996 met 97000 km voor 18000

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop 996 met 97000 km voor 18000

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 47)
  • Wim

😆 😆 is een goede tip.

Ik gebruik altijd de blanke ledervoeding van Footlocker schoenen, werkt ook perfect. 😳

het beste HTK middel om de lederen fauteuil van je P te soigneren is reguliere handcrème. wat goed is voor levend leder is ook goed voor gelooid vel. laat voor de huiselijke vrede deze tip niet door je ega lezen.

Anoniem

Hmm, 997 heeft ook last van die lederslijtage hoor , na 63000km en wekelijkse poetsbeurt en regelmatige opfrisbeurten toch al redelijk wat gebruiksporen te zien.
          🙁

Galhund schrijft:

… Boxterrood volleder interieur in Boxster = zaligheid 😛 Foto’tje?

meer gedetailleerd had ik niet direct bij de hand

Attachments:
            • DSC01566-20110708.JPG

deepee schrijft:

Galhund schrijft:
              [quote]Kwaliteit interieur 996 … is niet in lijn met wat men mocht verwachten van een Porsche

dat wil ik toch tegenspreken uit eigen ervaring met een 986 met 120 dkm op de teller (= identiek aan een 996 tot aan de slotvanger;-)) mijn volleder interieur in boxsterrood ziet er nog nagelnieuw uit.
              van deze goedkope zwarte 996 is zelfs het leder aan de passagierskant beschadigd en in veel slechtere staat dan wat normaal is aan de driversside met die km-stand !
              dus ik verdenk eerder de verkoper van dubieuze kwaliteit dan wel het porscheleder :oops:[/quote]

Ik verklaar me nader: ik heb een 2-tal jaar gewerkt in de sector van luxe- en sportwagens en ik heb toen heel wat 996’en zien passeren waarvan de slijtage in het interieur veel erger was dan men zou denken gelet op de km-stand (en dan ging het om wagens met gegarandeerd <150.000 km). Het lijkt me vooral voor te komen bij wagens die gedurende een langere tijd intensief (bv. als daily driver) zijn gebruikt. Het interieur van de 996 is zeer krasgevoelig en het leder op de zijkanten van de zetels slijt snel af en toont nerven.

Als het leder geregeld verzorgd wordt lijkt het wel veel beter te weerstaan (heb zo de slijtagesporen in het interieur van mijn 996TT substantieel weten te verbeteren en de wagen ziet er nu met 103.000 km véél beter uit dan toen ik hem kocht met 72.000 km). Dus een 996 of 986 die bij een echte liefhebber terechtkomt kan er idd nog fantastisch uitzien.

Het valt me op dat dergelijke slijtage bij mijn BMW 5-reeks (E61) helemaal niet het geval is en dat die nu bij 192.000 km qua interieur minder slijtage vertoont dan m'n 996 bij 72.000 km. En die BMW krijgt slechts 1x/jaar een grondige opfrisbeurt binnenin (goede intenties maar te weinig tijd, weet je wel 😉 ). Hetzelfde geldt voor de 993TT van m'n schoonbroer (140.000 km) die minder gebruikssporen heeft dan mijn 996TT en toch nog een paar jaar ouder is.

Conclusie: Als je het interieur van jouw 996 of 986 Boxster toonbaar wil houden moet je er echt wel op letten en tijdig ingrijpen. Het leder moet correct onderhouden worden (zeker opletten met het volleder interieur want het strakke leder op het dashboard en de deuren kan ABSOLUUT NIET tegen vocht (het zuigt het op en begint te golven of trekt in plooien). De 993 en de 997 lijken toch robuuster op dat vlak (maar opmerking voor volleder geldt ook voor deze types).

P.S. Boxterrood volleder interieur in Boxster = zaligheid 😛 Foto'tje?

persoonlijke slechte ervaring dan?

Ik ga er geen boekje over open doen maar ik kan maar één raad geven : DAAR WEGBIJVEN ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗

Galhund schrijft:

Kwaliteit interieur 996 … is niet in lijn met wat men mocht verwachten van een Porsche

dat wil ik toch tegenspreken uit eigen ervaring met een 986 met 120 dkm op de teller (= identiek aan een 996 tot aan de slotvanger;-)) mijn volleder interieur in boxsterrood ziet er nog nagelnieuw uit.
                    van deze goedkope zwarte 996 is zelfs het leder aan de passagierskant beschadigd en in veel slechtere staat dan wat normaal is aan de driversside met die km-stand !
                    dus ik verdenk eerder de verkoper van dubieuze kwaliteit dan wel het porscheleder 😳

Anoniem

Kan zijn, maar mijn leder ziet er na 120,000 km nog splinternieuw uit hoor. Op de foto (maar het blijft natuurlijk een foto) lijkt het leder in deze wagen veel meer afgesleten te zijn. ‘k Heb dus toch mijn twijfels over de km’s.

Kwaliteit interieur 996 <> interieur 993! Leder en plastics van 996 zijn duidelijk inferieur, jammer genoeg. Dus slijtvastheid is niet in lijn met wat men mocht verwachten van een Porsche… dus hier geef ik toch voordeel van de twijfel…

Wim

Kontendraaier en zweethandjes misschien. 😉

je hebt van die mensen die ontzettend nerveus worden in een Porsche. 😆

ik vind het ook een scherpe prijs, maar afgaande op de foto’s vind ik dat stuur en zetel me toch intensiever gebruik voorstellen dan 97000km ? Maar dat is puur gebaseerd op wat ik op de foto’s zie, mss best eens ter plaatse goed gaan keuren voor we daarover verder bomen …

het betreft hier geen dealer maar een broker die louter handelt in jonge occasies. de EBIT op de omzet van 10 auto’s met een heel kleine marge is even groot dan de verkoop van één met een heel grote marge. alleen is het eerste gemakkelijker te doen. iets voor weinig kopen en voor veel verkopen is eerder uitzondering dan regel. je kan dan al dag en nacht op de loer liggen voor koopjes. maar bij de minste tegenslag of onvoorziene uitgaven, ben je volgens mij nog altijd beter af met volumeverkoop.

911-lover schrijft:

Nice , helaas heb ik pas binnen 4 maandjes een andere daily nodig .
                                Dan zal ze wel weg zijn aan die prijs .

Niet wanhopen. Hij staat blijkbaar nog te koop. Nog 3 maand te gaan? 😉

rjf

Voor ne retail 18K ok (heb er zelf 6 maand geleden ene aangeboden gekregen rond die prijs). Maar 18K voor een dealer auto (die er vette marge op neemt) lijkt me wel héél scherp.

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 47)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.