Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 996 › 996 eerste zorgen … olielek
- Dit onderwerp bevat 18 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 11 maanden geleden door Filip.
-
MakerDiscussie
-
17 februari 2013 om 15:12
Merkte bij inspectie vandaag dat ik een olielekje heb. Hierbij een foto, situeert zich aan de rechterkant achter …
Iemand enig idee?
Attachments: -
MakerDiscussie
-
[quote=”mvn17997″ post=122787]Ik heb hier met kenners te maken. Is binnen geweest bij Porsche centrum Maastricht Airport. Eerste analyse was aan de bougies, tot ze hem open hadden en het de oliedrukschakelaar was.
Is ondertussen vervangen. No big deal.
Jullie zaten er beiden goed op.[/quote]
:driver: U BEDOELT NATUURLIJK : SPEEDY ZAT ER RECHT OP :happydance:
[quote=”cabrio wim” post=123320][quote=”Delnoy” post=122879]Ja, dat is een ploffert Niet meer mee rijden anders zegt iedereen “we hadden je gewaarschuwd” aan de andere kant, geef ‘m een beurtje, rij er nog een ton mee en waarschijnlijk niks aan de hand.
Iemand iets op aan te merken :what:[/quote]
Yep, had het al eens op een ander forum geplaatst, mijn zwager had een 996 eerste serie (z.g ploffer dus) en deze heeft er 180K met gereden voor hij hem inruilde.
Nooit geen problemen gehad, maar was wel iemand die zijn Porsche ‘s morgens zeer rustig warm reed.
Eenmaal warm wist hij als Duitser echt wel waar het gas zat.Dus ik denk dat er veel van die motoren die ploften gewoon te bruusk warm gereden werden.[/quote]
+10 🙂
[quote=”Delnoy” post=122879]Ja, dat is een ploffert Niet meer mee rijden anders zegt iedereen “we hadden je gewaarschuwd” aan de andere kant, geef ‘m een beurtje, rij er nog een ton mee en waarschijnlijk niks aan de hand.
Iemand iets op aan te merken :what:[/quote]
Yep, had het al eens op een ander forum geplaatst, mijn zwager had een 996 eerste serie (z.g ploffer dus) en deze heeft er 180K met gereden voor hij hem inruilde.
Nooit geen problemen gehad, maar was wel iemand die zijn Porsche ‘s morgens zeer rustig warm reed.
Eenmaal warm wist hij als Duitser echt wel waar het gas zat.Dus ik denk dat er veel van die motoren die ploften gewoon te bruusk warm gereden werden.
Mijn gebrek aan kennis is bij deze aangetoond omwille van de aankoop van een 996 😉
Tis zoals elk gevaar in het leven – veel is te vermijden als je ‘s morgens gewoon in bed blijft liggen.
Zal de naam niet noemen. Iets met ouwe koeien. 😉 Maar moest er wel meteen aan denken toen ik dit topic doorlas. En vwb uw 2e opmerking: helemaal mee eens.
PlofferDePlof forum ?
Het is makkelijk een gebrek aan kennis te delen, nietwaar?
Geweldig forum dit. :respect2:
Ken een ander forum waar meteen tientallen ‘kenners’ het woord plof gebruiken om aan te tonen dat ze er toch vooral zeer veel kennis van de 996 hebben. (zonder er ooit 1 gehad te hebben/ of aan gesleuteld te hebben/ of zelfs maar enige autotechnische achtergrond te hebben)
Ja, dat is een ploffert Niet meer mee rijden anders zegt iedereen “we hadden je gewaarschuwd” aan de andere kant, geef ‘m een beurtje, rij er nog een ton mee en waarschijnlijk niks aan de hand.
Iemand iets op aan te merken :what:
[quote=”mvn17997″ post=122787]Ik heb hier met kenners te maken. Is binnen geweest bij Porsche centrum Maastricht Airport. Eerste analyse was aan de bougies, tot ze hem open hadden en het de oliedrukschakelaar was.
Is ondertussen vervangen. No big deal.
Jullie zaten er beiden goed op.[/quote]
Bedankt voor het complimentje 😉 :hail:
Ik heb hier met kenners te maken. Is binnen geweest bij Porsche centrum Maastricht Airport. Eerste analyse was aan de bougies, tot ze hem open hadden en het de oliedrukschakelaar was.
Is ondertussen vervangen. No big deal.
Jullie zaten er beiden goed op.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.