996 turbo: 1 week enkel voor forummers!

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop 996 turbo: 1 week enkel voor forummers!

• Maker
    Discussie

• porschky
    Deelnemer

zoals reeds aangekondigd: de eerder ongeplande komst van een derde kindje noodzaakt me tot enkele rationele beslissingen om alles financieel draagbaar te houden! Dus de 996 Turbo die ik amper vorig jaar kocht, zal helaas dienen te gaan… 😕
      Het is een modeljaar 2001, Arctic Silber met volleder Metropool blauw. Het is een Belgische wagen, met onderhoudsboekje, en heeft bovenop de rijkelijke Turbo-standaarduitrusting 13 fabrieksopties, waaronder extra CD-lader in de koffer, verwarmde zetels, Tiptronic, enz enz… De auto heeft momenteel 190.000 km, maar heeft aan 162.000 km, vlak voor ik hem kocht, bij garage Luc De Vos (Ieper, 057/202 250) een motorrevisie van liefst 12000 euro gehad! De motor zou dus zeker nog in uitstekende staat dienen te zijn. Bij de laatste onderhoud bij 172.000 werden ook de remschijven en de benzinepomp vervangen. Ik bezit tevens van die garage een overzicht van alle uitgevoerde onderhoudswerken.
      Ikzelf heb de auto gekocht bij DCT. Heb toen nog via hen voor 3000 euro alle steenslag laten wegspuiten, een nieuwe onderspoiler laten steken en de 4 velgen laten herdoen. Nadien heb ik nog bij OPC Knokke een nieuw contactslot laten steken, alsook een nieuw sluitsysteem van de middenconsole, en de middenconsole in de wagenkleur gespoten. Er zitten momenteel ook nieuwe banden op. De wagen zoals bij nu staat zal mij bij de 40.000 euro gekost hebben. Ik bied hem nu één week exclusief op ons forum aan, aan de speciale prijs van 32000 euro! Deze prijs geldt enkel voor onze forumleden, nadien gaat hij op het internet aan een hogere vraagprijs… Lager kan ik niet gaan, of ik geraak niet uit de kosten met de bank en de belastingen, want aangezien deze auto op mijn zaak staat, zal ik er ook belasting moeten op betalen! De wagen is bekend bij veel andere leden en moderatoren, ik denk dat dit voor dit geld een zeer mooie wagen is, die m.i. ook technisch goed staat dankzij die dure revisie…
      996turbo003.jpg

996turbo005.jpg

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
      • tja, dan geeft een mens eens zijn inschrijvingsbewijs af aan de maker van die nummerplaat om er zeker van te zijn dat hij het goed heeft, en dan heb je dat… Eerlijk gezegd heb ik het bij het ophalen en opkleven niet opgemerkt, vermoedelijk omdat ik deze nieuwe nummerplaat zelf amper kende. Had mijn ‘oudere’ nummerplaat die ik al langer had verkeerd gemaakt geweest, het zou mij veel sneler opgevallen zijn… En nu… doet het er niet langer toe… 😐

AKL… of moest het ALK zijn… Ooh, doet er niet toe, doe maar iets :first:

PB

tsssS foefelaar. :happy:

[quote=”Gette” post=102541]Doet er even niet toe maar de letters van uw voorste nummerplaat zijn precies even hard verschoten [/quote]

Lol! 8)
              Dafuq? :wtf:

Doet er even niet toe maar de letters van uw voorste nummerplaat zijn precies even hard verschoten als de rest hier bij het horen van de verkoop van uw machien…

Ik herken uw situatie zeer goed, heb ook iets dergelijks meegemaakt. Op het moment zelf een zware dobber, maar eens ze der zijn stelt het niets meer voor. Kinderen en gezondheid gaan voor alles in het leven !

Veel succes met de verkoop, ik kan mij moeilijk inbeelden dat je lang gaat blijven zitten met zo een wagen !

Geert.

. derde kindje…

[IMG]http://i48.tinypic.com/209k8d1.gif[/IMG]

de 996 Turbo die ik amper vorig jaar kocht, zal helaas dienen te gaan…

[IMG]http://i48.tinypic.com/mb3epu.gif[/IMG]

tja, het lijkt inderdaad wel of de verkoop van tweedehandsauto’s geheel op zijn gat zit. De Q7 waar ik naar gaan kijken ben als mogelijke vervanging van de daily en de Porsche is nu ook opeens al met 2000 euro naar beneden gegaan bij de verkoper, omdat hij blijft staan… en aangezien ik regelmatig bepaalde websites van autoverkopers bekijk, zie ik veel auto’s die maar blijven staan, en die steeds maar in prijs blijven dalen…
                    en toch denk ik, als men schappelijk en realistisch is met zijn prijszetting, dat het toch zou moeten lukken…

Anderzijds zou het wel redelijk straf zijn geweest op 1 weekje uw turbo verkocht te hebben. Niet ver van mijn deur staat een mooie 997 turbo al maaaanden te koop, en het ligt niet aan de vraagprijs.

Als je een verkoop in concessie doet, wordt er dan geen volledig verslag van de wagen opgemaakt, met vermelding van km-stand en de krasjes e.d ? (een beetje zoals je een huurauto ophaalt) Natuurlijk gaat het er losjes aan toe als je via een “vriend / kennis” verkoopt.

helaas Bart, noppes… We gaan dus beginnen rondkijken naar andere media om hem te koop te stellen, en eventueel zoeken naar een verkoper die hem te koop wil stellen op commissie, zodat hij ‘zichtbaarder’ staat. Maar ik vertrouw ook niet langer eender wie: heb destijds een Porsche van me te koop gesteld bij een ‘vriend’ die in tweedehandsauto’s deed… om achteraf te mogen horen via via dat hij er achter mijn rug in het weekend mee uitging, aan verschillende dancings gezien was alwaar hij met rokende banden vertrok, en er uiteindelijk zelfs een licht ongeval mee gehad heeft… (uit de bocht gegaan en de stoep geraakt!). Dus liever serieuze mensen deze keer… :sarcastisch
                        Als de auto trouwens niet meer op mijn oprit zou staan, zou ik ook wat kunnen beginnen wennen aan het idee dat hij er niet langer meer zou zijn… want het is toch niet leuk om een dergelijke auto te moeten wegdoen

@Porscky ,heb je al respons gekregen .

@Pieters: die dode melkboer die nu in de kofferruimte vooraan ligt…

A man’s got to do….

Veel succes met de verkoop man.
                              Nu de mijne al bijna 2 maanden te koop staat, slaat de twijfel toch vaak toe om’m te houden, misschien verandert dat bij jou ook nog wel (constant).

Anderzijds: 3de portie geluk 😀

ps: Wie is de vader? :mrgreen:

jammer dat hij weg moet, al enkele keren gezien 😥 , en is in prachtige staat

🙁

Jammer!!! Maar soms gaat de logica boven alles!!! Veel succes met de verkoop.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.