996 C2: anti-slip ?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 996 C2: anti-slip ?

• Maker
    Discussie

• Anoniem

Ik heb interesse in een 996 Carrera 2 van 1998. Hij beschikt in de optie-codes niet over een of andere expliciete vermelding van een anti-slip systeem. Weet iemand wat er standaard aanwezig was op die modellen van die jaren ? Ik ben een beetje bang van een C2 (was C4 gewoon), dus moest die standaard een ESP of zo hebben, dan zou ik me wel een C2 riskeren. Maar ik vind er nergens info over terug.
      Ik bedoel dus wel degelijk een ESP achtig beest, niet een wegrijhulp. Dus eentje die ervoor zorgt dat als je bvb een bocht te snel neemt en de wielen doorslippen, de kracht verminderd op de juiste wielen via de remmen of vermindering van motorkracht en zo vermijdt (binnen limieten, dat weet ik) dat je de bocht uit gaat (letterlijk…).

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
      • Hey Philip 😉
        Ik denk dat dit niet persé een ‘slechte’ wagen hoeft te zijn… Als jij er geen probleem mee hebt dat ie helemaal herspoten is. Persoonlijk zou ik echter nog eens goed rondneuzen want er staan véél 996-en te koop hoor, en voor goede prijzen ook!
        Een 3,4 wordt door veel mensen afgeraden, doch bij ons in de club rijdt er eentje met meer dan 200.000km op teller (1ste motor) en die man doet er zeer regelmatig ritjes mee op het circuit van Zolder…
        Nu, als je er een koopt van een handelaar krijg je normaal nog garantie wat toch niet onbelangrijk is denk ik, mocht er toch nog iets boven komen.
        Groetjes en succes met je zoektocht ( kijk ook eens hier http://www.vanbeurden-usedporsche.be/vb/, Pascal

Anoniem

Zopas naar de volgende geinformeerd: klik want : de kleur is goed, het is een C4, de km’s lijken met ok, alle opties enz…enfin weer te mooi om waar te zijn:
          – verkoop voor de klant, maar is eerste eigenaar en benadrukt dat het een vrouw is (alsof dat dan beter zou zijn 😕 )
          – volledig ingevuld boekje met fakturen
          So far so good…maar….de wagen werd in 1999 (ongeveer één jaar na aankoop dan) volledig herspoten bij Porsche, van origineel kleur geel naar dit kleur.
          En voilà, daar heb je het weer…iets wat er goed uitziet is weer om zeep: waarom koopt iemand een gele auto om hem een jaar nadien grijs te laten spuiten ??? Bovendien werd hij eerst in luxemburg ingeschreven, daarna in belgie, madam rijdt ermee in frankrijk en portugal en verkocht hem onlangs aan een jaguar garage (overname), maar de jag garage wil er nu blijkbaar vanaf (versta niet goed hoe ze dan nog “in opdracht klant” kunnen verkopen) en verkoopt hem via deze verkoper.
          afblijven ❓

Anoniem

[quote=”Dimas”:3pwud0fk]28.000 is zwaar onder de prijs, kan bijna niet anders dan een vlieg opzitten tenzij het iemand is die snel geld nodig heeft
            zelfs in Duitsland vind je ze niet aan die prijs tenzij met 200K op de teller
            + al die dingen die je noemt doen vermoeden dat het om een ragbak gaat
            zou hem laten staan hoor, aanbod is groot genoeg
            en een 996 3.4 manueel zou ik persoonlijk nooit kopen wegens de ‘gekende problemen’
            (en een tip moet ik niet hebben dus sowieso geen 3.4 😛 )[/quote]
            Heb hem dus ook laten staan, op naar de volgende. Ooit moet ik wel eens iets degelijks voor een degelijke prijs tegenkomen.

[quote=”911-lover”:14gmlfl3]Neem eens contact op met de laatste garage (Ingelmunster) waar de wagen in onderhoud is geweest.
              Misschien dat die je wat meer uitkomst kunnen brengen.[/quote]

Car911 is toch in Evere en niet in Ingelmunster (da’s toch officiële dealer RS Motors daar)

28.000 is zwaar onder de prijs, kan bijna niet anders dan een vlieg opzitten tenzij het iemand is die snel geld nodig heeft

zelfs in Duitsland vind je ze niet aan die prijs tenzij met 200K op de teller

+ al die dingen die je noemt doen vermoeden dat het om een ragbak gaat

zou hem laten staan hoor, aanbod is groot genoeg

en een 996 3.4 manueel zou ik persoonlijk nooit kopen wegens de ‘gekende problemen’

(en een tip moet ik niet hebben dus sowieso geen 3.4 😛 )

Anoniem

[quote=”911-lover”:27kasfn6]Welke motor is het daar ik dat niet uit de advertentie(s) kan halen.
                  Ze staat te koop vanaf Juli.
                  Een 3.4 of een 3.6 ❓
                  tip of handgeschakeld ?[/quote]
                  De wagen is van 11/1998, dus een 3.4. Het is een manueel. Van ver leek het een koopje, maar gezien het bovenstaande (en al wat we er nog niet van weten) vrees ik voor de zaak. Nog effe wachten dus op een andere aanbieding (geduld filip…geduld…. 😆 )

Idd de draai uren kan je laten uitlezen, dit kunnen wij ook. Dus zoals er nog zijn geweest bij mij wil ik dit gerust eens doen voor jou en tevens de wagen eens goed bekijken. Wat dit gaat kosten mail ik je wel.

Welke motor is het daar ik dat niet uit de advertentie(s) kan halen.
                      Ze staat te koop vanaf Juli.
                      Een 3.4 of een 3.6 ❓
                      tip of handgeschakeld ?

Anoniem

[quote=”Carrera4s”:119elwny]6 stempels : tja om de 20.000 km dus dat is op zich niet verdacht toch ?[/quote]
                        Dat op zich niet, maar dat de zijkant van de bestuurderszetel zo erg versleten is op 124.000 km dat schrikt me wel wat af.
                        ps voor de geinteresseerden, het gaat om deze wagen.

Eens aan de PC de motor laten uitlezen, weet je meteen de echte draaiuren van de motor. Maar dat hij koud niet goed loopt zou mij meteen doen afhaken hoor !!!

6 stempels : tja om de 20.000 km dus dat is op zich niet verdacht toch ?

ALs ik dit zo lees heb ik dik mijn twijfels over de wagen.
                            De ontbrekende historie doet mijn angst verergeren.
                            Er wordt menigmaal met ingevoerde wagens geklommeld ivm met de kilometeraanduiding.
                            Zoals jezelf zegt zijn er dingen zoals de zetels , maar ook vloermat , pedalen etc die erop kunnen duiden dat het niet OK is.
                            Neem eens contact op met de laatste garage (Ingelmunster) waar de wagen in onderhoud is geweest.
                            Misschien dat die je wat meer uitkomst kunnen brengen.

Anoniem

Ben vandaag naar die eerste gaan zien. Heb heel wat twijfels. Hij vraagt er 28.000€ voor hetgeen op zich een heel redelijk prijs is, maar:
                              – ik mocht er pas mee rijden nadat hij warm was, want als hij koud was “haperde” de motor. Is dat normaal ? Toen ik ermee reed voelde ik niets. Ik heb er natuurlijk niet “de zot” mee uitgehangen
                              – klein roestplekje op de zijdeur, net onder het raam in het midden. Normaal roesten die wagens toch niet ? Zeker niet als ze nog maar 9 jaar zijn…
                              – historiek beperkt: zou 124.000km hebben, maar in boekje maar 6 stempels : 2 van een porsche zentrum in berlijn, daarna ingevoerd en 2 stempels van verellen en daarna 2 van Car911 waar de huidige eigenaar ging. Voor de rest geen fakturen.
                              – 124.000 km maar de zijkant bestuurderszetel is al redelijk versleten van het in- en uitstappen. Dit ondanks feit dat huidige eigenaar zegt dat hij enkel autostrade doet voor lange ritten naar nederland (is reden van verkoop, gaat dieselen).
                              – nog wat kleine en grotere prutserijen zoals knopke dat ontbreekt, één velg met nogal wat borduurschade (zijn 18″ GT3 velgen), rood controle lampje van remmer brandt (hoewel volgens eigenaar dat een slecht contact zou zijn), …
                              ben niet overtuigd, of overdrijf ik ? Vooral die roestplek, dat koud-rijden-probleem en de beperkte historiek ben ik bang van. Of zou een controle/inspectie uitsluitsel kunnen geven over de wagen ?

ken

kben weeral iets wijzer geworden mannen 😀

en heb je al een afspraak gemaakt om die ene gaan te bekijken fdeville?

Anoniem

Heb er nu eentje gespot met de opties 220 en 224, van 01/2000. Dus de PSM blijkbaar…dus wat veiliger voor een leek als ik 😕 Voor de rest nog een aantal leuke zaken zoals comfortzetels (tja…we worden al wat ouder…)
                                  Maar die heeft nog die lelijke orange richtingaanwijzers, zowel vooral, op de zijkant en achteraan. Iemand een idee wat een ombouw kost naar de lichten met witte richtingaanwijzers ?

Anoniem

[quote=”MichM3″:ufc6ebtr]Winterbanden zou ik in het geval van daily gebruik ook doen.[/quote]
                                    Dat betekent dus een extra stel velgen bij te kopen… De velgen die er op zitten zijn de GT3 velgen (optie 413).

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.