996 gekende issues?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 996 gekende issues?

• Maker
    Discussie
  • Hi all,

ff een snelle vraag, kan er iemand me een lijstje geven van waar op te letten voor een 996?

Ik rij al jaren met een SC’tje, maar van die nieuwe modellen weet’k helemaal niets af. Iemand die me wat tips kan geven? want heb eventueel wel intresse om een 996 te zetten voor wintergebruik en de targa te houden voor zomerweer.

Iemand ook idee hoe dat juist werkt met de taks? krijg je dan je deel terug dat je niet met je wagen hebt gereden? Ik dacht van wel.. 🙄

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • Toevallig kwam ik onderstaande tekst tegen over de 996 waar een groote waarheid inzit:

“[i]Indien er zich een probleem voordoet bij een 996 motor wordt al vlug over een ploffer gesproken maar in de meeste gevallen is zo een complete motorwissel helemaal niet nodig.
      Het is in de meeste gevallen alleen maar een gescheurde kop of alleen maar een scheurtje in 1 cilinder.
      Dit kan allemaal vervangen worden. Ook bij zo’n reparatie komen er nieuwe krukaslagers in en worden alle pakkingen/keeringen vervangen.

Er is altijd een oorzaak te geven aan het stuk lopen van een 996 motor.
      Het is vaak een koelingsprobleem, denk maar eens aan al die bladeren en troep voor de radiateur L en R.
      Denk ook maar eens aan een defekte koelfan achter de radiateur L of R.
      Denk ook maar eens aan het niet eerst warm rijden, voordat het rechter voetje helemaal ingetrapt wordt of doorrijden met een lekkende waterslang of lekkende waterpomp !!

Ook worden de beurt-intervallen wel eens overgeslagen, vnl. door diegene die weinig rijden.
      Elke 10.000 km je olie en filter vervangen ? Dit is het belangrijkste van de hele motor en wat kost die olie nou vergeleken met een nieuwe motor.Sommigen zeggen na een probleem, gelijk een 3.6 bestellen….