996 TT

  • Maker
    Discussie
  • Zijn er bepaalde dingen waar op gelet moet worden voor de eventuele aanschaf van een 996 Turbo? Bepaalde bekende mankementen?

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 37)
    • Ik zou in Duitsland voor een 996TT gaan zien daar staan er honderden te koop,ik heb de mijne ook in Duitsland gekocht en nog nooit één probleem gehad en ik heb hem nu ongeveer 2.5 jaar
      Dat de turbo’s moeten vervangen worden op 90000km heb ik nog nooit gehoord maar erg is dat zeker niet want dan kan je de originele laten uitfrezen en ineens een groter compressorwiel erin laten steken,kostprijs rond de 1000 euro voor de 2 en een pakje pk’s erbij.Verbruik moet je rekenen rond de 16.5 liter gemiddeld.Nog een chiptuning erbij (kostprijs 350 euro) en je hebt rond de 560pk.

        Aan je wisseling van wagens te zien en welke wagens en dat gecombineerd met je leeftijd mag je niet klagen denk ik zo 😉

          [quote=”_Jo_”:ih2u5uuo]Je bedoelt : Iemand die nog een informaticus zoekt en ongelooflijk veel betaald.[/quote]

          Die mogen ook, maar een eerlijke verloning is ook goed 🙂

            [quote=”Daggie”:1deo1pjj]Ik zou sparen voor een 997 GT3 RS … maar ik vrees dat het nog vreselijk lang sparen is 🙂

            Iemand die nog een informaticus zoekt? 🙂 [/quote]

            Je bedoelt : Iemand die nog een informaticus zoekt en ongelooflijk veel betaald.

              Ik zou sparen voor een 997 GT3 RS … maar ik vrees dat het nog vreselijk lang sparen is 🙂

              Iemand die nog een informaticus zoekt? 🙂

                Wijze beslissing Daggie! Er komen nog genoeg leuke wagens langst. 😉

                  Ik ben er naar gaan kijken .. auto is volledig herspoten .. Volgens de verkoper owv. hagelschade. Hij heeft mij daar ook foto’s van doorgestuurd, maar ik kan moeilijk hagelschade zien op de foto’s. De bumpers staan er niet meer op, maar ik kan wel geen andere schade zien op de wagen, dus dat van die hagelschade kan wel kloppen.

                  Hij heeft wel een gebarsten achterlicht en er zit vocht in de koplampen… maar ik zou een nieuw achterlicht krijgen.

                  Hij heeft ook een mini blutsje in de deur en een kras op de achterspoiler (die niet herspoten is)

                  Maar ik denk dat het geen goeie beslissing is om mijn nieuwe Cayman weg te doen voor een oude 996 TT. Het interieur is echt een hele grote stap achteruit .. zeker omdat de 996 TT geen GPS heeft, de stoelen hun 85.000 km’s niet kunnen verstoppen, … Ik zal hem nog maar eventjes houden…

                  (hij had zogezegd ook een 450pk-kit zonder papieren …)

                  ken

                    ah Daggie dan mss binnen een 996 turbo 🙂 sjiiieeeek

                    Anoniem

                      [quote=”jokke”:3pkdwj9m]Zo te zien op de website van RAES-racing is de 993 biturbo die er al sinds lange tijd te koop stond ook verkocht.[/quote]
                      Die heeft er idd heel lang gestaan, was een Viola. Ik ben er verleden jaar naar gaan kijken. Je had die velgen moeten zien, was alsof ze er met een verfborstel hadden opgezeten. Commentaar van de verkoper : “Na zoveel km is het normaal dat de velgen zo beschadigd zijn”. Wat een lulkoek. Verder zat er zogezegd een 450-pk kit op. Zonder bewijs natuurlijk dus. De voorruit had last van een waas wat wil zeggen dat de ruit reeds vervangen werd (geen probleem natuurlijk) maar ze niet vervangen werd zoals het hoort. En zo waren er nog wel wat punten. En daar vroeg hij dan 55K voor. Voor maximum 45K zou ik hem hebben meegenomen. Meer was deze wagen m.i. niet waard.

                        [quote=”chris_lbr”:8lwwjod2][quote=”Daggie”:8lwwjod2]Naar deze ga ik eens koekeloeren: http://www.raesracing.be/carlist.aspx?cartype_id=1002 [/quote]
                        Wegblijven bij Raes-racing ! Die kerel lult er gewoon op los om bepaalde mankementen van een wagen goed te praten. Ik weet dat deze winkel vroeger heel goed was maar sinds hij werd overgenomen (de nieuwe eigenaar heeft de naam Raes-racing wel behouden) is de kwaliteit van de aangeboden wagens sterk naar beneden gegaan + dat hij duur is.[/quote]

                        Zo te zien op de website van RAES-racing is de 993 biturbo die er al sinds lange tijd te koop stond ook verkocht.
                        Mijn 993 (overigens nog altijd te koop) komt van de echte RAES (Cyriel)racing.Aangekocht in 1998 voor een correcte prijs.
                        De 993 moet niet echt dringend weg omdat ik voorlopig toch nog geen 993 TT in het vizier heb sinds de 993TT van Cokelaere in Ingelmunster niet meer verkocht wordt.Nochtans staat hij nog altijd geadverteerd als te koop op zijn website. http://www.garage-cokelaere.be

                          [quote=”Daggie”:190mk1ha]…ik zal het goedmaken door eens mee te rijden met de RS .. 😉 [/quote]

                          …ha, da’s al een goed begin 😆 😉

                            Bij raesracing ben ik ook gaan zien achter de 996 4S en de turbo. Beiden stonden me wel aan. Voor de turbo ben ik uiteindelijk drie keer gaan zien. Gast is volgens mij wel vrij correct. Na met een mechanieker van een porschegarage over een turbo gepraat te hebben ik dan maar voor een 4S gekozen. De turbo bij raesracing heeft ook heel weining steenslag in verhouding met de kilometers, dus volgens mij zeker herspoten.
                            Er staat één heel mooie, de donkerblauwe 993. Die is volgens mij correct en misschien zijn prijs wel waard (maar mijn centen zijn ook op 😥 )

                            NIET met een 996 turbo gaan rijden!!! Want dan zijt ge meteen verkocht 😈

                              Hij heeft een, door Porsche, ingevuld OHB, dus ik kan zien hoe het zit met de turbos. En anders wijs ik hem er op.

                              Maar ik ben altijd heel erg voorzichtig als ik naar auto’s gaan kijken. Heb in een ver verleden nog in de autohandel gewerkt en sindsdien vertrouw ik geen enkele autohandelaar nog …

                              MichM3: die was 10 000 Eur duurder, en ik heb nog steeds het geduld van een 10 maand zwangere vrouw … maar ik had misschien moeten luisteren, ik zal het goedmaken door eens mee te rijden met de RS .. 😉

                              Anoniem

                                [quote=”chris_lbr”:vo74pqn1][quote=”Daggie”:vo74pqn1]Naar deze ga ik eens koekeloeren: http://www.raesracing.be/carlist.aspx?cartype_id=1002 [/quote]
                                Wegblijven bij Raes-racing ! Die kerel lult er gewoon op los om bepaalde mankementen van een wagen goed te praten. Ik weet dat deze winkel vroeger heel goed was maar sinds hij werd overgenomen (de nieuwe eigenaar heeft de naam Raes-racing wel behouden) is de kwaliteit van de aangeboden wagens sterk naar beneden gegaan + dat hij duur is.[/quote]
                                Hij foefelt, in tegenstelling tot anderen, blijkbaar toch niet aan de kilometers aangezien hij een 964 te koop heeft staan met 320.000 kms

                                Anoniem

                                  [quote=”Daggie”:3twjie73]Naar deze ga ik eens koekeloeren: http://www.raesracing.be/carlist.aspx?cartype_id=1002 [/quote]
                                  Wegblijven bij Raes-racing ! Die kerel lult er gewoon op los om bepaalde mankementen van een wagen goed te praten. Ik weet dat deze winkel vroeger heel goed was maar sinds hij werd overgenomen (de nieuwe eigenaar heeft de naam Raes-racing wel behouden) is de kwaliteit van de aangeboden wagens sterk naar beneden gegaan + dat hij duur is.

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 37)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.