996 Amerika?

• Maker
    Discussie

• vennekes
    Deelnemer

Beste forumers,
      kent iemand de 996 C4 cabrio die bij mastercar in Hasselt staat?
      Wat zijn de verschillen tussen 996 die uit Europa komt of ene die van over het water komt?
      bedankt.

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Is dat die sealgrijze ❓
        Zo ja dan staat(stond) die al een hele tijd te koop in Houthalen (een dochteronderneming van Mastercars) 💡

Een ingevoerde 996 US version kan volgende problemen opleveren.

De verkoop wordt door een Belgische handelaar gedaan las ik, normaal gesproken zou die dan de nodige aanpassingen moeten hebben laten uitvoeren anders geraakt hij hem ook niet kwijt veronderstel ik.

Een belangrijk punt zijn de Xenon lichten (indien hij hiermee uitgerust is tenminste). Deze verschillen met de Europese en dit geeft een probleem bij de technische keuring. Het vervangen is niet goedkoop.

De uitlaat emmisies in de US zijn anders en strenger dan bij ons, de wagen heeft een aangepaste catalysator maar dat geeft zeker geen probleem.

Verder zijn er de zijpinkers en standlichten die in de US blijven branden maar ik veronderstel dat dit technisch geen al te grote ingreep is om te laten wijzigen. Een US 996 heeft ook geen achtermistlicht maar dat is ook aan te passen. Bij sommige versies is de bumper aangepast met minimale rubberen protection stops en sommige bumpers hebben ook de aangepaste US plate vorm, dat is dan lastig om een Europese plaat ingepast te krijgen.

Iets moeilijker (duurder) wordt het indien men ook de gordels gaat controleren, de US zijn niet CE dus niet toegelaten bij ons !
          Controleer zeker ook de ramen of deze CE gekeurd zijn want anders kan je de wagen beter laten staan.

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.