996 carrera R

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 996 carrera R

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • is idd van de nederlandse invoerder Pon, tenminste dat heeft men mij wijsgemaakt, die R komt trouwens van het RS logo, met de dremel haal je de S er af et voila !

Is niet van Porsche zelf hoor

[quote=”Rufie”:12fl6rzg]Volgens mij was dit een initiatief van de Nederlandse invoerder PON.[/quote]

zou zeer goed kunnen aangezien die R ook niet in de stijl van de andere lettertypes is, ofwel zijn er een aantal die samenspannen en verkondigen dat dit bestaat 😕

In 2004 heb ik eens meegereden met de 911 Anniversary versie, die had toen 345 pk ipv 320, werd dus geleverd mét die powerkit waarvan Porschke spreekt. Maar van die Carrera R heb ik idd ook nog niet gehoord…

Volgens mij was dit een initiatief van de Nederlandse invoerder PON.

ik heb er ooit ergens iets over gelezen, maar deze kit was ook leverbaar voor de gewone 996

zie autoweek.nl

Ook voor de Carrera is een Powerkit beschikbaar. Daarmee stijgt het vermogen van 320 pk naar 345 pk en blijft het koppel van 370 Nm bij 4800 tpm gelijk. De 911 Carrera legt nu de sprint af in 4,9 s en heeft een topsnelheid van 290 km/h (was 285 km/h).

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.