996 gekocht

• Maker
    Discussie

• isa
    Deelnemer

hehe, we hebben dit weekend een nieuwe (tweedehands wel) porsche gekocht

Model 996 van 1998. (geen cabrio)
      We gaan hem volgende week zaterdag halen.
      Zijn er specifieke dingen waar we bij een 996 aandacht moeten aan schenken?

Mijn ventje heeft er mee gereden en hij was er wel weg van ja!
      Uiterlijk is hij in zeer goede staat.
      Hij heeft 135000 kilometer op de teller, onderhoudsboekje ed zijn aanwezig en keurig ingevuld door een erkende porsche garage.
      Wat zijn de ziektes van die wagens of hebben ze er geen?

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
      • OK dan , op het internet worden dingen nogal is gauw verward en half gelezen. Een beetje later is het dan opeens een feit.
        Er zijn 2 gekende problemen met de 996 en 997/1 motor.
        Het ploffen en olieverlies langs de krukaskeerring.
        Dat laatste komt minder voor bij een automaat omdat het krukaseinde meer steun vindt in een automaat dan in een handgeschakelde.

Wordt idd gezegd doch ik zie ook niet in wat een versnellingsbak of automaat verschil kan maken in een ploffende motor .

Dat heeft er absoluut niets mee te maken!

en de tiptronics zouden het niet hebben

Als hij na 135000km nog geen geplofte motor heeft, dan zal alles wel in orde zijn, hoor, valt in de meeste gevallen rond de 80.000km voor.

Veel plezier ermee 🙂

proficiat en veel rijplezier 😉

isa

lol!

dan laat ik t ventje er eerst mee rijden! haha, dan zal hij zeker en vast getest zijn!

Ja met de vorige wou ik niet rijden, maar nu krijg ik deze ( t is wel zijn hobby maar allee, ik ben toch wel content) alhoewel ik toch liever de nieuwe modellen zie maar die zijn niet echt voor ons rekening!

Anoniem

[quote=”isa”:wtkyr1hd]hehe, we hebben dit weekend een nieuwe (tweedehands wel) porsche gekocht

Wat zijn de ziektes van die wagens of hebben ze er geen?

[/quote]

Proficiat!
                      Er niet mee rijden, daar worden ze pas echt ziek van 😉

proficiat.
                        135000 km is niks voor die auto.
                        ploffende motoren zijn niet de regel maar de uitzondering.
                        alleen hoor je alleen van de kapotte.
                        dus niks van aantrekken en genieten maar.

In elk geval ook van harte met de wagen .
                          Al was ik er in het begin geen voorstander van , vind ik het nu een zeer mooie wagen .
                          Veel plezier ermee en vergeet hier geen foto’s te posten .

Proficiat met de aankoop!

Hier meer info over ploffers: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=12460&hilit=plof

isa

aiai en hoe kunnen we dat zien of dat wel of niet oke is? Hij heeft wel al 135000 km, steeds op tijd en stond onderhoud gehad.
                              Ik geloof dat het een 3.4 is
                              Ik heb idd dit deeltje gelezen ivm de ploffende motor.

Grootste ziekte is de ploffende motor uiteraard 🙂

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.