deepee schrijft:
Galhund schrijft:
[quote]Kwaliteit interieur 996 … is niet in lijn met wat men mocht verwachten van een Porsche
dat wil ik toch tegenspreken uit eigen ervaring met een 986 met 120 dkm op de teller (= identiek aan een 996 tot aan de slotvanger;-)) mijn volleder interieur in boxsterrood ziet er nog nagelnieuw uit.
van deze goedkope zwarte 996 is zelfs het leder aan de passagierskant beschadigd en in veel slechtere staat dan wat normaal is aan de driversside met die km-stand !
dus ik verdenk eerder de verkoper van dubieuze kwaliteit dan wel het porscheleder :oops:[/quote]
Ik verklaar me nader: ik heb een 2-tal jaar gewerkt in de sector van luxe- en sportwagens en ik heb toen heel wat 996’en zien passeren waarvan de slijtage in het interieur veel erger was dan men zou denken gelet op de km-stand (en dan ging het om wagens met gegarandeerd <150.000 km). Het lijkt me vooral voor te komen bij wagens die gedurende een langere tijd intensief (bv. als daily driver) zijn gebruikt. Het interieur van de 996 is zeer krasgevoelig en het leder op de zijkanten van de zetels slijt snel af en toont nerven.
Als het leder geregeld verzorgd wordt lijkt het wel veel beter te weerstaan (heb zo de slijtagesporen in het interieur van mijn 996TT substantieel weten te verbeteren en de wagen ziet er nu met 103.000 km véél beter uit dan toen ik hem kocht met 72.000 km). Dus een 996 of 986 die bij een echte liefhebber terechtkomt kan er idd nog fantastisch uitzien.
Het valt me op dat dergelijke slijtage bij mijn BMW 5-reeks (E61) helemaal niet het geval is en dat die nu bij 192.000 km qua interieur minder slijtage vertoont dan m'n 996 bij 72.000 km. En die BMW krijgt slechts 1x/jaar een grondige opfrisbeurt binnenin (goede intenties maar te weinig tijd, weet je wel 😉 ). Hetzelfde geldt voor de 993TT van m'n schoonbroer (140.000 km) die minder gebruikssporen heeft dan mijn 996TT en toch nog een paar jaar ouder is.
Conclusie: Als je het interieur van jouw 996 of 986 Boxster toonbaar wil houden moet je er echt wel op letten en tijdig ingrijpen. Het leder moet correct onderhouden worden (zeker opletten met het volleder interieur want het strakke leder op het dashboard en de deuren kan ABSOLUUT NIET tegen vocht (het zuigt het op en begint te golven of trekt in plooien). De 993 en de 997 lijken toch robuuster op dat vlak (maar opmerking voor volleder geldt ook voor deze types).
P.S. Boxterrood volleder interieur in Boxster = zaligheid 😛 Foto'tje?