- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 1 maand geleden door .
-
Discussie
-
30 november 2009 om 17:40
Hello
Ik ben nieuw op dit, overigens zeer interessante, forum en speel met de gedachte om een Porsche te kopen als tweede wagen. Het hoeft allemaal niet onmiddellijk want ik wil mijn tijd nemen om de juiste keuze te maken, maar ik ga wel beginnen uitkijken naar een kanshebber. Tot dusver was ik door eliminatie bij de volgende modellen gekomen die me interesseren: 964 RS, 996 GT3 (Mk1 of 2), 996 Turbo. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de 964 RS, maar die is niet makkelijk te vinden en gezien de ‘ouderdom’ vrees ik verborgen gebreken. De Turbo is prachtig, maar lijkt me dan weer iets te steriel. Het hoeft niet comfortabel te zijn dus kan ik best wel leven met een stevige ophanging. Rest dus nog de 996 GT3, een wagen die volgens mij tegelijk exclusief, stijlvol en allerminst steriel is.
Nu wou ik eens horen of er specifieke zaken zijn waarbij men moet opletten bij het zoeken naar een 996 GT3.
Zijn er, buiten het optische gedeelte, belangrijke technische verschillen tussen de Mk1 en Mk2?
Heeft dit model ziektes zoals de 3.4 996 motor?
Zijn er zaken die speciale aandacht vragen bij normaal gebruik?
Wat zijn de zaken waarop men moet letten bij het gaan inspecteren van een kanshebber?Alvast bedankt voor de replies.
Mvg