996 4S droom

Home Forum Stel jezelf even voor ! 996 4S droom

  • Maker
    Discussie
  • Heren,

    allereerste post hier op het forum! Ondertussen lees ik al een paar maandjes met veel interesse jullie posts mee 🙂

    DE absolute droomwagen uit mijn kinderjaren is een 996 4S. Toen ik een jaar of 16 was kon ik er mijn ogen al niet afhouden… en dat is nu zo’n kleine 20 jaar laten nog altijd niet veranderd! Love at first sight.
    Ondertussen ben ik eindelijk zover dat ik de aankoop van mijn droomwagen kan overwegen (de kosten van de creche vallen binnenkort weg, etc. Dit klinkt vast herkenbaar voor sommigen hier :))!

    Nu ben ik al sinds oktober vorig jaar heel actief alle verkoopssites in de gaten aan het houden. Ik merk dat de prijzen zelfs op die korte tijd aan het stijgen zijn. In en topic van 2 jaar geleden hier wordt er gesproken over 25k voor een 4S met iets meer dan 100.000 km. Nu 2 jaar later is het duidelijk dat die prijzen al gaan tot 35k! Gezien de stijgingen van zijn voorgangers begrijpen jullie dus mss mijn angst: het is nu of nooit om te kopen of deze wagens riskeren onbetaalbaar te worden? Of loop ik hier te hard van stapel?

    Ik weet dat ik de AKK moet aanvragen voor verkoop (en die 100 punten test) Hoe pak ik dit aan als ik bij een particulier wil kopen? Verder koop je waarschijnlijk nog altijd best bij een erkend verdeler die je tenminste 1 jaar garantie geeft.
    Zijn er verder nog goede tips die jullie als ervaren rotten in het vak mij kunnen geven?

    Wat vinden jullie trouwens van deze. Staat al meer dan een jaar te koop. Ik heb hier al gelezen dat hij zelfs rond de 30k heeft gestaan. Is het absoluut NOT done om een wagen met nieuwe motor te kopen moest je ooit overwegen om door te verkopen? Scheelt er voor de rest iets aan deze wagen?

    Persoonlijk vind ik deze er ook super uit zien. Maar het kopen bij een particulier schrikt me een beetje af! Ik wil niet binnen paar maand een factuur van een paar 1000€ moeten betalen omdat ik onoplettend ben geweest!

    Alvast enorm bedankt voor de tips! Ik hoop me binnenkort te kunnen aansluiten bij het wereldje van mannen die hun dromen waarmaakt :)!

7 reacties aan het bekijken - 31 tot 37 (van in totaal 37)
    • Bedankt voor de info Timpie!

      Ik begrijp uiteraard dat het op wens van de koper wordt uitgevoerd, en daardoor logischerwijs als kost voor de koper wordt beschouwd.

      MAAR wat als uit dat rapport blijkt dat er €5000 kosten aan hebt? Dan koop je de wagen niet en betaal je wel €300 voor een check-up? Het is toch niet geheel onlogisch dat de verkoper dit rapport graag ook zelf heeft om aan te tonen bij verkoop hoe de staat van zijn wagen is.

      Bovendien, en zo ga ik het hem ook voorleggen, staat zijn wagen ongeveer zoveel geprijsd als bij een erkende handelaar (die 1 jaar garantie geeft & onderhoud). Ik vind het niet onlogisch om dan met de verkoper te onderhandelen dat hij de kost van de AKK als korting geeft indien je toch voor particuliere koop zou kiezen.

      Kan ook aan mij liggen natuurlijk 😀

      Proficiat trouwens met je 993!! Knappe wagen en ongetwijfeld ben je helemaal klaar voor de zomer :coolness:

      Tim

        akk bij het PCK was € 300,00 + BTW. ze hadden hem daar een dag voor nodig. het is dus een kwestie van goede afspraken te maken met de verkoper.

        de verkoper heeft hier geen uitstaan mee gezien dit een eigen wens is van de potentiële koper. De verkoper draagt de kost van de verplichte keuringen. Indien ik een auto zou verkopen laat ik alle keuringen toe, uiteraard ten koste van deze die ze wenst….

        ikzelf kocht echter geen 996, maar een 993…..

          Bedankt voor de tips mannen!

          Die AKK test bij een OPC is inderdaad een absolute must als ik bij een particulier wens te kopen.
          Jullie hebben deze laten uitvoeren. Welke kost mag ik hiervoor voorzien?

          Ik vind ook ergens dat dit voor een stuk door de verkoper moet gedragen worden. Of gewoon als korting gegeven worden op zijn vraagprijs. Tenzij we natuurlijk om 150-200€ spreken… dan is het bedrag te klein om hier moeilijk over te doen.

          Mag ik ook weten hoeveel jullie je 4S hebben betaald een paar maanden geleden? Lijkt me interessante vergelijking. Als dit hier not done is om in de groep te gooien, mogen jullie uiteraard altijd even PM’n :).

          Harley… jouw opmerking is uiteraard absoluut waar. Maar dat zijn zo de dingen waar je liefst niet meteen aan wil denken hé! Zeker niet als je de zomer in de garage moet doorbrengen :).

          Tim

            996 4 S is inderdaad een mooie.

            ikzelf kocht vorig jaar bij een particulier onder opschortende voorwaarde van een goede AKK door het Porsche Centre Knokke. Als ik mij goed herinner hadden we voorziene kosten onder de 2000 € (opgave eventueel door keurend Porsche centre te doen) als goede AKK omschreven. Uiteindelijk bleek enkel de batterij aan de zwakke kant en slaagde de auto op alle andere controles (111 punten als ik mij niet vergis). kosten hiervoor waren uiteraard voor mij. Nog geen minuut spijt gehad van de aankoop en geen enkel defect ervaren het voorbije jaar. De garantie bij een handelaar zou intussen ook reeds verstreken zijn.

              Welkom! De 996 4S is inderdaad een “specialleke”.
              Zekerheid heb jij nooit bij een aankoop maar je kan inderdaad best vragen of de verkoper een keuring wil laten doen bij een OPC.
              Gouden tip: hou altijd nog een paar duizendjes opzij voor onvoorziene kosten.
              Niets is zo frustrerend om de wagen enkele maanden aan de kant te moeten laten staan net wanneer de zomer in aantocht is!

                Welkom op het forum en succes met de zoektocht :up: :up:

                Wat betreft de aankoop kan ik meedelen dat ook ik als totale “leek” mijn wagen particulier aangekocht heb over enkele maanden, maar had gevraagd aan de verkoper de wagen te laten nakijken door een Porsche garagist in de buurt , dit was Jimmy Christiaans van JC Motors te Berlaar dacht ik…
                Ik heb Jimmy dan ook gebeld nadat ie de wagen had gecontroleerd en uitvoerig had getest, en hij liet mij verstaan dat het een zéér correcte wagen was gezien de leeftijd en kilometerstand van 92000km. buiten kale banden en een uitlijning was er niets speciaals aan de hand…
                Dus heb ik toch het “risico” genomen en de wagen aangekocht, dus zonder garantie, ….maar dan noem ik dit wel een “berekend risico” omdat hij was nagekeken door de garagist…, zou ik zeker laten doen als ik jou was…
                Het enige minpunt dat ik vastgesteld heb is over een tweetal weken toen ik rare geluiden hoorde en de airco heb moeten laten hervullen, deze was maar gevuld voor 174%, en na het vullen volgens de airco specialist gevuld werd voor 900%, het was iets in deze orde dat hij mij meedeelde want ik ken er volledig niks van… :engeltje:
                Mocht dit het enige zijn dat er “uit” moest komen de komende maanden dan ben ik een tevreden man.
                Nogmaals succes met je zoektocht… :up:

                  WWWelkom !

                  Er zitten hier genoeg kenners van de 4S die je bruikbare tips kunnen geven.

                7 reacties aan het bekijken - 31 tot 37 (van in totaal 37)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.