- Dit onderwerp bevat 56 reacties, 25 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 10 maanden geleden door .
-
Discussie
-
17 december 2008 om 04:36
guys,
het is al een tijdje dat de 996 RS door m’n hoofdje spookt en het zit er eindelijk aan te komen…vorig weekend 2 exemplaren gaan “scouten” in Stuttgart en eentje ervan beviel me dermate dat ik zondag avond meteen een voorschotje heb overgemaakt. Met een beetje geluk kan ik er nu zaterdag om rijden.
Het gaat om een exemplaar met 23.000km, ingeschreven in juni 2004…het gaat niet om een “etat concours”, de auto is wel degelijk gebruikt waarvoor ‘m bedoeld is en heeft wat circuit gezien maar ziet er nog heel mooi uit!!! De neus heeft wat steenslag te verwerken gekregen onder andere en het rood van 2 velgen is wat beschadigd maar niks dat niet onoverkomelijk is. De prijs was meer dan rechtvaardig dus ik heb niet getwijfeld (er stond een ongeduldige wachtende achter me, zodus)
Paar interessante zaken op de RS aanwezig:
– K410 Manthey kit => de bekende tuner aan de Ring heeft een kitje ter beschikking bestaande uit sportuitlaat, 100 cellen kats, spaghetti’s, aanpassing inlaat en chip waardoor het vermogen rondom de 410pk komt te liggen
– KW Gewinde ophanging VarIII
– Chassis afgesteld voor licht track gebruik, doch nog steeds ok voor gewone baanVerder krijg ik er bij verkoop de originele uitlaat, stuur, ophanging en airco bij (airco hebben ze moedwillig verwijderd uit de auto omwille van het circuitgebruik)
paar foto’s:
Bedoeling de auto ook te gebruiken…zondagtrips, Nordschleife, af en toe een trackday…moet allemaal kunnen…een beetje zoals ik de Alpina Z4 gebruikte, want deze ruimt nu plaats voor dit.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.