996 vraagje

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening 996 vraagje

• Maker
    Discussie
  • goede avond (nacht?)

ik ben potentieel ook op zoek naar een 996. Als oldtimerliefhebber leek het me ook interessant eens een auto te hebben waar mijn vrouw ook eens mee kan (wil!) rijden :mrgreen:

gezien ik meestal, doordat we beide een bedrijfswagen hebben, erg weinig km’s maak ben ik in de markt voor een my98-99 ivm aankoopprijs en lagere biv.

Deze lijkt me wel wat : http://www.2dehands.be/autos/autos/porsche/porsche-911-996-carrera-4-164263945.html?qq=996&pc_id=&locale=all&afd=autos

ik merk dat hij een foto zet van een Porsche treffen dus mogelijk kent iemand deze auto?

eerste indruk ivm conditie, vraagprijs, etc.

Bedankt alvast

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • bedankt voor de tips.

Een boxster is niks voor mij, het moet een 911 zijn. Ik heb namelijk 2 kids en die zullen zeker wel eens meewillen.

In de 911 reeks mag het echter zowat elk model zijn! Ik kan me overal in vinden, ook omdat ik een oldtimerliefhebber ben mag het zelfs van de oerreeks zijn (mijn 1962 ragtopkever is eigenlijk al wat voorloper)

Dus sc 964 993 996 het kan allemaal, maar ik heb geen interesse in 914/24/44/68 boxster etc etc.

Ik haal een 996 aan omdat die wel confortabel zijn, en ik ‘dacht’ wat betrouwbaarder mits het blok goed is.

0

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=236842924&asrc=st|sr

De moeite om eens van dichtbij te bekijken.

0
        S2

[quote=”VintageSpeed” post=142609]

Ik zie er toch genoeg van €12.000 – €16.000, er moet er toch minstens één goede tussen zitten :D[/quote]

Da’s net zoals bij de Lotto, er is ook bijna elke week een winnaar in rang 1, maar je moet nogal wat geluk hebben om dat te zijn.

Dus ja, er zal wel één goede tussen zitten, misschien heb je wel geluk.

Neem de raad van Rodondo ter harte en kijk naar een Boxster voor dat budget. Een goede Boxster voor 14000 moet wel lukken (2.7 met wat opties en een redelijke km-stand).

Aan de andere kant voor 16000 vind je misschien een 996 van de eerste bouwjaren waar je nog veel plezier aan kan beleven (maar het zal zeker geen cabrio zijn). Als je dan nog wat achter de hand houdt voor het achterstallig onderhoud (dat er waarschijnlijk zal zijn). Dan heb je een leuke 911 voor weinig.

0

In die prijsklasse verkies ik eerder een leuke Boxster. Niet te onderschatten……

0

bedankt voor de info.

Inderdaad die auto op de link is net waar ik niet naar op zoek ben. Ik heb nog een paar oldtimers, en dus ook de dagelijkse voertuigen, waarbij ik dus eerder een auto zoek in de wat lagere budgetcategorie om in het weekend eens een toertje te maken.

kmstand vind ik misschien iets minder belangrijk, ik veronderstel dat de 964/993 modellen, die veel geld gaan, gemiddeld zeker ook die kmstand hebben door de band genomen. Ik veronderstel dat onderhoud een belangrijke factor is.

Daarom dat die kmstand van die rode me niet erg afschrikt TENZIJ het zou willen zeggen dat deze auto op een punt van veel kosten/vervangingen komt, dan heeft het natuurlijk weinig zin van zo één aan te schaffen. Persoonlijk vind ik rood wel mooi, vandaar ook de vraag. Wit vind ik nog mooier en zwart is ook knap.

Iemand nog tips naar een “goede” 996 aan democratische prijs?

Ik zie er toch genoeg van €12.000 – €16.000, er moet er toch minstens één goede tussen zitten 😀

0
              S2

LOL, zo ken ik er nog wel één 😉

Maar ik vrees dat we in een andere vijver vissen dan de topic starter.

Prachtige 996 Mk2 Cabrio

Trouwens met de nieuwe regeling zit de BIV na 9 jaar op zijn minimum dus of hij nu van 98 of van 2003 is, maakt eigenlijk veel minder uit dan de CO2 uitstoot van het voertuig.

Een nieuwe 981 Boxster kan bvb. goedkoper uitvallen dan een 911 van 1998 😉 Vroeger telden de pk’s, maar die tijd is al even voorbij.

0

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=237410441&asrc=st|sr

Als je het iets betrouwbaarder en mooier wenst: zie linkje ! :engeltje:

0

Welkom! :first:
                    Eerlijk? ‘t Is niet mijn kleurke en een auto met zoveel kms op blijft een auto met zoveel kms op, eender wanneer de motor vervangen is. Ik zou verder kijken :up:

0
                  8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.