996 hardtop muurbevestiging

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen 996 hardtop muurbevestiging

• Maker
    Discussie
  • Nu het weer wat beter wordt 🙂 zou ik de hardtop van mijn 996 cabrio in mijn garage aan de muur willen bevestigen in plaats van naast de wagen op de grond. Heeft er iemand ervaring met dit soort muurbevestiging (veilig en stevig), waar deze eventueel te koop zijn, en kostprijs?
    Thanks.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • mocht je niet inzitten met een ritje naar het oosten, er staat er eentje te koop op iebeej duitsland onder artikelnummer 110520480791
      veiling loopt over 3 dagen af.
      Ik heb voor mijn boxster een OEM trolly en die kan zowel dienen voor een 996 als 986; dus als ik het goed heb is deze ook bruikbaar voor beide modellen.
      suc6 !

Ik heb er nog eentje liggen dat ik had gekocht voor mijn hardtop maar nooit gebruikt ,dit zijn wel gewone ophangbeugels .
        Mag je hebben voor 30 euro.
        Indien je interesse hebt kan ik je steeds foto’s doormailen.
        Groeten

Anoniem

Heb de websites eens bekeken maar er is blijkbaar nergens een muurbevestiging te koop.(Nederlandse stond al niet meer op de site) Plafondoplossing heeft tot gevolg dat ik mijn garageverlichting zal moeten verplaatsen. Ben nogal handig met hout en ga misschien daar maar eens mee aan de slag. Thanks voor de snelle reply.

[quote=”Hasjem”:dy4r5fyq]Nu het weer wat beter wordt 🙂 zou ik de hardtop van mijn 996 cabrio in mijn garage aan de muur willen bevestigen in plaats van naast de wagen op de grond. Heeft er iemand ervaring met dit soort muurbevestiging (veilig en stevig), waar deze eventueel te koop zijn, en kostprijs?
              Thanks.[/quote]
              Te koop bij Porsche op bestelling, is geen muur bevestiging maar plafond bevestiging. Niet goedkoop, rond de 800 € excl btw.
              Je kan een muurbevestiging wel aftermarkt kopen bij Pelicanparts voor 348,50 $. Zij hebben tevens ook een plafond systeem voor 668,00 $.

Je hebt dan ook nog een electrische hardtop lift – http://www.hardtop-lift.info – +- 1000 € + verzendkosten.

En, je kan zoals ik gedaan heb, het ook eenvoudig zelf maken, afgekeken van het originele Porsche systeem heb ik een plafond bevestiging gemaakt die ik nu gebruik voor mijn skibak, 4 ringen in plafond met een sangel katrol systeem, eenvoudig, doeltreffend en vooral goedkoop, amper 20 € en 1 uurtje werk.
              Voor mijn hardtop gebruik ik nu een karretje van Wiesmann omdat ik er de plaats voor heb en dat staat mooi afgedekt in een berging.

Er staat momenteel ook een wandhouder te koop in NL voor 100 euro maar van een Porsche Boxter, ik weet niet of die conform een 996 is, vrees het niet.
              http://autos.tweedehands.net/porsche/wandhouder-hardtop-porsche-boxter.html

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.