996 turbo cabriolet: graag jullie mening

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 996 turbo cabriolet: graag jullie mening

  • Maker
    Discussie
  • Wat vinden jullie van deze ?

    http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/273434052?asrc=st|s

    Iemand die de wagen kent ? (komt uit Nederland)
    Ik ben gisteren eens gaan kijken en hij ziet er perfect uit (niet op de brug gezet) al vind ik de prijs aan de hoge kant.
    Wel volledig onderhoudsboekje en bijgevoegde (recente) facturen.

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • Ik heb de 996 Turbo Cabrio van vanBerghe ook in het vizier, ben heel benieuwd waarom u afgehaakt bent. Ziet er op de foto’s toch erg goed uit, papieren lijken ook in orde. Wellicht wilt u wat info doorsturen. Alvast bedankt.

        @ JV : ff off topic : heb zelfs 2 Lotus Esprit’s gehad, met grote tevredenheid, echter wel zeer delicate wagens (en tegenwoordig kosten de onderdelen als goud) ; heb nu een Noble M12 in de plaats, en heb daar ABSOLUUT geen spijt van : Ford mechaniek, onderdelen erg makkelijk te verkrijgen, betrouwbaar, behoorlijk comfortabel, en veeeeeeeeeeeeeeel sneller dan een Esprit 🙂 !

        Vond een Esprit altijd behoorlijk ‘giftig’, is niet een wagen die je gemakklijk kunt beheersen, in dat opzicht is een Noble een STUk gemakkelijker, veel meer feedback, etc ! Rijdt zoals een Lotus Exige 🙂

        Al neem ik vaker de 996, die is toch een heel stuk praktischer 😉 !

          Ik ben al een tijdje achter een 997TT-GT3 (MKII)/Ferrari F430-458/Lambo gallardo .. aan het rond kijken en BIV is steeds 5000 tot meestal 10.000 euro. Vadertje Staat moet nu eenmaal centen hebben 👿 En dat krijg ik thuis dus niet verkocht. Enkel mijn zoon ziet dat allemaal zitten maar de twee vrouwen in huis dus niet (vooral de jongste wil dan liever een zwembad hebben). Enige iets goedkoper alternatief is een 991(S). Of Z-platen vast krijgen maar dat is dan weer een berg administratie,vestigingsattest en nog wat allerhande ellende. Ik dacht even aan een “vervangwagen”, maar verzekeringsmakelaar raadt dit ten stelligste af. Iets wat enkele jaren geleden nog als normaal werd beschouwd en ik mijn nummerplaat op dure wagens hing en er enkele dagen kon mee rond rijden.

          Alternatief is oudere 911 (964) of oudere Ferrari op O-platen. Maar die prijzen zijn dan weer zo absurd aan het worden :what:
          En de woorden Lotus Esprit = weeral thuis beeld zonder klank (model is vroeger al in de familie geweest en blijft -mits enkele optische aanpassingen- een bangelijke wagen).

            Kan dit dat ik rond de 10.000 euro BIV zit voor zo’n wagens ?? 😯 (via de tool van Belastingsportaal Vlaanderen)

              Deze middag advies gekregen via pm waarvoor mijn oprechte dank !
              –> dit wordt volgend jaar weer een forumdonatie van mijnen ‘t wege :salut:
              (echt super dat hier zo’n mensen meelezen en reageren op dit forum)

              Ondertussen kijk ik op mijn gemak wat verder… 996… turbo… cabriolet… S (als het even kan)
              http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/273455439?asrc=st|as :coolness:

                Niet dat het een auto voor mij is maar ik zou een 996 Turbo niet ‘gewoon een 996’ noemen. Het feit dat de motor gebaseerd is op de Mezger voorgangers maakt dat ie op zijn minst al niet dezelfde veel beschreven ‘aandachtspunten’ heeft als de atmosferische modellen…
                Dat neemt toch 1 smet op het blazoen van deze generatie weg…

                  Sinds ik de 993 cabrio heb vind ik voor mij (en mijn vrouw) ‘cabrio’ een must.
                  De 997 van AE vind ik een prachtige wagen (en is idd wel mooier) maar ‘te nieuw’ voor mij en mss wel minder waardevast dan de 996.

                  PB

                    Naar wat ik lees op diverse fora is de 996T cab een interessante “belegging”.

                      http://www.aecars.be/nl/detail_porsche-911—997-turbo-coupe-mk2—pdk—xenon—gps—leder—turbo-zetels—bose-soundsystem—46946-km—-3-2008—belgian-car-basaltzwart-metallic-_2570.aspx
                      Wel wat duurder en geen cabrio maar 1000X mooier. Vind ik toch.
                      996 TT cabrio is volgens mij veel te hoog geprijsd (blijft “maar” een 996 model, ondanks ik er ook ooit mee heb gereden).

                        Mooie wagen, maar de prijs is inderdaad aan de hoge kant vind ik.
                        Ik weet een 997 turbo staan bij een particulier (weliswaar geen cabrio) met 85000km voor 46k. Dan zou ik weten wat kiezen…

                      10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.