996 GT3 RS

• Maker
    Discussie
  • guys,

het is al een tijdje dat de 996 RS door m’n hoofdje spookt en het zit er eindelijk aan te komen…vorig weekend 2 exemplaren gaan “scouten” in Stuttgart en eentje ervan beviel me dermate dat ik zondag avond meteen een voorschotje heb overgemaakt. Met een beetje geluk kan ik er nu zaterdag om rijden.

Het gaat om een exemplaar met 23.000km, ingeschreven in juni 2004…het gaat niet om een “etat concours”, de auto is wel degelijk gebruikt waarvoor ‘m bedoeld is en heeft wat circuit gezien maar ziet er nog heel mooi uit!!! De neus heeft wat steenslag te verwerken gekregen onder andere en het rood van 2 velgen is wat beschadigd maar niks dat niet onoverkomelijk is. De prijs was meer dan rechtvaardig dus ik heb niet getwijfeld (er stond een ongeduldige wachtende achter me, zodus)

Paar interessante zaken op de RS aanwezig:

– K410 Manthey kit => de bekende tuner aan de Ring heeft een kitje ter beschikking bestaande uit sportuitlaat, 100 cellen kats, spaghetti’s, aanpassing inlaat en chip waardoor het vermogen rondom de 410pk komt te liggen
    – KW Gewinde ophanging VarIII
    – Chassis afgesteld voor licht track gebruik, doch nog steeds ok voor gewone baan

Verder krijg ik er bij verkoop de originele uitlaat, stuur, ophanging en airco bij (airco hebben ze moedwillig verwijderd uit de auto omwille van het circuitgebruik)

paar foto’s:

Bedoeling de auto ook te gebruiken…zondagtrips, Nordschleife, af en toe een trackday…moet allemaal kunnen…een beetje zoals ik de Alpina Z4 gebruikte, want deze ruimt nu plaats voor dit.

11 reacties aan het bekijken - 46 tot 56 (van in totaal 56)
    • [quote=”MichM3″:1dl6ze2m]thanks guys…leuk om horen…ben razend benieuwd om ‘m aan de tand te voelen, al gaat ‘m wel eerst een paar maand de garage in alvorens buiten te komen…in dit weer heb ik niks aan die wagen, dus effe geduld[/quote]
      Een stoel in uw garage, en maar kijken… Plezier gegarandeerd Mich 😉

Nogmaals proficiat met de wagen, de kleine imperfecties eens onder handen laten nemen en je kan er weer tegenaan..

thanks guys…leuk om horen…ben razend benieuwd om ‘m aan de tand te voelen, al gaat ‘m wel eerst een paar maand de garage in alvorens buiten te komen…in dit weer heb ik niks aan die wagen, dus effe geduld

Mooi 😉 Congrats

Mich!!! Dikke proficiat man!
            Een van m’n all time favourites, de “huidige” GT3’s en dan nog wel een RS!
            Super!!!
            Daar wil ik ooit wel eens mee meerijden 😉

Greetz!

Zo is het Alain .
              Op die leeftijd was ik blij met mijn corsaatje GSI 😆

Mich van harte proficiat met alweer een dikke wagen 😉

Some guys have all the luck. Proficiat !!

WB

Prachtig 😯 !!!!!!!!!!!!!!proficiat en veel plezier!!!!!!!!!!

Sjieke dingen 😯
                    Bij Verellen in Geel staat er ook al een tijd één te koop en telkens ik daar ben moeten ze daarna rond de porsche dweilen 😆

Ja dat is inderdaad niet slecht. Voor de meeste mensen blijft het meestal bij een miniatuurwagentje in de vitrinekast als het over zo’n wagen gaat 😆 . Dikke proficiat met de aanschaf, en geniet er van.

Zeer mooi Mich, proficiat!

Gat-Dammed wat een mooie wagen, kleurcombinatie is erg opvallend en mooi, veel succes en veilige km

11 reacties aan het bekijken - 46 tot 56 (van in totaal 56)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.