996 Carrera 4 Cabrio

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 996 Carrera 4 Cabrio

  • Maker
    Discussie

  • S2
    Deelnemer

      Een van de grote kanshebbers om de Boxster op te volgen voor het moment:

      996 3.4 Carrera 4 Cabrio Tiptronic

      Ik vond hem heel leuk rijden, helemaal anders dan de Boxster (al komt dat voor een groot stuk door tiptronic vs. manual).

      Maar waarom zou dit een goede / slechte keuze zijn?

      (Laten we ervan uitgaan dat de wagen in goede staat is met een ruilmotor, en zonder grote aandachtpunten 🙂 )

      Graag jullie input 🙂

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
    • S2

        Foto’s staan al in een ander topic 🙂

        En het is inderdaad een Tiptronic S , dus de intelligente versie. Toch wel een verschil met de versie uit de 3.4 😉

          Hier ook een tiptronic rijder en het is een fantastisch automaat. Laten we niet vergeten dat we het hier over Porsche hebben! Laten we ook niet vergeten dat deze versnellingsbak ontwikkeld is geweest voor de motorsport, en om sneller te schakelen. De dubbele koppeling is hiervan de evolutie.

          De tiptronic s past zich aan de stijl van de rijder en heeft hiervoor 180 programma’s! Het heeft ook heel wat voordelen voor de motor. Nooit boven rood en start in tweede om de motor en versnellingsbak minder te belasten. Even snel zal hij in eerste versnelling gaan aan een rood licht als je even harder op het gaspedaal drukt. Net of het intuïtief is en de tiptronic al weet wat je wilt doen. Op circuit hoef je hem niet eens in “manueel” te zetten daar de CPU van de tip. zich perfect aanpast aan je rijstijl. Ik heb tot hiertoe nog niemand gehad die me zei:” Hey, jij rijd met een automaat.” …

          Tiptronic of manueel is zoals met alles in het leven: in de eerste plaats een persoonlijke keuze. Je moet voor je eigen een pro of contra opstellen. Bij de meeste mensen gaan moderne automaten in premium merken zeker niet tegenslagen. Ik rijd zowel met MT of Tip en mijn persoonlijk voorkeur gaat naar Tip. Maar zoals gezegd, dit is persoonlijk.

          Alvast proficiat met je aankoop en veel succes er mee. Hopelijk volgen de foto’s snel….

            [quote=”Rufie” post=128537]…met Tip zou ik hem niet genomen hebben.
            Zijn algemeen ook minder gegeerd en de prijzen gaan lager. Moet je rekening met houden.
            Kijk maar eens naar een 993. Als je er één vindt aan een redelijke prijs, is het een Tiptronic ;-)[/quote]

            Ja als je er minder voor betaalt ga je er ook minder voor krijgen 🙂 Denk dat dat wel in verhouding is… dus naar restwaarde zou ik niet kijken. Ja je zal er minder voor krijgen maar je zult er nu ook minder voor betalen… lijkt me logisch…

              [quote=”S2″ post=130151](Tipje van de spreekwoordelijke sluier: WEL Tiptronic 😉 )[/quote]
              Van ‘t weekend mee gereden…

              zzzzzzzzz

              zzzzzzzzz

              zzzzzzzzz

              En naar tweede…


              Tenzij de sprintmaster opgezet werd… 8) Als een mes door boter :first: Niks mis mee op die manier :up:

                Proficiat :first: je maakt me benieuwd…

                  Witte rook? Dat klinkt niet best :mrgreen: Gefeliciteerd alvast….. :up:

                  S2

                    Notabene op mijn verjaardag is er “witte rook” 🙂

                    De vervanger is zonet ingeschreven.

                    Het is niet de 3.4 Carrera 4 Cabrio geworden (al was (en is) dat nog steeds een koopje voor wie daarnaar op zoek is 🙂 )

                    Wat dan wel?

                    Stay tuned for more info …

                    (Tipje van de spreekwoordelijke sluier: WEL Tiptronic 😉 )

                      ik wil zelfs nog geen handbak meer

                        Ikzelf ook nog geen spijt van de Tiptronic. Lekker lui cruisen of sportief, kan allemaal. Op Youtube staat een race tussen 996 hand & Tip op circuit……rarara wie was de snelste ? :coolness:

                          Pro tip-tronic. Mijn volgende zal hoogstwaarschijnelijk tip of pdk worden (+/- 80% zekerheid).
                          Modeljaar 2001 nemen, einde serie 3.4, en zoals bij ieder merk minst kans op technische avonturen (€).
                          Modeljaar 2001 is 259 gr CO2 ipv + 300 gr voor modeljaren voorheen, en maakt wel wat € in de simmulatie.

                          http://www.ecoscore.be/search

                            [quote=”bully” post=128562]klikhierop Het zit bij de meesten tussen de oren, vergelijkbare auto’s kosten praktisch hetzelfde. Forummers rijden hand-bak, de buitenwereld tip :lol:[/quote]

                            Bully, toch nog een forumlid in een tiptronic.
                            Ik ben wellicht een zeldzaam exemplaar dus veel geld waard.haha :salut:

                              Ik ben in bezit van een 997 4S tiptronic.
                              Daar is absoluut niks mis mee.
                              Heb ook een handschakel 964 gehad.
                              De meeste km’s worden gereden in het verkeer en niet op het circuit.
                              Sportief rijden met een tiptronic gaat prima.
                              Inderdaad is een gt3 geen optie met een tiptronic.
                              De inruilprijs over 10 jaar zal mij nu een zorg zijn.
                              Voordeel nu, hij is inderdaad een klein beetje goedkoper maar een mooie tiptronic is ook flink aan de prijs.
                              Als je met de tiptronic overweg kunt dan kun je er beslist ook sportief mee rijden anders zouden ze er bij Porsche ( of een ander Italiaans merk ) niet aan beginnen.
                              Ik hoop dat het je besluit zal vereenvoudigen.
                              Succes.

                              S2

                                Gunn, mocht je me kennen, dan weet je dat een wagen bij mij een zeer beperkt “gastenverblijf” heeft, laten we het houden op enkele maanden tot max. een jaar. En dan is het wel belangrijk om ook het “verlies” in te calculeren. Als een handbak mij op het eind van de rit 1000 Euro minder kost dan een automaat, dan maakt het mij niets uit met wat ik het liefst rij. Economisch gezien is de handbak dan veel interessanter.

                                Nu … ik volg Bully wel dat het feit of er een handbak of tiptronic in zit, bij een Cabrio (die je niet zo snel op circuit zal zien) minder uitmaakt (of zelfs helemaal niets uit maakt).

                                  S2, als jij een tiptronic wil, ga dan voor de tiptronic !!!! JIJ moet er mee rijden !
                                  Ik was vroeger ook voorstander van handgeschakeld maar wegens omstandigheden ben ik 10 jaar geleden moeten overschakelen op automaat en eigenlijk door het dagelijkse verkeer nog geen seconde spijt van gehad !
                                  Mensen die echt sportief willen rijden (en circuit) willen enkel een handgeschakelde (geef ik ze gelijk in) maar voor al de rest ga je veeeeeeeel meer plezier hebben aan een tipronic.
                                  En ook hier kan je heel sportief mee rijden al gaat het manueel schakelen dan wel iets trager.

                                    klikhierop Het zit bij de meesten tussen de oren, vergelijkbare auto’s kosten praktisch hetzelfde. Forummers rijden hand-bak, de buitenwereld tip 😆

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.