996 GT3 RS

  • Maker
    Discussie
  • guys,

    het is al een tijdje dat de 996 RS door m’n hoofdje spookt en het zit er eindelijk aan te komen…vorig weekend 2 exemplaren gaan “scouten” in Stuttgart en eentje ervan beviel me dermate dat ik zondag avond meteen een voorschotje heb overgemaakt. Met een beetje geluk kan ik er nu zaterdag om rijden.

    Het gaat om een exemplaar met 23.000km, ingeschreven in juni 2004…het gaat niet om een “etat concours”, de auto is wel degelijk gebruikt waarvoor ‘m bedoeld is en heeft wat circuit gezien maar ziet er nog heel mooi uit!!! De neus heeft wat steenslag te verwerken gekregen onder andere en het rood van 2 velgen is wat beschadigd maar niks dat niet onoverkomelijk is. De prijs was meer dan rechtvaardig dus ik heb niet getwijfeld (er stond een ongeduldige wachtende achter me, zodus)

    Paar interessante zaken op de RS aanwezig:

    – K410 Manthey kit => de bekende tuner aan de Ring heeft een kitje ter beschikking bestaande uit sportuitlaat, 100 cellen kats, spaghetti’s, aanpassing inlaat en chip waardoor het vermogen rondom de 410pk komt te liggen
    – KW Gewinde ophanging VarIII
    – Chassis afgesteld voor licht track gebruik, doch nog steeds ok voor gewone baan

    Verder krijg ik er bij verkoop de originele uitlaat, stuur, ophanging en airco bij (airco hebben ze moedwillig verwijderd uit de auto omwille van het circuitgebruik)

    paar foto’s:

    Bedoeling de auto ook te gebruiken…zondagtrips, Nordschleife, af en toe een trackday…moet allemaal kunnen…een beetje zoals ik de Alpina Z4 gebruikte, want deze ruimt nu plaats voor dit.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 56)
    • Mooi verhaal ! En wat een werk zeg.

        [quote=”brunogt3rsgen2″:2velwvdg]als de mijnen binnen is moeten we maar eens afspreken want ik woon niet zover van u[/quote]

        laat maar iets weten… altijd te vinden voor een babbel 😉

          Als je daar niet …. van wordt 😕 mrgreen: zo’n combinatie!

            als de mijnen binnen is moeten we maar eens afspreken want ik woon niet zover van u

              sjieke auto’s
              begin het toch moeilijker te krijgen met het wachten achter mijn auto in vuilzakkleur 😀
              prachtige 996 maar als ik uw verhaal lees ben ik toch blij met mijnen nieuwe want technisch een grote leek
              van auto’s ken ik iets modellen en zo maar technische oeioei 😳

                Schitterende garage ! Krijg ook al zin om mij “iets” bij te kopen 😉

                Anoniem

                  [quote=”MichM3″:movr6fjd]nog een even een fotootje alvorens het doek valt 😆

                  Hier klopt iets niet ❓ ……………………………. 💡 tuurlijk verkeerde garage ❗ zal U mijn adres es doorgeven 😉

                    Ik gebruik da niet meer , die staat altijd af, vraag me af waarom ik dat ding nog heb 😕

                      [quote=”993S”:16vdrk5e]hier se, de verloren zoon, welcome back ❗ [/quote]

                      …thnx 😉

                      …verloren zoon heeft u wel 5 keer gebeld afgelopen week, maar GSM stond precies af 😆

                      pm volgt…

                        hier se, de verloren zoon, welcome back ❗

                          Ik ben gezond jaloers Mich.
                          Wat zijn beide machines toch mooi hé 8)

                            [quote=”kleinekastenteufel”:1e8pn9ez]Oei, wij schrikken hier, “het doek valt”???

                            😮 twisted: 😮 [/quote]

                            => lees: “piyama” 😉

                              Prachtig hoe jij je garage hebt gevuld! 😉 )

                                Heb de 996RS helemaal opgepoetst vorige week…de zwarte vegen eraf (zo goed en zo kwaad mogelijk), de wielen netjes gemaakt, de druppellader er mooi aangehangen en het doek erover…verwacht u aub niet aan een poetsbeurt a la 993S, maar hij staat er mooi opgeblonken bij 😆 8)

                                Dat doek is ook een klein verhaal…een indoor cover van Porsche voor GT3 RS bestaat dus niet 🙄 . ‘k Kon kiezen tussen een GT2 cover of een Cup cover…heb gekozen voor de laatste. Tot dat ik ‘m mocht gaan afhalen, was effe schrikken…Cup cover is ongeveer 2 keer de prijs van een GT2 cover…Weissach onderdeel, Motorsport => $$$$. Drogenbos was gelukkig zo vriendelijk een serieuze geste doen waardoor ik ‘m toch heb gekocht ipv hem te laten weersturen.

                                Om effe terug te blikken op het jaar…het was de moeite…ben ik veel met de GT3 buitengeweest? Nee…heb ik er fun aan gehad? jawel!… het was op privé gebied een bewogen jaar waardoor ik gedwongen was ni teveel trackdays te kunnen doen…de RS is 5 keer uitgeweest (NB Ring GP, NB Norschleife, en 3 x Spa). In september naar Dijon heb ik de ouwe 964RS meegenomen, anders had die arme jongen dit jaar buiten een tripje naar de keuring het zonlicht niet gezien 🙁

                                Het was allemaal niet zo denderend begonnen in april… er waren best wat kosten aan de GT3, meer dan ik verwacht had… bovendien trok hij ook enorm scheef en ik wist niet waaraan het lag. Het probleem van scheeftrekken is uiteindelijk op een intensief dagje bij Vanbeurden gevonden (het was Goede Vrijdag, ik weet het nog)… een paar weken later en een bestelling bij Manthey armer was het euvel verholpen (regelbare drop links was het item dat ik nodig had).
                                Doorheen de weken en trackdays en een tiental uitlijningen is de auto telkens vooruit gaan… koppeling vervangen, sperplaten, 2 roulementen vooraan, 2 sets Pirelli Corsa Racing en een dozijn kleine dingen die ik vergeet geven een idee van wat er dorheen het jaar veranderd is aande GT3.

                                Tot slot tijdens de zomermaanden heb ik de voorste bumper nog laten cleanen zodat ik volgend jaar met stickernr plaat de baan op kan ipv die grote plastic houder. Bumper was vuil en vol steenslag en het was een must om de auto weer proper te zetten.

                                Qua performance is het wel een voltreffer…deze GT3 kan echt hard gaan en is steeds bij de snelste auto’s… het is zelfs zo erg dat in Dijon toen we met de 64RS de baan op waren ik tegen Sylvia zei dat ik precies in slowmotion bezig was…en ze beaamde hetzelfde gevoel!!! . Het heeft me werkelijk effe tijd gekost om aan de 64RS te wennen…nochtans waren bij de snelste van de dag (eentje ging nog 1s per toer rapper, de witte met dambordpatroon enkelen onder jullie wel bekend, maar die zat dan ook alleen in de auto). Ik wil hiermee effe het verschil in snelheid schetsen tussen een GT3 en een 964RS… er is wel degelijk verschil, hoewel daar vaak door die-hard 964RS fans over getwist wordt.

                                Winterslaap ingezet voor de GT3…volgend jaar wacht… zou’m graag es richting Italie meepakken om te tracken (Mugello, Imola)…ook Dijon wil ‘k es GT3’en terwijl Spa vaste stek n°1 zal blijven.

                                  Oei, wij schrikken hier, “het doek valt”???

                                  😮 twisted: 😮

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 56)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.