996 GT3

  • Maker
    Discussie
  • Hello

    Ik ben nieuw op dit, overigens zeer interessante, forum en speel met de gedachte om een Porsche te kopen als tweede wagen. Het hoeft allemaal niet onmiddellijk want ik wil mijn tijd nemen om de juiste keuze te maken, maar ik ga wel beginnen uitkijken naar een kanshebber. Tot dusver was ik door eliminatie bij de volgende modellen gekomen die me interesseren: 964 RS, 996 GT3 (Mk1 of 2), 996 Turbo. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de 964 RS, maar die is niet makkelijk te vinden en gezien de ‘ouderdom’ vrees ik verborgen gebreken. De Turbo is prachtig, maar lijkt me dan weer iets te steriel. Het hoeft niet comfortabel te zijn dus kan ik best wel leven met een stevige ophanging. Rest dus nog de 996 GT3, een wagen die volgens mij tegelijk exclusief, stijlvol en allerminst steriel is.

    Nu wou ik eens horen of er specifieke zaken zijn waarbij men moet opletten bij het zoeken naar een 996 GT3.

    Zijn er, buiten het optische gedeelte, belangrijke technische verschillen tussen de Mk1 en Mk2?
    Heeft dit model ziektes zoals de 3.4 996 motor?
    Zijn er zaken die speciale aandacht vragen bij normaal gebruik?
    Wat zijn de zaken waarop men moet letten bij het gaan inspecteren van een kanshebber?

    Alvast bedankt voor de replies.

    Mvg

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • Ik heb ook een 1992 ‘RS gehad en die was heel goedkoop in onderhoud. Zo bleek het vervangen van een koppeling toen (in 96 of zo) veel goedkoper dan in een gewone 964.

      Nu heb ik een 996 maar dat is geen GT3 dus onderhoud is niet representatief.

      Ook welkom trouwens 🙂

        Info heeft men je al voldoende gegeven (en zeker van mannen die het kunnen weten)
        Dan rest er me alleen nog een “welkom hier” te zeggen 😉

          Blijft voor mij 1 vd zuiverste GT3 modellen, de mk1.

            Dacht ik ook ! 😀

              [quote=”GHHALLY”:2erhyr1x]GT3 MK1, met extra’s en weinig km’s bij een erkende independant Porsche dealer.

              http://www.jzmporsche.com/porsche-GT3-Manthey-K400-LHD–32.html

              schitterend beest!!!! 8)

                GT3 MK1, met extra’s en weinig km’s bij een erkende independant Porsche dealer.

                http://www.jzmporsche.com/porsche-GT3-Manthey-K400-LHD–32.html

                  @ MichM3

                  Merci voor de info, ik geloof dat jij recht van spreken hebt na het zien van de foto van je garage,proficiat! 😀 oops:

                  Dat van die 964 RS had ik al gelezen op andere fora. Blijkt een wagen te zijn die pas tot zijn recht komt wanneer hij op het scherp van de snee zit. Ik moet mijn eigen inhouden om niet terug van gedacht te veranderen en hiervoor te gaan. Maar als ik dan stilsta bij het feit dat ik waarschijnlijk geen circuit ga opzoeken en er ook eens een rustig dagje uit mee wil doen, dan zal het toch bij de 996 GT3 blijven. Maar ja…alleen koppigaards veranderen nooit van mening hé, dus misschien denk ik er binnen een paar maand anders over.

                  Anoniem

                      wel ik heb hier ooit es dit gepost:

                        Alvast bedankt allemaal voor de replies. Gezien de aard van de GT3 is het inderdaad oppassen geblazen om er geen afgebeuld circuitracer uit te kiezen. Het is ook niet de bedoeling om er circuits mee op te zoeken. Eerder een no-nonsense driver’s car met stamboom die het potentieel heeft om tot een klassieker uit te groeien, zoals de 964 RS.

                          Carter van de GT3 is zelfde als van de luchtgekoelde 911… Voor de rest opgebouwd met watergekoelde cilinders en koppen. Droogcartersmering, de gewone 996 heeft “nat”carter.
                          Goed opletten als je een GT3 of RS zoekt dat het geen afgeleefde circuitwagens zijn geweest. Als ze iets te goedkoop zijn tov de marktprijs, opletten.
                          GT3 mk1 werden geleverd zonder kooi, een optie. Als onder de mat gaten zijn of sporen van lassen, dan heeft die al een verleden achter de rug. 😉

                          Een goede 964RS is duurder tov een GT3. Onderhoud van 964 is ook intenser en kostelijker dan van een GT3.

                            ik weet dat de motor van de gt 3 een andere motor is dan de 996
                            het stamt af van de gt 1 en dus een racemotor
                            specificaties laat ik aan de kenners
                            een 964rs met weinig kilometers en origineel rs kleur wordt onbetaalbaar
                            alvast geluk en zeer veel rijplezier met uw nieuwe aanwinst wat het ook wordt als het maar ne Porsche is

                              Mich, wakker worden ❗ 🙂

                            13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.