- Dit onderwerp bevat 24 reacties, 19 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 9 maanden geleden door .
-
Discussie
-
31 januari 2016 om 03:25
Excuses voor het niet voorstellen. Is niet mijn gebruik, maar ik lees al een tijdje mee op het forum.
Korte voorstelling dan 🙂 Mijn naam is Daniel en ik woon in Limburg, ben 42jr en single. Sinds 2011 heb ik het porschevirus te pakken en ben met een mooie zilvergrijze (seal grey) 996 Turbo uit 2001 als eerste voiture natuurlijk erg gezegend. Wat een machine zeg :driver: . Ik geniet er met volle teugen van en rijd er ongeveer 5-6k per jaar mee. Heerlijke trips door de Eiffel, Ardennen, Zwitserse Alpen (o.a. Sustenpass en Stelvio ). Bolide is verder mooi origineel met zwart interieur en mooie 18-duims velgen. Vorig jaar een mooie speciale poetsbeurt laten geven en hij is weer als nieuw. Tijdloos model :first:
UPDATE on carjacking… :happydance: :happydance: :happydance: Vanmiddag telefoon gekregen van de politie en alarmcentrale. M’n Porsche is terecht!!!
Gelukkig niet uitgebrand of pert total. Thanks to een goed alarm systeem met ‘blokkering op afstand’ en GPS-tracking! Ik heb ‘m nog niet mogen zien (moet nog nader op sporen onderzocht worden), maar hij schijnt niet (fors?) beschadigd te zijn geweest. Ik laat er sowieso een (schade-)expert naar kijken, want god-weet-hoe die gasten erin gereden hebben (gedurende meerdere uren)… Volgens een buurman zijn ze vol gas met koude motor weggescheurd toen de wagen gestolen werd… E.e.a. zal wel door de dealer uitgelezen kunnen worden neem ik aan.
Een goeie verzekering en alarmsysteem is dus een must bij dit soort speciallekes. Dan weet je ineens weer waar die jaarpremie voor bedoeld zijn. Toch ga ik nog eens kijken naar een systeem waarbij de wagen wat eerder geblokkeerd wordt (na 200m bijv 😀 ).
Iemand ervaring hiermee hoe dit beoordeeld wordt? Ik bedoel als er volle bak mee geknald is, kan dit veel (interne) schade hebben voor koppeling, remmen, banden, aandrijflijn, turbo, etc…?
Nogmaals thanks voor het meedenken en voor het medeleven 😀
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.