al gaan tot 35k! Gezien de stijgingen van zijn voorgangers begrijpen jullie dus mss mijn angst: het is nu of nooit om te kopen of deze wagens riskeren onbetaalbaar te worden? Of loop ik hier te hard van stapel?
Ik weet dat ik de AKK moet aanvragen voor verkoop (en die 100 punten test) Hoe pak ik dit aan als ik bij een particulier wil kopen? Verder koop je waarschijnlijk nog altijd best bij een erkend verdeler die je tenminste 1 jaar garantie geeft.
Zijn er verder nog goede tips die jullie als ervaren rotten in het vak mij kunnen geven?Wat vinden jullie trouwens van deze. Staat al meer dan een jaar te koop. Ik heb hier al gelezen dat hij zelfs rond de 30k heeft gestaan. Is het absoluut NOT done om een wagen met nieuwe motor te kopen moest je ooit overwegen om door te verkopen? Scheelt er voor de rest iets aan deze wagen?
Persoonlijk vind ik deze er ook super uit zien. Maar het kopen bij een particulier schrikt me een beetje af! Ik wil niet binnen paar maand een factuur van een paar 1000€ moeten betalen omdat ik onoplettend ben geweest!
Alvast enorm bedankt voor de tips! Ik hoop me binnenkort te kunnen aansluiten bij het wereldje van mannen die hun dromen waarmaakt :)!
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.