996 4S prijzen

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 996 4S prijzen

  • Maker
    Discussie
  • Ik zit met een vraag en die moet me van het hart…

    De prijzen voor 996 4S blijven vrij hoog mijn gedacht…vanaf 35k vind je ze wel, maar een deftig exemplaar gaat al gauw richting 40k. Als je dat vergelijkt met z’n smalle broertjes, dan kom je toch al gauw op 10k eur verschil. Er zijn toch ook vrij veel 4S’en in omploop hé…’t is nu niet dat het om een zeer zeldzaam model gaat…overigens is er aanbod genoeg, kijk maar op de tweedehands sites.

    ‘k Heb het idee dat het een auto is waar de vraagprijs flink boven de uiteindelijke verkoopprijs ligt…of ben ik verkeerd? Wat zijn jullie meningen? Het blijft een zeer mooie variant in de 996 reeks.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
    • Bedoelde interieurs zijn opulent.

      Simpel toch, maar dit is West-Vlaams:

      – Die ‘t scheetje riekt,
      ze’n holletje piept. –

      😆 😈 😆 ➡

        ‘winden wij bekakt”? Maakt uw lofrede van de Flatsix u flat-ulent? 😉

        het is dan ook een scheterende auto, nietwaar? :mrgreen:

          Het 993 interieur vinden wij dan weer juist zeer sober en adequaat, zonder franjes en daarom mooi: “less is more”.

          De interieurs van de latere “watergekoelden” winden wij nogal “bekakt” en zelfs kitscherig.

          Men vergeve ons weeral deze subjectieve mening.

          😈 😈 😈

            inderdaad, al merk ik dat die voorkeuren soms nog wat kunnen evolueren! Toen ik na de Boxster S naar een 993 ging gaan kijken om te kopen, was ik plots toch wat verrast, omdat ik mezelf opeens betrapte op de gedachte dat het interieur me wat verouderd en simpel aandeed als ik er in zat, een gevoel dat ik niet zou gehad hebben had ik die wagen na mijn 964 bezichtigd. Toen ik bij dezelfde dealer toen ook die 996 cabrio zag staan, ben ik dermate beginnen twijfelen dat ik uiteindelijk met de 996 buitengegaan ben! (na te betalen uiteraard :mrgreen: ) De 993 blijft uiterlijk een de mooisten, doch mijn Boxster ervaring had me een beetje te veel gewoon gemaakt aan een moderner interieur… 🙄

              Doe mij maar in volgende volgorde: 993, 997 en dan 996 8)

              Ieder heeft zijn persoonlijke voorkeur natuurlijk.

                [quote=”MichM3″:2o85kic2]Hmmm…dan ben ik een uitzondering denk je?? …ik zou voor de 97S gaan hoor…no doubt… en wedden dat ik volgelingen heb 😉 [/quote]

                Zeker en vast Mich!
                Hoewel een 996 4S zeker een van de mooiste 996-en is kan deze niet tippen aan de klassieke schoonheid van een 997 😉
                Maar zoals steeds vallen verschillende smaken niet te betwisten 🙂

                  @ MichM3 : de “dikke kont” met de reflector ertussen heb ik altijd prachtig gevonden. Natuurlijk oogt een 997 ook wel sjiek, vooral de voorzijde. Hier in de streek Keerbergen-Tremelo zie je dagelijks wel een paar 997 modellen rijden en telkens kijk ik nog om 😆 Een 997 rijdt ook veel comfortabler, is nieuwere techniek en pak moderner. Moest er een “gouden zaak” te doen zijn met een 997 4S (maar dan de facelift vanwege de reflector) ik zou niet twijfelen. Of de 996 4S overpriced zijn? Voor de koper wel, voor de verkoper niet 😉

                  Eigenlijk als ik het vanuit de boekhouder zijn ogen bekijk : aankoop tweedehands een dikke twee jaar geleden : 58000 euro (48.000 euro + BTW)
                  Afschrijving op 4 jaar of 12000 euro/jaar. Of de wagen is nu boekhoudkundig nog 24.000 euro + BTW waard, of dus ongveer 30.000 euro BTW in 😕
                  En dat zijn ongeveer ook de huidige overname/inkoopprijzen bij autohandelaars ❗

                    Even je eigen wagen terzijde laten kan ik MichM3 volledig bijtreden.

                    Vermits ik een dagelijkse Porsche gebruiker ben en geen week-end gebruiker ga ik bij de keuze 996 of 997 resoluut voor de 997.
                    Aktueler, comfort en aangepast aan de laatste technieken.

                    Bij week-end gebruik kan ik begrijpen dat anders denkt over een bepaald model en je in de sfeer van 911 3,2 / 964 / 993 of 996 blijft zitten. Het is dikwijls ook een combinatie van nostalgie, persoonlijke meningen en budget.

                      … tja ik blijf ze overpriced vinden…35k is genoeg. En tot mijn verbazing heb ik moeten constateren dat de 993 4S prijzen inderdaad weer een beetje de hoogte zijn ingegaan…het is zeker 2j geleden dat ik daar nog es naar gezien heb en warempel…toen vond je er voor sub 40k hetgeen nu eigenlijk onmogelijk is.


                      @Audiotronics
                      => waarom kies je resoluut voor de 4S als je ze naast mekaar ziet staan? Wat heeft die “meer” in uw ogen? Ik begrijp wel dat het moeilijk is om objectief te blijven als het je eigen wagen is 😉 … maar een degelijk uitgeruste 997 heeft toch alles wat een 996 4S ook heeft…en je kan de 997 toch bezwaarlijk “lelijk” noemen.

                        over de (hoge) 996 4S prijzen is in de Franse Porscheboekies (Flat Six en consoorten) ook al heel wat gespeculeerd, en zij wijten het toch vooral aan het ‘993 4S’-effect… De 993 4S was inderdaad een eerder zeldzaam maar uiterst gewild model, en die prijzen blijven (zeer) hoog. Veel dachten/denken dat de 996 4S een evenzeer zeldzaam model is, ergo de prijzen blijven heel hoog. Veel mensen kijken verast op als ze horen dat er meer 996 4S’en verkocht zijn dan ‘gewone’ 996 C4’s!! 😯

                        Als we dus puur op de cijfertjes/productieaantallen afgaan, zijn er dus wel degelijk vraagtekens te plaatsen bij de gemiddelde prijs voor een 996 4S tegenover andere modellen… Die ‘4S’ toevoeging, zoals ‘RS’ en dergelijke, blijken soms evenzeer voor een emotionele meerwaarde te zorgen, als voor een logische… maar logica en restwaarde, het is zoals we hier al vaal gesteld hebben soms een dubieuze affaire… 😉

                          Ik heb een paar weken geleden een voorstel gekregen om mits een minieme opleg mijn 996 4S in te ruilen op een 997. En als ik ze naast elkaar zag staan was mijn keuze snel gemaakt. Ik blijf bij de 996 4S. Wagen is optisch totaal niet te vergelijken. Ik denk ook dat de prijzen van een 996 4S niet echt heel veel nog gaan zakken, is gestabiliseerd zoals met de 993 4S (denk ik, hoop ik). Terwijl een 997 nog gaat blijven in waarde zakken tot op het niveau van een 996. De facelift 997 4S vind ik dan wel een voltreffer (terug die achterste reflector, eindelijk). Een 997 oogt wel moderner en de meesten vinden de voorkant mooier (vooral de lichten). Techniek zal ook wel beter zijn of toch moderner.

                            Ik denk dat de verhouding 60/40 in het voordeel van de 997S zou zijn. Maar dat is genoeg om voldoende interesse/vraag en waardebehoud te bekomen.

                              Ik volg Mich hierin denk ik .
                              Gaat tenslotte om een duidelijk nieuwer model wat niet onbelangrijk s als je zulke bdragen neerlegt imho

                                Hmmm…dan ben ik een uitzondering denk je?? …ik zou voor de 97S gaan hoor…no doubt… en wedden dat ik volgelingen heb 😉

                                  Kiezen tussen een ’04 997S en een ’04 9964S met gelijke km’s en +/- zelfde prijs : 9964S !!
                                  Denk dat velen zo denken en dat maakt dat de prijzen hoger blijven 😀

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.