996 4S prijzen

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 996 4S prijzen

• Maker
    Discussie
  • Ik zit met een vraag en die moet me van het hart…

De prijzen voor 996 4S blijven vrij hoog mijn gedacht…vanaf 35k vind je ze wel, maar een deftig exemplaar gaat al gauw richting 40k. Als je dat vergelijkt met z’n smalle broertjes, dan kom je toch al gauw op 10k eur verschil. Er zijn toch ook vrij veel 4S’en in omploop hé…’t is nu niet dat het om een zeer zeldzaam model gaat…overigens is er aanbod genoeg, kijk maar op de tweedehands sites.

‘k Heb het idee dat het een auto is waar de vraagprijs flink boven de uiteindelijke verkoopprijs ligt…of ben ik verkeerd? Wat zijn jullie meningen? Het blijft een zeer mooie variant in de 996 reeks.

2 reacties aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
    • van 997 weet ik goed genoeg dat vragen en krijgen een verschil is… +50k vragen voor een 997S = -50k ontvangen…er zit ergens een 5k eur verschil op. Natuurlijk wel bij particulier hé…

Maar het is dus inderdaad door de 997 prijzen met de 6-4S prijzen te vergelijken dat ik tot die constatatie gekomen ben…de 4S is zeer mooi, maar een 997 S is toch een beauty in z’n eenvoud hé… voor 10k eur verschil ga je toch es nadenken…wat heeft de ouwe 4S méér dan een 997S? Een safer weggedrag…da’s al. Voor 50k eur heb je een mooi uitgeruste 997S.

Gelijk heb je, het was me ook al opgevallen dat de 4S modellen hoog in prijs liggen en inderdaad, zeldzaam zijn ze niet. Op Vlanauto staan er diverse te koop vanaf +40.000 euro. In Duitsland is het aanbod dan nog een pak groter.
        Vragen en krijgen zijn natuurlijk 2 verschillende zaken. Het jaar is bijna voorbij en in 2010 zakken de prijzen van de auto’s weeral. Als je ziet dat de 997 modellen al beginnen vanaf 50.000 euro dan moet je toch al eens beginnen nadenken. Eind volgend jaar komt dan de opvolger van de gefacelifte 997 in het zicht, wat gaat dat niet teweeg brengen in de prijzen. Nog even wachten denk ik en dan zijn er beslist koopjes te doen.

2 reacties aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.