996 turbo: 1 week enkel voor forummers!

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop 996 turbo: 1 week enkel voor forummers!

• Maker
    Discussie

• porschky
    Deelnemer

zoals reeds aangekondigd: de eerder ongeplande komst van een derde kindje noodzaakt me tot enkele rationele beslissingen om alles financieel draagbaar te houden! Dus de 996 Turbo die ik amper vorig jaar kocht, zal helaas dienen te gaan… 😕
      Het is een modeljaar 2001, Arctic Silber met volleder Metropool blauw. Het is een Belgische wagen, met onderhoudsboekje, en heeft bovenop de rijkelijke Turbo-standaarduitrusting 13 fabrieksopties, waaronder extra CD-lader in de koffer, verwarmde zetels, Tiptronic, enz enz… De auto heeft momenteel 190.000 km, maar heeft aan 162.000 km, vlak voor ik hem kocht, bij garage Luc De Vos (Ieper, 057/202 250) een motorrevisie van liefst 12000 euro gehad! De motor zou dus zeker nog in uitstekende staat dienen te zijn. Bij de laatste onderhoud bij 172.000 werden ook de remschijven en de benzinepomp vervangen. Ik bezit tevens van die garage een overzicht van alle uitgevoerde onderhoudswerken.
      Ikzelf heb de auto gekocht bij DCT. Heb toen nog via hen voor 3000 euro alle steenslag laten wegspuiten, een nieuwe onderspoiler laten steken en de 4 velgen laten herdoen. Nadien heb ik nog bij OPC Knokke een nieuw contactslot laten steken, alsook een nieuw sluitsysteem van de middenconsole, en de middenconsole in de wagenkleur gespoten. Er zitten momenteel ook nieuwe banden op. De wagen zoals bij nu staat zal mij bij de 40.000 euro gekost hebben. Ik bied hem nu één week exclusief op ons forum aan, aan de speciale prijs van 32000 euro! Deze prijs geldt enkel voor onze forumleden, nadien gaat hij op het internet aan een hogere vraagprijs… Lager kan ik niet gaan, of ik geraak niet uit de kosten met de bank en de belastingen, want aangezien deze auto op mijn zaak staat, zal ik er ook belasting moeten op betalen! De wagen is bekend bij veel andere leden en moderatoren, ik denk dat dit voor dit geld een zeer mooie wagen is, die m.i. ook technisch goed staat dankzij die dure revisie…
      996turbo003.jpg

996turbo005.jpg

7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
      • Porschky ,ik was al enige tijd op de hoogte van je plannen .
        Hoopte steeds dat het maar overwegingen waren . 😥
        Veel succes met de verkoop .

tja, mixed feelings indeed… Ik had gehoopt deze wagen echt te kunnen houden, en was ook nog heel wat van plan met die wagen… maar het leven heeft zo van die surprises in petto soms… Door de slechte gezondheidstoestand van mijn vader ziet mijn moeder het niet langer zitten om één dag in de week de kinderen op te vangen, dus zijn we geheel aangewezen op onthaalmoeders! Voor de tweede, die vandaag 11 maand geworden is, betalen we tegen de 600 euro per maand! Van Kind en Gezin krijgen we 2 euro (!)per dag korting op de derde als we twee kinderen gelijktijdig bij de onthaalmoeder moeten doen! Reken dus maar uit hoeveel we de komende jaren gaan moeten betalen, samen met het schoolgeld en geld voor de naschoolse opvang van de oudste! Dit is financieel niet meer haalbaar… En daarbovenop kom ik tot de vaststelling dat mijn 525 Touring, eens er twee van die grote kinderstoelen achteraan zitten, amper nog plaats biedt voor de oudste… dus mag ik nog eens naar een andere daily uitkijken ook…!
          Dus nee, echt superleuk is het niet om deze wagen weg te doen, maar ik doe hem liever aan een mooie prijs weg aan een forumlid, dan aan een of andere opkoper… Heb me vrijdag weer genoeg staan opwinden in de zever van de verkoper van een tweedehands Q7 7-zitter waar ik naar ging gaan kijken, om de overnameprijs op de Turbo te drukken. Dan komen ze af dat “een wagen met 190.000 km niet meer te verkopen is”… terwijl je daar wel komt kijken voor een Q7 met 170.000 km!! How dumb can you be…?

Leven gaat altijd voor “blik” ❗

Maar je bent behoorlijk van slag:forummers 😉

😐

[IMG]http://i1114.photobucket.com/albums/k540/ROCCO_993/IMG_1113.jpg[/IMG]

[IMG]http://i1114.photobucket.com/albums/k540/ROCCO_993/Porsche%20real%20life%20cafe%20Oostende%2023%20oktober%202011/IMG_1154.jpg[/IMG]

succes ermee Porschky

Ken de wagen niet maar zo te lezen en te zien in onberispelijke staat.
                  Knappe wagen, en wens je veel geluk met de verkoop ervan (met pijn in het hart denk ik)!

996turbo006.jpg

996turbo007.jpg

996turbo008.jpg

7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.