996; geluidsinstallatie

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 996; geluidsinstallatie

• Maker
    Discussie
  • Ik weet het, voor sommigen vloeken in de kerk….. Ik heb echter soms momenten dat ik de radio aanzet. Maar dan erger me steeds weer aan de kwaliteit van de standaard Nokia geluidsinstallatie in mijn 996. Ik heb hierover de volgende vragen:

– Is het systeem “eenvoudig” te upgraden?
    – Wat zou een goede upgrade zijn? Welke speakers, welke eindversterker?
    – Tips and traps?

En ja, – weet iemand de afmetingen van de “standaard” speakers, kan dat nergens terugvinden, zodat ik niet eerst hoef te demonteren

Thanks in advance!

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • waarom zou je een originele becker ofzo willen vervangen door een lelijke aftermarked die niet in het concept past? kwalitatief zijn die toestellen goed genoeg…

Nieuwe luidsprekers en/of versterkers zal wel een klein veschil maken maar geven enkel weer wat de ‘bron’ hen aanbiedt.
        Je zou dus eigenlijk de ingebouwde radio / CD moeten kunnen vervangen door after market spul. Zijn er op het forum 996 eigenaars die dat gedaan hebben?

in de deur heb ik momenteel een 13 cm zitten maar mits wat knutselwerk in mdf zou je er ook een 16 cm in kwijt kunnen als de magneet niet te groot is

verwacht allessinds geen wonderen…

ik heb er een DLS speakersetje van +/- 580 euro in de plek van de originele laten zetten… maar dat het nou beter klinkt … niet echt 🙁

maar ik ben eigenlijk nog volop eraan bezig om het allemaal in orde te krijgen enkel de tijd ontbreekt me een beetje….

Er zijn veel upgrades mogelijk. Maar alles is budgetafhankelijk 😆 . Onlangs een 996 volledig gedaan en dit ging vrij eenvoudig. Driewegsysteem van FOCAL ingezet op AUDISON versterkers. Maar of het nu veel beter klonk dan het origineel ❓ . Zat een prijskaartje van 2300 EURO aan vast dus niet min. De Knoet hier ook op het forum aanwezig heeft de geluidsinstallatie van zijn Boxster ook veranderd. DLS 3-weg in gezet op een DLS versterker. Klinkt veel beter en zachter in hoge tonen maar voor de lage tonen zou hij nog een kleine basskast moeten bijzetten.

Als in bij mij de BOSE installatie hoor spelen zou ik voor een beter geluid een dikke investering moeten doen, zelfs als ik de aankoopprijzen neem. Ben nog aan het onderhandelen met leveranciers 😉

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.