996 Turbo gestolen

Home Forum Stel jezelf even voor ! 996 Turbo gestolen

• Maker
    Discussie

• Daniel
    Deelnemer

Excuses voor het niet voorstellen. Is niet mijn gebruik, maar ik lees al een tijdje mee op het forum.

Korte voorstelling dan 🙂 Mijn naam is Daniel en ik woon in Limburg, ben 42jr en single. Sinds 2011 heb ik het porschevirus te pakken en ben met een mooie zilvergrijze (seal grey) 996 Turbo uit 2001 als eerste voiture natuurlijk erg gezegend. Wat een machine zeg :driver: . Ik geniet er met volle teugen van en rijd er ongeveer 5-6k per jaar mee. Heerlijke trips door de Eiffel, Ardennen, Zwitserse Alpen (o.a. Sustenpass en Stelvio :mrgreen: ). Bolide is verder mooi origineel met zwart interieur en mooie 18-duims velgen. Vorig jaar een mooie speciale poetsbeurt laten geven en hij is weer als nieuw. Tijdloos model :first:

UPDATE on carjacking… :happydance: :happydance: :happydance: Vanmiddag telefoon gekregen van de politie en alarmcentrale. M’n Porsche is terecht!!!

Gelukkig niet uitgebrand of pert total. Thanks to een goed alarm systeem met ‘blokkering op afstand’ en GPS-tracking! Ik heb ‘m nog niet mogen zien (moet nog nader op sporen onderzocht worden), maar hij schijnt niet (fors?) beschadigd te zijn geweest. Ik laat er sowieso een (schade-)expert naar kijken, want god-weet-hoe die gasten erin gereden hebben (gedurende meerdere uren)… Volgens een buurman zijn ze vol gas met koude motor weggescheurd toen de wagen gestolen werd… E.e.a. zal wel door de dealer uitgelezen kunnen worden neem ik aan.

Een goeie verzekering en alarmsysteem is dus een must bij dit soort speciallekes. Dan weet je ineens weer waar die jaarpremie voor bedoeld zijn. Toch ga ik nog eens kijken naar een systeem waarbij de wagen wat eerder geblokkeerd wordt (na 200m bijv 😀 ).

Iemand ervaring hiermee hoe dit beoordeeld wordt? Ik bedoel als er volle bak mee geknald is, kan dit veel (interne) schade hebben voor koppeling, remmen, banden, aandrijflijn, turbo, etc…?

Nogmaals thanks voor het meedenken en voor het medeleven 😀

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
      • [quote=”bramm” post=228542]Goed dat de wagen snel is terug gevonden! Wel ff verschieten als je merkt dat uw wagen weg is 🙁 … Hebben ze hem uit uw garage komen halen of stond hij ergens naast een rijweg?[/quote]

Inderdaad je schrikt enorm. Porsche is via home-jacking uit de garage weggehaald. Ik was zelf toen niet thuis. Weinig tegen te doen, anders dan een goed alarmsysteem met gps en blokkering op afstand.

Goed dat de wagen snel is terug gevonden! Wel ff verschieten als je merkt dat uw wagen weg is 🙁 … Hebben ze hem uit uw garage komen halen of stond hij ergens naast een rijweg?

[quote=”peter993″ post=227322]Vandaag mailtje ontvangen van de kabinetsmedewerker van Turtelboom met de mededeling dat hij de zaak met de Vlaamse Belastingdienst zal onderzoeken. Zolang er leven is, is er hoop …[/quote]

mss toch ook eens een paar mails wagen om te voorkomen dat je door deze diefstal onderworpen wordt aan de verhoogde verkeersbelasting anno 2016 💡

[quote=”hioctane102″ post=228224]Indien geen gepersonaliseerde plaat zou ik in uw plaats zelfs gewoon een nieuwe aanvragen.[/quote]

Het kenteken is blijkbaar direct bij/na de diefstal-melding geschrapt. Blijkbaar standaard… Ik moet dus sowieso een nieuw kenteken en platen aanvragen.

Misschien te timen met het uitkomen van 1-POR-911 :D. Met zou vanochtend op 1-NDX… zitten (bron: https://raspi-cam.be/div/). Even in de gaten houden, want het gaat hard richting de P…

XXX

Welkom. Succes met het terug ophalen van de wagen :up:

Das pas goed nieuws, hopelijk staat hij snel terug voor je eigen voordeur

Ive

Welkom op het forum, en idd: eind goed al goed :respect2:

[quote=”Danoo” post=228218]… Toch ga ik nog eens kijken naar een systeem waarbij de wagen wat eerder geblokkeerd wordt (na 200m bijv 😀 ).[/quote]

Met de antieke carburateurs vroeger was dat heel envoudig. stroomtoevoer naar de benzinepomp onderbreken; dan kon je starten en wegrijden maar zodra de vlotterkamer leeg was …. puf puf puf en stil.

super dat dit niet altijd slecht afloopt!

Eind goed al goed zeggen ze hier , ik zou nog niet panikeren over de opgenoemde schade . Goed is dit nooit voor een motor maar die kunnen toch wel iets hebben hoor . En ik zou er ook een startonderbreker laten op plaatsen is inderdaad weer moeilijker om er mee weg te komen .
                          In alle geval welkom op het P forum .

[quote=”hioctane102″ post=228224]
                            TIP 💡 Laat bij de politie de registratie als gestolen ASAP ongedaan maken. Hoe langer dit duurt, in des te meer systemen (ook in het buitenland) staat de diefstal op NR-plaat geregistreerd. Indien geen gepersonaliseerde plaat zou ik in uw plaats zelfs gewoon een nieuwe aanvragen. Dit duurt maar een paar dagen en intussen is het sporenonderzoek op je turbo hopelijk ook klaar.[/quote]

Thanks voor de tip. Ik ben gistermiddag bij de politie geweest (ergens) in Wallonië die de wagen gevonden hebben en via een bergingsdienst aldaar veiliggesteld hebben. Ik mag toch aannemen dat zij de wagen inmiddels als niet-meer gestolen registreren? Ik ben nl als rechtmatige eigenaar geïdentificeerd. Ze gaven al aan dat de auto na het sporenonderzoek aan mij vrijgegeven zal worden. Ik ga morgen sowieso nog even langs bij de politie in m’n dorp. Ik heb geen gepersonaliseerde plaat.

Ik ben overigens gisteren ook even bij het bergingsbedrijf langsgegaan, mar ik kreeg het voertuig niet (eens) te zien… dit kon enkel met de politie erbij. Vriendelijke dame gaf wel aan dat er volgens haar niet veel aan leek te zijn. Geeft toch wel een beetje een veilig gevoel 😀

[quote=”PM” post=228239]Waarom geen verborgen startonderbreker plaatsen op zo’n wagen? Koste mij 100 euro. Ze rijden onmogelijk mijn garage uit (tenzij op een takelwagen 🙂 )[/quote]

Inderdaad zeker te overwegen!

Welkom! Dramatische binnenkomst, hopelijk kan je het goede nieuws volledig afronden zonder een kater door schade!

PM

Waarom geen verborgen startonderbreker plaatsen op zo’n wagen? Koste mij 100 euro. Ze rijden onmogelijk mijn garage uit (tenzij op een takelwagen 🙂 )

Das goed nieuws :up:
                                    Nogmaals welkom!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.